تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
طراحی سایت چیست؟

طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها و زیبایی شناختی و اجرای اون ها، هدایت اصول خاص برای یک هدف خاص است. 
طراحی سایت یک روند مشابه از خلق است، با هدف ارائه مطالب در صفحات وب الکترونیکی که کاربران نهایی می تونن از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر وب دسترسی داشته باشن.
طراحی سایت شامل بسیاری از مهارت ها و رشته های مختلف در تولید و نگهداری وب سایت ها می شه. زمینه های مختلف طراحی وب شامل طراحی گرافیک وب است. طراحی رابط نویسنده، از جمله کد استاندارد و نرم افزار اختصاصی، طراحی تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جست و جو. اغلب افراد زیادی در تیم هایی که جنبه های مختلف فرایند طراحی رو پوشش می دن، کار می کنند، هرچند که برخی از طراحان همه اون موارد رو پوشش می دن. اصطلاح طراحی وب به طور معمول برای توصیف روند طراحی مربوط به طراحی ظاهری (طرف مشتری) وب سایت از جمله نوشتن نشانه استفاده می شه. طراحی وب بخشی از مهندسی وب رو در دامنه گسترده تر توسعه وب همپوشانی می کنه؛ انتظار میره طراحان وب از قابلیت های موجود با آگاهی تمام استفاده کنن.
طرح وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در وب سایت گفته میشه که معرف محتوا و مطالب اون وب سایت است. طرح وب جلوه بصری هدف وب سایت است و اولین بخش از یک صفحه وب است که ذهن مخاطب رو به خود درگیر می‌کنه.
طراح وب با مدنظر قرار دادن هدف سایت و مخاطبان اون و با استفاده از عوامل متناسب با رویکرد سایت و با استفاده از ذهن خلاق و ذوق هنری خود در به کار بردن ابعاد و رنگ ها، طرحی می سازه که ضمن ایجاد یکپارچگی در کلیه صفحات وب، نمای تکرار شونده و خسته‌کننده ای رو به بازدیدکننده نرسونه. در سایت باید از الگوی ثابتی در صفحات استفاده بشه که کاربر به هنگام گشتن در صفحات متوجه این موضوع بشه که همه صفحات در یک سایت مشخص واقع شدن.


تمام عناصر وب سایت به صورت ترکیبی سایت ها رو تشکیل می دن. اغلب، معنای "طراحی" تنها به عنوان یه جنبه بصری درک می شه. در حقیقت، طراحی وب سایت شامل عناصر انتزاعی بیشتری از قبیل قابلیت استفاده، ارگونومی، طرح بندی، عادت های کاربری، منطق ناوبری و سایر مواردی است که استفاده ی راحت تر از وب سایت ها و کمک به یافتن راحت تر اطلاعات رو تسریع میکنه.
گاهی اوقات در تعریف طراحی بخش فنی طراحی وب سایت تاکید می شه. مطمئنا، ساختمان وب سایت مدرن شامل اسکریپت های سمت سرور مانند 
php، asp و cgi است، سمت بصری وب سایت ها با HTML و CSS تعریف شده است، تجربه کاربر با جاوا اسکریپت پویا و آژاکس افزایش یافته است. با صحبت کردن با افراد با دانش فنی ضعیف، به جای صحبت در مورد جزئیات فنی، ما تمرکزمون رو روی قابلیت ها میگذاریم، مثلا تا چه اندازه ممکن است یه وب سایت رو از طریق سیستم مدیریت محتوا به روزرسانی کنید و چه ویژگی هایی برای کاربران قابل مشاهده است.
در شرایط کلاسیک، طراحی ظاهر بصری یک وب سایت رو توصیف می کنه. رویکرد سنتی شامل کنتراست، رنگ، تعادل، تاکید، ریتم، سبک عناصر گرافیکی (خطوط، شکل، بافت، رنگ و جهت)، استفاده از آیکون ها، بافت پس زمینه و فضای عمومی طراحی کلی وب سایت است.

 
اجزای طراحی سایت:
طراحی وب از بسیاری از اجزای بصری کلیدی به عنوان انواع طراحی استفاده میکنه، مانند:

 
طرح بندی: در این روش گرافیک، تبلیغات و متن مرتب میشه. در دنیای وب، یک هدف کلیدی برای کمک به مشاهده یافتن اطلاعاتی است که اون ها به دنبال آن هستن که این شامل حفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی می شه.
 
رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری داره؛ این می تونه یه طراحی ساده سیاه و سفید یا چند رنگ باشه که شخصیت یا نام تجاری یک سازمان رو با استفاده از رنگ های مناسب وب انتقال می ده.
 
گرافیک: گرافیک می تونه شامل لوگوها، عکس ها، کلیپ های تصویری و یا آیکون ها باشه که همه ی اون ها طراحی وب رو بهبود می بخشه. برای کاربر پسند بودن سایت، این ها باید در جای مناسب قرار بگیرن و با رنگ و محتوای صفحه وب کار کنن، البته تا حدی که سایت رو بیش از حد سنگین نکنن.
 
فونت: استفاده از فونت های مختلف می تونه طراحی وب سایت رو بهبود بده. اکثر مرورگرهای وب فقط می تونن تعدادی از فونت هایی رو که به عنوان "فونت های وب ایمن" شناخته می شن رو بخونن، بنابراین طراح شما عموما در این گروه قابل پذیرش کار می کنه.
 
محتوا: بخش محتوا و طراحی می تونن با هم کار کنن تا پیام سایت رو از طریق تصاویر و متن بیشتر منتقل کنن. متن نوشته شده همیشه باید مرتبط و مفید باشه تا خواننده رو گیج نکنه و خوراک علمی مطابق میل اونها در سایت قرار بده. محتوا باید برای موتورهای جست و جو بهینه بشه و از یه اندازه ی مناسبی برخوردار باشه و کلمات کلیدی مرتبط در اون گنجانده بشه.
انواع طراحی سایت
وب سایت‌های امروزی به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.
طراحی سایت استاتیک
در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در بیشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.
با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.
طراحی سایت داینامیک
صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، ایجاد می‌شود.
در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت فرستاده می‌شود.
در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می‌کنند. هنگامی که صفحات داینامیک وب سایت برای اولین بار توسعه پیدا کردند. توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مثل PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.
مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست؟
علاوه بر خود طراحان وب سایت، برای اینکه یک وب سایت به موفقیت برسد و در نتایج گوگل بدرخشد، افراد زیادی باید درگیر توسعه و نگهداری از آن باشند. در واقع طراحی سایت تنها شروع یک فرایند بزرگ برای رسیدن سایت به سود است.
هنگامی که یک کسب و کار آنلاین را راهاندازی می‌کنید، پیش از هر چیز باید یک وب سایت خوب طراحی کنید. در این پروسه علاوه بر طراح وب سایت باید با متخصصان دیگری هم همکاری داشته باشید. در ادامه به صورت فهرست گونه، مشاغل و تخصص‌های مرتبط با راه اندازی و نگهداری سایت را با هم مرور می‌کنیم.
·[font=Times New Roman]        [/font]شما به یک گرافیست نیاز دارید تا دکمه‌ها، لی اوت و لوگوی مناسبی برای شما طراحی کند.
·[font=Times New Roman]        [/font]یک متخصص دیجیتال مارکتینگ به شما می‌گوید که چه استراتژی‌هایی به کار ببرید تا با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، همیشه موثرترین ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.
·[font=Times New Roman]        [/font]متخصص کپی رایتینگ، کسی است که به شما برای ایجاد محتوای مناسب و پیگیری هدف سئو کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه یکی از مهم‌ترین ابزار بالا بردن و جذب ترافیک موثر برای سایت، محتوای مناسب و کلمات دقیقی است که باید به کار برده شوند. یک متخصص تولید محتوا در کنار متخصص دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند تضمین کننده حضور شما در صفحه اول گوگل باشند. البته شما می‌توانید برای حضور بهتر از یک فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببرید تا محتوای شما بهتر و موثرتر به چشم بیاید.
·[font=Times New Roman]        [/font]طراح رابط کاربری یکی دیگر از مشاغل مرتبط با طراحی و نگهداری از سایت است. این فرد می‌تواند به شما در ایجاد یک معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و همینطور بهبود المان‌های ظاهری سایت کمک بسیاری کند.

سایت دارای سیستم مدیریت محتوا ( Content Management System Website): 
در  طراحی سایت و ساخت سایت این سایت ها که در اصطلاح به CMS ) Content Management System ) آنها را می شناسیم و با همین مخفف از آنها یاد می شود، وبسایت هایی از نوع  سایت های دینامیک یا پرتال ها هستند که توسط طراحان حرفه ای سایت  و یا شرکتهای طراحی حرفه ای همانند نونگار برای مصارف خاص و یا پروژه های ویژه طراحی و تدوین میگردد
تمام خصوصیات مربوط به  سایت های دینامیک در مورد سایتهای CMS کاملأ صدق میکند از مزایای این سیستم ها نسبت به سایر  سایت های دینامیک می توان به آماده و جامع بودن آنها اشاره کرد، به طوری که اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از سه روز کاری توسط طراحان حرفه ای سایت طراحی و نصب میگردد و به سرعت قابل بارگذاری بر روی سرویس های Hosting می باشند . طراحی وبسایت های CMS در  طراحی سایت و ساخت سایت به مانند طراحی یک خط تولید در یک کارخانه بزرگ تولید پوشاک و یا صنایع غذائی می باشد و طراح سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، رنکینگ موتور های جستجو و سایر الزامات این مهم که در شالوده کلی شرح نیاز اولیه آمده است به کار گرفته می شود
طراحی سایت فروشگاهی و طراحی فروشگاه اینترنتی با قاطعیت می توان گفت که بعد از به وجود آمدن تکونولوژی طراحی سایت در فضای اینترنت، بیشترین سهم برای طراحی وبسایت فروشگاهی بوده است مهم ترین مثال خارجی که در این زمینه می توان نام برد طراحی وبسایت فروشگاهی آمازون است در داخل کشور نیز طراحی وبسایت دیجی کالا نمونه ی بارز طراحی وبسایت فروشگاهی است در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی های این فروشگاه ها می پردازیم معیارهای طراحی وبسایت فروشگاهی
[list]
[*]درج پروموشن در صفحه ی اول طراحی وبسایت : که کاربران را با ویترین جذاب فروشگاه شما آشنا می کند
[*]ارائه ی محصولات پیشنهادی : که این آیتم در طراحی وبسایت شانس خرید محصولات مشابه را افزایش می دهد
[*]روش های پرداخت متفاوت : مانند پرداخت در محل و یا پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه های بانکی در طراحی سایت
[*]استفاده از خرید داینامیک : این روش در طراحی وبسایت کاربر را قادر می سازد تا به راحتی اقدام به حذف و اضافه محصولات در سبد خرید خود بکند
[/list]
https://www.sitishoo.com
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru