تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اطلاعات دریافت ها در نرم افزار سپیدار (حسابداری پیمانکاری)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اطلاعات دریافت  Huh

در صورتی که پیمانکار مبالغی را تحت عنوان پیش دریافت و یا علی الحساب از کارفرما دریافت کند، می‌تواند مبلغ دریافتی، نوع و تاریخ آن را در قسمت اطلاعات دریافت قرارداد وارد نماید.
[تصویر:  accounting-contracting-company1.jpg]
[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif] نکته اول
[/font]

در صورتی که شما سیستم دریافت و پرداخت سپیدار را تهیه کرده باشید پس از ذخیره قرارداد می‌توانید، با استفاده از گزینه رسید دریافت در پایین صفحه مبالغ دریافتی را ثبت نمایید.

نکته دوم
[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif]در زمان ثبت صورت وضعیت مبالغ پیش دریافت و علی الحساب ثبت شده، بر اساس درصدهای مشخص شده در تنظیمات سیستم پیمانکاری مستهلک می‌شوند. همچنین درصدهای استهلاک در پایین صفحه قابل تغییر هستند.[/font]
[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma]مصالح کارفرما
[/font]
[/font]

در صورتی که کارفرما بابت قرارداد مصالحی را در اختیار پیمانکار قرار دهد می‌توانید اطلاعات مربوط به مصالح دریافتی را در قسمت مصالح کارفرما وارد نموده و در زمان ثبت هر صورت وضعیت میزان استهلاک مصالح را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که کد کالا از لیست کالاهای تعریف شده از سیستم تامین کنندگان و  انبار قابل انتخاب است.

نکته: در صورتی که شما سیستم تامین کنندگان و انبار سپیدار را تهیه کرده باشید می‌توانید با استفاده از گزینه رسید انبار مصالح دریافتی را ثبت نمایید.

تغییرات قرارداد

در صورتی که بر اساس توافق بین کارفرما و پیمانکار تغییراتی از نوع دستور کار، صورت جلسه یا الحاقیه منجر به تغییر مبلغ قرارداد شود. میزان و نوع این تغییر در قسمت تغییرات قرارداد ثبت می‌شود، تا مبلغ نهایی قرارداد بر اساس آن‌ها محاسبه شود.

با استفاده از کلید (+) پائین صفحه می‌توانید یک سطر جهت ورود اطلاعات اضافه کنید سپس  تاریخ، نوع تغییرات، نوع تغییر مبلغ و مقدار تغییر را تعیین کنید تا بر اساس آن مبلغ تغییر و مبلغ نهایی قرارداد محاسبه شود.

کارگاه 

پیمانکاران دارای کارگاه‌های متفاوت، می‌توانند جهت انجام قراداد، ریز اطلاعات و عملیات تعیین شده در هر کارگاه را ثیت و ارزیابی کنند و در قسمت کارگاه اطلاعات آن را وارد نمایند. در قسمت کارگاه می‌توانید با استفاده از کلید + پائین صفحه، کارگاه مورد نظر را به این قسمت اضافه کنید در صورتی که قبلاً کارگاه را تعریف نکرده باشید با راست کلیک کردن در این فرم و انتخاب گزینه جدید کارگاه مورد نظر خود را تعریف نمائید.

شعبه تامین اجتماعی

شعبه تامین اجتماعی قرارداد در تب تامین اجتماعی قابل تعریف می‌باشد با استفاده از کلید (+) می‌توانید یک سطر جهت ورود اطلاعات اضافه کنید سپس کد شعبه، نام شعبه، کد کارگاهی و شرح را نیز تعیین کنید.

لیست قراردادهای پیمانکاری Idea

برای مشاهده، حذف و یا ویرایش قراردادها، وارد سیستم پیمانکاری شده و در قسمت فهرست بر روی گزینه “قراردادها” کلیک کنیدبا انتخاب این گزینه، لیستی از قراردادهای تعریف شده در سیستم به همراه خلاصه‌ای از اطلاعات تعریف شده برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین با راست کلیک کردن بر روی قرارداد می‌توان قرارداد مورد نظر را حذف یا ویرایش نمود.

[list]
[*]نوع هزینه
[/list]
نوع هزینه، امکانی برای دسته بندی هزینه‌های انجام شده برای قرارداد می‌باشد. در واقع برای ثبت هزینه‌های قرارداد، باید نوع هزینه مورد نظر را مشخص نمایید.

پس از ورود به سیستم در منوی سمت راست، وارد سیستم پیمانکاری شده و در قسمت عملیات روی گزینه “نوع هزینه جدید” کلیک کنید. در پنجره‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد، عنوان مورد نظر را وارد نمائید، معین هزینه را انتخاب کنید توجه داشته باشید که در زمان ثبت صورت هزینه برای تمام هزینه‌های از این نوع سند حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری، با این حساب معین ثبت می‌شوند.

لیست انواع هزینه
[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma, sans-serif]برای مشاهده، حذف و یا ویرایش لیست انواع هزینه تعریف شده، وارد سیستم پیمانکاری شده و در این بخش، روی گزینه “نوع های هزینه” کلیک کنید ،با انتخاب این گزینه ، لیستی از انواع هزینه در سیستم به همراه خلاصه‌ای از اطلاعات تعریف شده برای آن‌ها نمایش داده می‌‎شود. همچنین با راست کلیک کردن بر روی نوع هزینه می‌توان نوع هزینه مورد نظر را حذف یا ویرایش نمود.[/font][/font]
[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][تصویر:  accounting-contracting-company3.png][/font][/font]

[list]
[list]
[*]صورت هزینه
[/list][/list]
صورت هزینه سندی است که درآن می‌توانید هزینه‌های مرتبط با قرارداد را ثبت نمایید. با استفاده از این سند امکان ثبت انواع هزینه‌هایی که در کارگاه انجام می‌شوند و نیز هزینه‌های مستقیم انجام گرفته در دفتر مرکزی برای قرارداد را خواهید داشت. هم چنین امکان ثبت هزینه‌ها به تفکیک هزینه‌های نقدی و اعتباری وجود دارد.

[list]
[*]برای هر صورت هزینه می‌توانید یک سند حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری ثبت کنید که در برگیرنده اطلاعات آن صورت هزینه می‌باشد.
[*]پس از ورود به سیستم در منوی سمت راست، وارد قسمت پیمانکاری شده و در قسمت عملیات روی گزینه صورت هزینه جدید کلیک کنید.
[*]در پنجره‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد.
[*]ابتدا قرارداد را از لیست باز شده انتخاب کنید.
[*]نوع سند بسته به دفتر مرکزی یا کارگاهی انتخاب می‌شود.
[/list]


نکته: در صورتی که نوع سند را کارگاهی انتخاب کنید بایستی در سمت چپ نیز، کارگاه مورد نظر را از لیست کارگاه‌های تعریف شده در سیستم مشخص کنید.

نوع را با توجه به نقدی و اعتباری انتخاب کنید. در صورت انتخاب نوع نقدی ورود اطلاعات تنخواه گردان اجباری است. برای انتخاب تنخواه گردان می‌توان از لیست باز شده تنخواه گردان مورد نظر را تعیین نمایید. همچنین اگر فرد مورد نظر در این لیست وجود ندارد می‌توانید در لیست باز شده راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه جدید طرف مقابل را ایجاد کنید.

[list]
[*]برای ورود اقلام هزینه با استفاده از (+) پایین صفحه اقدام به ورود اطلاعات هزینه کنید.
[*]نوع را از لیست نوع هزینه‌های تعریف شده در منو عملیات سیستم پیمانکاری نوع هزینه جدید انتخاب کنید.
[*]توجه داشته باشید که کد کالا از لیست کالاهای تعریف شده از سیستم تامین کنندگان و انبار قابل انتخاب است.
[*]درصورتی که نوع صورت هزینه را نقدی انتخاب کرده باشید ورود مقدار و فی اجباری است. در صورتی که نوع را اعتباری برگزینید بایستی علاوه بر مقدار و فی، طرف مقابل را از لیست طرف مقابل‌های تعریف شده در سیستم انتخاب کنید.
[*]کد معین بصورت پیش فرض از تنظیمات پیمانکاری پر می‌شود و قابل تغییر نیز می‌باشد و برای تغییر حساب معین می‌توان از لیست معین‌های باز شده، معین مورد نظر را انتخاب کنید.
[/list]

نکته: در لیست معین، فقط معین‌های تفصیل پذیر نمایش داده می‌شود.


[list]
[*]جهت ثبت تسویه برای صورت هزینه اعتباری می‌توان قید سطرهایی که مایل به تسویه آنها هستید را انتخاب نموده و سپس از پایین صفحه گزینه صدور تسویه حساب را انتخاب کنید.
[*]پس از صدور تسویه حساب، مبلغ تسویه شده و شماره تسویه مرتبط در ستون‌های مربوطه نمایش داده می‌شوند.
[/list]

نکته: در هنگام صدور تسویه حساب برای چند قلم، توجه داشته باشید که صدور تسویه حساب تنها برای اقلامی که دارای طرف مقابل یکسان هستند امکان پذیر است.
در قسمت تسویه‌های مرتبط می‌توانید لیستی از تسویه‌های مرتبط با صورت هزینه را مشاهده کنید. با انتخاب هر یک از گزینه‌ها، می‌توانید تسویه حساب مربوطه را مشاهده نمایید.

[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma, sans-serif][font=iranyekan, Tahoma]لیست صورت‌های هزینه
برای مشاهده، حذف یا ویرایش صورت‌های هزینه تعریف شده، وارد پیمانکاری شده و در قیمت فهرست، روی گزینه صورت هزینه‌ها کلیک کنید. هم چنین با راست کلیک کردن بر روی صورت هزینه می‌توان صورت هزینه مورد نظر را حذف یا ویرایش نمود.
نکته: در صورتی که صورت هزینه مورد نظر دارای تسویه حساب باشد پیش از حذف، باید تسویه حساب مرتبط با آنرا حذف نمود. با انتخاب این گزینه، لیستی از صورت‌های هزینه ثبت شده در سیستم به همراه خلاصه‌ای از اطلاعات تعریف شده برای آنها نمایش داده می‌شود.
در صورتی که صورت هزینه مورد نظر دارای تسویه حساب مرتبط باشد، پیش از حذف باید تسویه حساب مرتبط با آنرا حذف نمایید. با حذف صورت هزینه، سند حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری مرتبط با آن نیز حذف خواهد شد و در صورتیکه سند حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری یک صورت هزینه به هر دلیلی قایل حذف نباشد، آن صورت هزینه هم قابل حذف نخواهد بود.[/font]
[/font]
[/font]
[/font]