تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه طراحی سوالات کنکور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  How-to-design-entrance-exam-questions.jpg]نحوه طراحی سوالات کنکور 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه طراحی سوالات کنکور با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


کنکور سراسری را می توان بزرگترین و حساس ترین ماراتن علمی کشور دانست که بسیاری از داوطلبان برای دستیابی به اهداف و تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود از هیچ تلاشی برای موفقیت در این آزمون فروگذار نمی کنند. قطعا چنین رقابت حساس و نفس گیری، نگرانی ها و استرس هایی را برای متقاضیان به همراه دارد که قطعا می تواند در نتیجه و عملکرد آن ها تاثیر مستقیم بگذارد.
از جمله عواملی که می تواند اضطراب داوطلبان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، آشنایی با نحوه طراحی سوالات کنکور می باشد. این امر موجب می شود متقاضیان شرکت در کنکور سراسری با آگاهی لازم نسبت به انتخاب بهترین منابع کنکور اقدام نموده و با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند. موضوع دیگری که ممکن است پیرامون طراحی سوالات کنکور مطرح گردد، مربوط به سوالات کنکور متقاضیان نظام قدیم و جدید می باشد که قصد داریم در این مقاله توضیحات کاملی را پیرامون هر یک از مباحث مذکور ارائه نماییم.
مطابق با اعلام سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور، در کنکور سراسری سال 99 برای آخرین بار شاهد طراحی دو نوع سوال، یکی برای داوطلبان نظام قدیم و دیگری برای داوطلبان نظام جدید خواهیم بود.
سوالات کنکور نظام جدید و نظام قدیم
سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری بسیاری از آزمون هایی است که هر ساله در کشور برگزار می شوند اما مهم ترین مسئولیت آن منوط به برگزاری کنکور سراسری می باشد. کنکور سال 98 اولین سالی بود که داوطلبان نظام جدید یا همان 3 – 3 – 6 پا به عرصه رقابت کنکور گذاشتند.
با توجه به اعمال تغییرات در کتب درسی نظام جدید، سازمان سنجش بر آن شد کنکور سال 98 را در قالب دو نوع سوال برای هر یک از داوطلبان کنکور نظام جدید و متقاضیان نظام قدیم برگزار نماید. این تصمیم قرار بود تنها در کنکور سال 98 اجرایی شود اما مطابق با اعلام این سازمان، در کنکور سال 99 نیز هر یک از شرکت کنندگان می توانند مطابق با نظام آموزشی خود، دفترچه سوالات مختص خود را دریافت نمایند.
چنین امری می تواند یک فرصت طلایی برای داوطلبان نظام قدیم به شمار رود چرا که بر اساس با اطلاعیه صادره از سوی سازمان سنجش، کنکور سراسری سال 99 آخرین آزمونی خواهد بود که سوالات آن به تفکیک نظام آموزشی شرکت کنندگان طراحی می گردد. از همین رو، داوطلبان نظام قدیم می توانند صرفا با مطالعه کتب درسی و منابع مختص دوره تحصیلی خود آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را کسب نموده و نیازی به مطالعه کتاب های نظام جدید ندارند.


نحوه طراحی سوالات کنکور
کتاب های دوره متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به عنوان منابع کنکوی سراسری برای داوطلبان نظام جدید معرفی شده اند، بنابراین تمامی سوالات کنکور با توجه به محتویات آن ها طراحی شده اند. دانش آموختگان نظام قدیم نیز می توانند با مطالعه کتب دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی خود آمادگی لازم برای رقابت با دیگر شرکت کنندگان را کسب نمایند.
سوالات تخصصی و عمومی هر یک از پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت جداگانه طراحی می شوند و در قالب دفترچه های مربوطه در اختیار داوطلبان قرار می گیرند.
مسئله ای که ممکن است داوطلبان را با ابهامات بسیاری رو به رو سازد، طراحی مفهومی سوالات کنکور است که آیا شرکت کنندگان صرفا با مطالعه کتب درسی خود می توانند از پس سوالات عمومی و تخصصی برآیند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با وجود طراحی مفهومی سوالات، پاسخگویی به آن ها امری دشوار و غیر ممکن نخواهد بود بلکه با مطالعه دقیق کتاب های خود در کنار یک برنامه ریزی درسی منسجم و هدفمند می توانید به آمادگی لازم دست پیدا کنید.
البته نمی توان نقش مهم و اساسی برنامه ریزی کنکور را در این امر نادیده گرفت. هم چنین تهیه منابع کمک آموزشی مناسب و استفاده از بهترین دی وی دی های کنکور می توانند شما را در مسیر درک هر چه بهتر مفاهیم درسی یاری نمایند. شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری نیز از جمله اقداماتی است که می تواند در شناخت نقاط قوت و ضعف داوطلبان موثر واقع شود و به طور کلی، نحوه عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد.


تاثیر تغییرات کتاب درسی در طراحی سوالات کنکور
همان طور که اشاره شد با توجه به اعلام سازمان سنجش، سال 99 آخرین سالی خواهد بود که شاهد برگزاری کنکور برای دانش آموختگان نظام قدیم می باشیم. از همین رو ممکن است از خود بپرسید در صورت عدم برگزاری دو کنکور مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید، آیا داوطلبان نظام قدیم می توانند با توجه به تغییر منابع در آزمون شرکت کرده و موفق شوند؟
با یک نگاه کلی به کتاب های درسی نظام جدید می توان دریافت که تغییرات اعمالی آن چنان اساسی نبوده و چارچوب اصلی مطالب عمدتا حفظ شده است و به عقیده بسیاری از دانش آموزان و معلمان، حجم مطالب کتاب های درسی کاهش یافته و برخی از مباحث حذف شده اند.
البته با وجود این که شاهد اضافه شدن برخی مفاهیم به کتاب های درسی نظام جدید می باشیم اما بسیاری بر این باورند که کنکور نظام جدید نسبت به کنکور نظام قدیم از سطح دشواری کمتری برخوردار است که همین امر می تواند در بودجه بندی کنکور نیز تاثیرگذار باشد.
بنابراین اگر قرار بر طراحی سوالات کنکور صرفا بر اساس کتب درسی نظام جدید باشد، فارغ التحصیلان نظام قدیم نباید نگرانی چندانی برای شرکت در آزمون داشته باشند. البته این موضوع بدان معنا نیست که این دسته از داوطلبان می توانند از مطالعه منابع مربوطه غافل شده و با تکیه بر کاهش حجم کتاب های درسی، دست از مطالعه و تلاش بردارند.


دفترچه سوالات کنکور سراسری
هر کدام از گروه های آزمایشی کنکور سراسری دارای یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی می باشند، اما متقاضیانی که به معارف غیر اسلامی پاسخ می‌دهند یا زبان خارجه امتحانی آنان غیر انگلیسی است باید به ترتیب به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوطه (مسیحی، کلیمی یا زرتشتی) و زبان خارجی غیر انگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی) که به ضمیمه دفترچه آزمون عمومی آن ها متصل است پاسخ دهند.
نکات مهم
[list]

[*]سوالات اختصاصی رشته انسانی برای دارندگان مدرک علوم و معارف اسلامی به صورت جداگانه طراحی شده و در قالب دفترچه ای مجزا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

[*]دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برای داوطلبان این گروه شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است که در آن، مجموعا 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی (برای داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنان انگلیسی است) و 70 سوال اختصاصی زبان آلمانی و 70 سوال زبان فرانسه (برای داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنان آلمانی یا فرانسه است) درج شده اند.

[*]در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز برای دارندگان دیپلم بهیاری و بهیاران شاغل، دفترچه مربوط به دروس تخصصی بهیاری به طور جداگانه به داوطلبان داده می شود.
[/list]
پس از آغاز ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به اطلاعات مفیدی پیرامون طراحی سوالات و بودجه بندی کنکور دست یابند. علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر شد، در کنار مطالعه بهترین منابع کنکور، بهره مندی از مزایای مشاوره تحصیلی کنکور نیز می تواند در مسیر موفقیت و داشتن یک برنامه ریزی کنکور اصولی و هدفمند بسیار راهگشا باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هر یک از مباحث فوق، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.
[تصویر:  konkur1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه طراحی سوالات کنکور با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : نحوه طراحی سوالات کنکور
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт