تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی رشته های گروه مدیریت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رشته مدیریت صنعتی :

تعریف رشته :

یکی‌ از علل‌ عدم‌ موفقیت‌ صنایع‌ ما این‌ است‌ که‌ اکثر مسؤولین‌ واحدهای‌ صنعتی‌؛ فارغ‌التحصیل‌ مدیریت‌صنعتی‌ نیستند. حضور یک‌ کارشناس‌ مدیریت‌ صنعتی‌ که‌ مسؤولیت‌ نیروی‌ انسانی‌ را بر عهده‌ بگیرد، در هر واحد صنعتی‌ ضروری‌ است‌ تا بتواند با استفاده‌ از دانش‌ خویش‌؛ مشارکت‌، مهارت‌ و انگیزه‌ نیروی‌ انسانی‌ واحد صنعتی‌ مورد نظر را افزایش‌ دهد . مدیریت‌ صنعتی‌ دارای‌ سه‌ بعد اصلی‌ فنی‌ و تکنیکی‌، مالی‌ و رفتاری‌ و اجتماعی‌ است. در رشته‌ مهندسی‌ صنایع‌ دانشجویان‌ بیشتر به‌ مطالعه‌ بعد فنی‌ و تکنیکی‌ صنایع‌ می‌پردازند اما رشته‌ مدیریت‌ صنعتی‌ به‌ دو بعد مالی‌ و رفتاری‌ صنایع‌ تأکید بیشتری‌ دارد.

موقعیت شغلی :

منظور از تربیت مدیر در رشته مدیریت صنعتی، تربیت افرادی است که بتواند در حوزه کار خود دارای استقلال فکری بوده و عوامل مهمتر و موثر در جریان کار خود را مورد تحلیل قرار داده و در جهت رفع مشکلات قادر به تصمیم گیری مناسب و مطلوب باشند. بنابراین فارغ التحصیل رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمانی، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیک های مختلف رفع مشکلات پیدا می کنند، قابلیت جذب در تشکیلات و سازمان های مختلف بازرگانی و صنعتی با وظایف گوناگون در سطوح کاردانی و کارشناسی را دارا می شوند و می توانند در بهبود و ثمربخشی و کارآیی سازمان موثر باشند. به عبارت دیگر، فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی الزاماً مدیریت مؤسسات صنعتی را که برای احراز آن شرایط خاصی لازم است، عهده دار نخواهند شد و فقط پس از کسب تجربیات می توانند مسئولیت های بیشتری در سطوح مختلف مدیریت عهده دار گردند. دانشجویان این رشته افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت صنعتی، با کاربردهای این رشته و همچنین بکارگیری نرم افزارهای مرتبط و مؤثر مدیریت آشنا می شوند. بدین ترتیب خلاء ارتباطی بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت مؤسسه ها به حداقل ممکن خواهد رسید. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره حفاظت فنی و قسمت کنترل مرغوبیت کالا مشغول به کار شوند.
دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ گرایش‌ مدیریت‌ صنعتی‌:
مدیریت‌ مالی‌، روانشناسی‌ صنعتی‌، حسابداری‌ صنعتی‌، بازاریابی‌ و مدیریت‌ بازار ،زبان تخصصی، کنترل‌ کیفیت‌ آماری‌، سیستم‌های‌ خرید و انبارداری‌ و توزیع‌، تحقیق‌ در عملیات‌، کنترل‌ پروژه‌ ، طرح‌ریزی‌ و تعمیرات‌ و نگهداری‌، کارسنجی‌ و روش‌سنجی‌، مدیریت‌ کارخانه‌، حفاظت‌ صنعتی‌، بررسی‌ اقتصادی‌ طرح‌های‌ صنعتی‌، روابط‌ صنعتی‌، فنون‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌، بازاریابی‌ بین‌المللی‌، بهره‌وری‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ آن‌ در سازمان‌، پروژه‌.
فارغ التحصیلان این رشته، علاوه بر موارد فوق می توانند در زمینه روابط عمومی ـ حسابداری و امور اداری به نحو مطلوب و اثر گذار فعالیت نمایند.

مقاطع تحصیلی رشته مدیریت صنعتی در موسسه :

الف)کاردانی مدیریت صنعتی ب)کارشناسی مدیریت صنعتی (ناپیوسته)

----------------------------------------------------------------------------------

رشته مدیریت بیمه :

تعریف رشته :

بيمه يكي از شاخص‌هاي توسعه در كشورهاي پيشرفته است، چون هر سرمايه‌داري كه بخواهد در كشوري سرمايه‌گذاري كند، بايد اطمينان داشته باشد كه در صورت بروز هرگونه حادثه يا خطري، سرمايه‌ وي مصون خواهد بود. از همين‌رو در كشورهاي پيشرفته از بيمه به عنوان صنعت بيمه ياد مي‌كنند. به اين معني كه همزمان با توسعه صنعت، بيمه نيز توسعه خواهد يافت و همچنين بر اين اعتقادند كه هر فردي نمي‌تواند وارد اين صنعت شود بلكه بايد متخصص و دانش‌آموخته اين صنعت باشد. در كشور ما نيز دانشجوي‌ مديريت‌ بيمه‌، نحوه‌ اداره‌ سازمان‌هاي‌ بيمه‌ و چگونگي‌ رفتار با بيمه‌گذارها را فرا مي‌گيرد تا بتواند آنها را به‌ بيمه‌گذاري‌ ترغيب‌ و تشويق‌ كند. همچنين‌ دانشجوي اين‌ گرايش درباره‌ انواع‌ فعاليت‌هاي‌ بيمه‌ مثل‌ بيمه‌ عمر، ماشين‌، خدمات‌ درماني‌ و غيره‌ اطلاعات‌ لازم‌ را كسب‌ كرده‌ و چگونگي‌ فعاليت‌ دراين‌ زمينه‌ها را براساس‌ پايه‌ و مباني‌ مديريتي‌ فرا مي‌گيرد.

موقعیت شغلی :

با توسعه جوامع بشری و با پیشرفت تمدن و تکنولوژی­های جدید، میزان درگیری انسان­ها با خطرات افزایش یافته و ریسک­های متفاوت و متنوعی مطرح شده است. یکی از مهمترین شیوه­های مقابله با ریسک، انتقال آن به شرکت بیمه است. شرکت بیمه پس از ارزیابی ریسک، مبلغی به عنوان حق بیمه از بیمه­گذار دریافت می­کند و طبق قرارداد بیمه هنگام وقوع خسارت مثلا آتش­سوزی، آن را جبران کرده و به بیمه­گذار پول می­دهد. بنابراین بیمه آرامش و امنیت خاطر به افراد می­دهد و در هنگامی که افراد با مشکل مواجه می­شوند به آن­ها یاری می­رساند. همچنین بیمه در اقتصاد یک کشور نقش بسیار مهمی دارد. دیگر لازم نیست که شرکت­ها و کارخانه­ها پولی برای جبران خسارت احتمالی کنار بگذارند و می­توانند از تمام توان مالی خود بهره ببرند.

شرکت­های بیمه با جمع­آوری حق بیمه­ها (نقدینگی جامعه) درآمد بالایی دارند که بخشی از این پول را در پروژه­های مختلف سرمایه­گذاری می­کنند که در توسعه اقتصادی نقش حائز اهمیتی دارد. هم­اکنون شرکت­های بیمه متعددی در بازار بیمه ایران فعالند. با شروع روند خصوصی­سازی و پیرو سیاست­های نظام در واگذاری بخش­های دولتی، در صنعت بیمه نیز این حرکت به چشم می­خورد. شرکت­های بیمه دولتی غیر از بیمه ایران خصوصی خواهند شد. در رشته بیمه دانشجویان علاوه ­بر دروس عمومی و پایه با دروس تخصصی بیمه نیز آشنا می­شوند. در این دروس متنوع بیمه­ای، با انواع رشته­های بیمه­ای همچون بیمه باربری، بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و بیمه آشنا می­گردند. دانشجوي مديريت بيمه، نحوه اداره سازمانهاي بيمه و چگونگي رفتار با بيمه گذاران را فرا مي گيرد تا بتواند آنها را به بيمه گذاري ترغيب و تشويق کند. همچنين دانشجويان درباره انواع فعاليت هاي بيمه مثل بيمه عمر، ماشين، خدمات درماني و غيره اطلاعات لازم را کسب کرده و چگونگي فعاليت در اين زمينه ها را براساس پايه و مباني مديريتي فرا مي گيرند.
دروس‌ اصلي‌ و تخصصي‌ رشته مديريت‌ بيمه‌:

حسابداري‌ صنعتي‌، اصول‌ مديريت‌ بازرگاني‌، روانشناسي‌ عمومي‌، جامعه‌شناسي‌، توسعه‌ اقتصادي‌ ، حسابرسي‌ ، پول‌ و ارز و بانكداري‌، حقوق‌ تجارت‌ ، حقوق‌ مدني‌، اصول‌ بيمه‌، بيمه‌ اموال‌، بيمه‌ اشخاص‌، حسابداري‌ شركت‌هاي‌ بيمه‌ ، مديريت‌ ريسك‌ و بيمه‌ ، بيمه‌ اتكايي‌، حقوق‌ بيمه‌، بازاريابي‌ و مديريت‌ بازار، متون‌ بيمه‌ انگليسي‌.
مقاطع تحصیلی رشته مدیریت بیمه در موسسه :

کارشناسی مدیریت بیمه (ناپیوسته)

 
رشته مدیریت بازرگانی :

تعریف رشته :

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است . زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند. فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شده و در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی را عهده دار شوند.

دروس‌ مشترك‌ در‌ گرايش‌هاي‌ مختلف‌ مديريت‌:

اصول‌ حسابداري‌، رياضيات‌ و كاربرد آن‌ در مديريت‌، آمار و كاربرد آن‌ در مديريت‌، كامپيوتر و كاربرد آن‌ در مديريت‌، اقتصاد خرد، اقتصاد كلان‌، روش‌ تحقيق‌ در مديريت‌، مباني‌ سازمان‌ و مديريت‌، تحقيق‌ در عمليات‌، مديريت‌ رفتار سازماني‌، مديريت‌ منابع‌ انساني‌، حقوق‌ اساسي‌، مباني‌ مديريت‌ اسلامي‌، سيستم‌هاي‌ اطلاعاتي‌ در مديريت‌.

دروس‌ اصلي‌ و تخصصي‌ گرايش‌ مديريت‌ بازرگاني‌:

مديريت‌ استراتژيك‌ ، حقوق‌ بازرگاني‌، حسابرسي‌، مديريت‌ توليد، مديريت‌ مالي‌، توسعه‌ اقتصادي‌ و برنامه‌ريزي‌ ، روانشناسي‌ كار، حسابداري‌ صنعتي‌، بازاريابي‌ و مديريت‌ بازار، تجزيه‌ و تحليل‌ و طراحي‌ سيستم‌، سازمان‌هاي‌ پولي‌ و مالي‌ بين‌المللي‌ ، بازرگاني‌ بين‌المللي‌ ، بازاريابي‌ بين‌الملل‌، پول‌ و ارز و بانكداري‌، سياست‌ پولي‌ و مالي‌، سيستم‌هاي‌ خريد و انبارداري‌ توزيع‌، حقوق‌ بازرگاني‌ بين‌الملل‌، تحقيقات‌ بازاريابي‌، روابط‌ صنعتي‌، سمينار در مسايل‌ مالي‌، سمينار در مسايل‌ بازاريابي‌، بهره‌وري‌ و تجزيه‌ و تحليل‌ آن‌ در سازمان‌.

مقاطع تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی در موسسه :

الف)کاردانی مدیریت بازرگانی ب)کارشناسی مدیریت بازرگانی (ناپیوسته)


لوسمی چیست؟ انواع، نشانه‌ها، هشدارها و همه نکات مهم دیگر
روش یادگیری زبان
روش حذف افکار منفی
20 غذای سرشار از ویتامین A که سلامتی را بهبود می بخشند