تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دفتر اشتراکی و دیزاین آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اولین نکته در طراحی دکوراسیون دفاتر اشتراکی و مخصوصا دفتر های مربوط به استارتاپ ها، توجه به فضای کار اشتراکی است. در دفاتر قدیمی، اغلب میز و صندلی ها با فاصله مکانی زیاد نسبت به یکدیگر چیده میشدند.
در حالی که در یک فضای کار اشتراکی، اغلب فعالیت ها با مشورت و بارش های فکری جلو میرود، پس به همین دلیل بهتر است این نکته را مورد توجه قرار داده و سعی در ایجاد فضایی دوستانه و نزدیک در طراحی داخلی این فضاها کنید.

نکات مهم دیگر را در ادامه باهم مطالعه میکنیم:

استفاده صحیح از نور در دکوراسیون فضای کار اشتراکی
فضای دفاتر اشتراکی در اغلب اوقات، مکانی کوچک است. از همین رو باید به شدت بر روی استفاده از المان های طبیعی و غیر طبیعی که بتوانند فضای خسته کننده و دلگیر آن‌را از بین ببرند تمرکز کرد. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه، استفاده صحیح از نور است.

نور وارد شده از طریق پنجره ها را بهینه کنید و مطمئن شوید که به بهترین شکل ممکن در نقاط مختلف دفتر مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر نور طبیعی، باید بتوانید از نور مصنوعی و به شکلی غیر آزار دهنده در دفتر استفاده کنید.

در یک محیط کار مشترک افراد زیادی مشغول به کار اند. همین موضوع باعث ایجاد تفاوت سلیقه ها میشود.
ممکن است برخی از نیروها توانایی تمرکز خود را در نور زیاد از دست بدهند و برخی دیگر قدرت تحمل نور کم را نداشته باشند. با توجه به این موضوع باید نورپردازی دفتر در حالتی ملایم باشد که رضایت تمامی افراد را کسب کند. برای حل این مشکل میتوانید به جای استفاده از لامپ های معمولی از چراغ های “دیمر دار” بهره ببرید که توانایی تنظیم شدت نور در آنها وجود دارد.

تزئین دفتر اشتراکی با گل و گیاه
وجود چند المان ارگانیک مانند گلهای آپارتمانی و آکواریوم در محیط کار، باعث افزایش خلاقیت در فضای آن می شود. می توانید برای افزایش روحیه مثبت مخاطبان دفتر، تمامی بخش های آن را مزین به گل و گیاهان کنید. پیشنهاد می شود به جای گل های قدیمی و گلدان های بزرگ و سنتی، با توجه به فضای دکوراسیون دفتر اشتراکی، گلدان ها و گل های فانتزی و رنگی را مورد استفاده قرار دهید.
چیدمان میز در دکوراسیون دفتر کار اشتراکی
چیدمان تمامی میز و صندلی ها بدون فاصله و در کنار یکدیگر، مخصوص طراحی دکوراسیون دفتر اشتراکی نیست بلکه این ویژگیِ یک فروشگاه مبلمان اداری است!
برای اینکه بتوانید دفتر را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، می توانید از طراحی پلان باز استفاده کرده و وسایل و اشیاء مختلف را با فاصله مناسبی نسبت به یکدیگر قرار دهید. در این حالت نیرو ها و مخاطبان می توانند به راحتی در آن عبور و مرور داشته باشه و احساس حضور در فضای تنگ به آنها دست نمی دهد.

استفاده از فضای ذخیره سازی بهینه در دکوراسیون
هر دفتر اداری نیاز به قسمتی برای ذخیره سازی اسناد، اطلاعات، وسایل اضافه و غیره دارد. با توجه به کمبود فضا، پیشنهاد می شود تا در دکوراسیون دفتر کار اشتراکی و استارتاپی از میز و صندلی و مبلمانی استفاده کنید که خود بتوانند به صورت بهینه کار ذخیره سازی را برای شما انجام دهند. انواع میز اداری که در داخل خود از فضاهای ذخیره سازی بهره می برند می توانند انتخاب خوبی برای رساندن شما به هدف مورد نظر باشد.

منبع: شرکت معماری تهران دیزاین سنتر