تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: الگوریتم پنگوئن ۴ گوگل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقل‌قول: [تصویر:  69770-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%...750&q=high]


مهر ۹۵ _ September 2016


آخرین تغییرات الگوریتم پنگوئن مربوط به مهرماه سال 95 است.


می توان گفت جنجالی ترین و مشهورترین الگوریتم گوگل الگوریتم پنگوئن است که برای بالا بردن سئو سایت بسیار مهم است زیرا پس از آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل و طبق گفته گوگل این الگوریتم دیگر الگوریتمی جداگانه نیست و قسمتی از هسته مرکزی الگوریتم گوگل شده است. و از ویژگی های آخرین نسخه الگوریتم پنگوئن که نسخه 4 است در لحظه کار کردن آن است و مانند نسخه های پیش این الگوریتم که ربات ها اطلاعات را جمع می کردند و پس از مدتی در الگوریتم گوگل محاسبه و پس از مدتی تغییرات بالا بردن سئو سایت در نتایج گوگل ایجاد می شد نیست و تغییرات در رتبه در لحظه ایجاد می شود و نتیجه تلاش ها برای رتبه بندی چه منفی و چه مثبت بسیار سریع نشان داده می شود. یکی دیگر از ویژگی های نسخه 4 این الگوریتم کاهش رتبه صفحات به جای خنثی بودن با توجه به شاخص های اسپم است. و همچنین باید گفت به روز رسانی های بعد از این برای این الگوریتم را گوگل اعلام نمی کند و تنها یک سئو کار حرفه ای قادر به تشخیص آن است.





آذر _۹۳ December 2014


به روز رسانی مربوط به آذرماه 93 پس از دو تا 4 ماه به سایت های فارسی رسید که در این به روز رسانی الگوریتم پنگوئن بهبود و توسعه یافت و ایرادهای قبلی این الگوریتم در بالا بردن سئو سایت اصلاح شد و علاوه بر این ها در این نسخه سایت هایی که در آپدیت های قبلی افت کرده و در صدد اصلاح بر آمده بودند بازگشت داده می شد و همچنین در این نسخه به جای تأثیر بد بک لینک ها، بک لینک های بد بی اثر می شدند و تاثیری در بالا بردن سئو سایت نمی گذاشتند.





مهر ۹۳ – October 2014 – پنگوئن ۳


این به روز رسانی پس از 1 تا 4 ماه به سایت های فارسی رسید و این نسخه انقلابی بزرگ بود برای سئو کارانی که با نسخه های قبلی به روز رسانی نشده بودند و سایت های کمی در این نسخه بالا بردن سئو سایت داشتند و بیشتر سایت ها بیش از 20 رتبه افت داشتند چون از یک سئو کار حرفه ای استفاده نمی کردند.





خرداد ۹۲ – May 2013 – پنگوئن نسخه ۲


در این نسخه تأثیر این الگوریتم بر بالا بردن سئو سایت برای سایت ها و عبارات و صفحات گسترده تر شد و همچنین بسیاری از ایرادات قبلی برطرف شد و سایت ها توانستند به وسیله یک سئو کار حرفه ای به خواسته هایشان برسند. مطالبی درباره سئو کار حرفه ای را در سایت ما بخوانید.





اردیبهشت ۹۱ – April 2012 – رونمای الگوریتم پنگوئن


گوگل در سال 91 برای مبارزه با سایت هایی که قوانین گوگل را زیر پا گذاشته و خرید و فروش لینک انجام می دادند از الگوریتم پنگوئن رونمایی کرد. الگوریتم پنگوئن که خاصیت تشویقی(بالا بردن سئو سایت) و تنبیهی دارد(به عقب رانده شدن سایت را تنبیه و رشد سایت را تشوییق می گوییم) برای مبارزه با لینک های مصنوعی و لینک های اسپم و کلاه سیاه که در آن زمان جهان را پر کرده بود آمد. و این الگوریتم برای بیان اینکه کیفیت بک لینک در بالا بردن سئو سایت مهم است و تعداد بک لینک ها اهمیتی ندارد به وجود آمد. و سایت های با بک لینک با کیفیت را به رتبه های بالاتر می برد. که البته این الگوریتم در زمان به اجرا در آمدن ایرادهای بسیاری داشت و سایت های با لینک اسپم زیادی را به رتبه های بالا در نتایج رساند و سایت های خوب زیادی را از نتایج حذف کرد که البته این ایرادات به مرور زمان برطرف شد.


در این الگوریتم مانند دیگر الگوریتم های گوگل هوش مصنوعی پیاده می شود و به آن کمک می کند که با به وجود آمدن روش های اسپم جدید و تغییر وب مسترها و روش های کلاه سیاه تغییر کند. استفاده از یک سئو کار حرفه ای تاثیر زیادی روی عملکرد می گذارد. روش هایی برای رفتن به صفحه اول گوگل که باید بدانید.







الگوریتم پنگوئن به موارد زیر حساس است:


1-عنوان بک لینک ها:ایجاد بک لینک با یک عبارت موجب جریمه یا بی اثر کردن لینک ها در بالا بردن سئو سایت توسط گوگل می شود.


2-در صورتی که همه بک لینک ها فالو باشند


3-یک شبه و حجمی بودن بک لینک ها:بک لینک های بسیار زیاد در زمان کم بسیار خطرناک است و یا حالت دیگر آن این است که هیچ اثری نداشته باشد.


4-بک لینک های کامنتی اسپم:کامنت اسپم گذاشتن در سایت های مختلف با کلمه کلیدی و لینک دادن به خود تا حدودی برای گوگل قابل تشخیص است و بهتر است این کار را انجام ندهید تا تاثر منفی در بالا بردن سئو سایت نداشته باشد.


5-استفاده از بک لینک ها برای درج کلمات کلیدی و افزایش رتبه آن در متن های مصنوعی


6-خرید و فروش بک لینک:گوگل با پرداخت هرگونه پولی برای رد و بدل کردن بک لینک برخورد می کند و هیچ سئو کار حرفه ای از این روش استفاده نمی کند.


7-استفاده از بک لینک های مخفی:مخفی کردن لینک توسط رنگ و css وجاوااسکریپ که برای کاربر قابل مشاهده نباشد. و به دلیل ضعف گوگل در تشخیص بک لینک مخفی این روش کلاه سیاه است.


8-استفاده از بک لینک ها در امضا و محتوای تالارهای گفتگو و انجمن ها با هدف لینک بیلدینگ


9-لینک های تبادلی چند طرفه


10-ایجاد و درج لینک در سایت های بی کیفیت با استفاده از نرم افزار ها