تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دوست یابی آنلاین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Tahoma, Geneva, sans-serif]دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟
[/font]

دوست یابی آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون مثل اینستاگرام، برای خیلی ها به شیوه معمولِ پیدا کردن دوست یا [font=iranyekan, sans-serif]پارتنر تبدیل شده است. از نظر عده زیادی هم این روش، راه مناسبی برای دوست یابی نیست و با این نوع تشکیل رابطه موافق نیستند.[/font]
امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری برای دوست یابی آنلاین وجود دارند؛ حتی سایت هایی که به طور خاص به پیدا کردن پارنتر برای مخاطبانشان می پردازند و در این میان از محبوبیت بالایی برخوردارند.
در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، هر فرد می تواند با مخاطبین زیادی در ارتباط باشد و شاید همین یکی از دلایل کشش افراد به سوی دوست یابی آنلاین باشد.
ولی آیا مَجازی بودن این نوع دوستی ها، به معنای ناقص بودن آنهاست؟
آیا دوست یابی آنلاین باعث می شود، دوستی های مجازی کیفیت روابط عاطفی واقعی را نداشته باشد؟
[font=iranyekan, sans-serif]۱- عوامل تمایل افراد به دوست یابی آنلاین[/font]
[font=Iransans]۱- راحتی در برقراری رابطه عاطفی جدید[/font]
برخی افراد به خاطر دسترسی راحت تر به افراد بیشتر برای تشکیل رابطه عاطفی در شبکه های مجازی، از دوست یابی آنلاین استفاده می کنند.
[font=Iransans]۲- زمان فراغت طولانی[/font]
معمولا افرادی که جایگاه شغلی مناسبی در اجتماع ندارند و زمان بیکاری و فراغت زیادی دارند، به سراغ دوست یابی آنلاین رفته و وارد چت روم ها می شوند و یا صرفاً به منظور تشکیل رابطه عاطفی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؛ کسانی که ارتباط اجتماعی واقعی در جامعه دارند، چندان فرصت نمی‌کنند که چت کرده و خود را درگیر این مسائل کنند.
[font=Iransans]۳- کمبود اعتماد به نفس[/font]
اصولاً کسانی که نگران نظر دیگران درباره ظاهر و یا توانمندی های شان هستند، از حضور در اجتماع خودداری می کنند. چنین افرادی [font=iranyekan, sans-serif]اعتماد به نفس پایینی دارند و باور دارند که اگر از روش های معمول و حضوری برای یافتن پارتنر خود استفاده کنند، هیچ کس آن ها را نخواهد پذیرفت و برای فرار از این نقطه ضعف، به شبکه های اجتماعی و دوستی های مجازی روی می آورند.[/font]
[font=Iransans]۴-  ترس اجتماعی و افسردگی[/font]
کسانی که ترس اجتماعی و افسردگی دارند، گوشه‌گیر هستند و نمی‌توانند با افراد به راحتی ارتباط برقرار کنند، در دوست یابی آنلاین زمینه‌ای می‌یابند که با هویت پنهان، خود را معرفی کنند و وارد رابطه عاطفی شوند.
[font=Iransans]۵- شکست های عاطفی[/font]
کسانی که در روابط خانوادگی شان مشکلاتی دارند و یا مرد و زن از یکدیگر طرد شده‌اند نیز، زمینه ورود به سایت های دوست یابی آنلاین یا شبکه های اجتماعی دیگر را دارند.
[font=iranyekan, sans-serif][font=Iransans][font=Iransans]۶- عدم آگاهی کافی[/font]
وقتی شخص مکالمه یا چتی را در فضای مجازی برقرار می‌کند، فرد مقابل در ابتدا حس می کند که این ارتباط به زودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است. امّا چون هویت واقعی افراد پنهان است، پس از مدتی آن شخص چنان در نگاه فرد مقابل خوب جلوه می کند که یک ارتباط عاطفی شکل می‌گیرد و ابراز احساساتی که ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود و دلبستگی‌هایی را به وجود آورد.
[/font][/font]

[تصویر:  %D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7%D8...%D9%86.jpg]
[font=iranyekan, sans-serif][font=iranyekan, sans-serif]۲- آسیب های دوست یابی اینترنتی
هرچند خانم ها و آقایان، هردو در روابط عاطفی اینترنتی آسیب هایی می بینند، امّا بیشترین زیان ها در این نوع روابط متوجّه خانم هاست. در اینجا زیان های دوست یابی آنلاین را بررسی می کنیم.
[font=Iransans]۱- عشق یک طرفه[/font]
معمولاً ادعا می‏‌شود این گونه روابط و دوستی‏‌ها به انگیزه ازدواج شکل می‏ گیرند، امّا باید توجه کرد که برای تصمیم‏‌گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تکیه بر عقلانیت و خردورزی لازم است. در حالی که همان طور که گفتیم، دوست یابی آنلاین معمولاً با شناخت نادرست همراه است.
به همین دلیل، شروع کننده رابطه بعد از مدتی از انتخاب دوست یا پارتنر خود به صورت اینترنتی پشیمان می شود و آن رابطه عاطفی را در حالی که طرف مقابل، ناآگاهانه به شخصیت جعلی او در فضای مجازی علاقه مند شده ترک می کند.
در این صورت، نفر دوم رابطه گرفتار عشق یک طرفه می شود و اگر با آن مقابله نکند، آسیب های عشق یک طرفه را نیز تجربه خواهد کرد.

[/font][/font]

[تصویر:  %D8%B9%D8%B4%D9%82-%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D...%D9%87.jpg]
[font=iranyekan, sans-serif][font=Iransans][font=Iransans]۲- تنوع طلبی[/font]
همان طور که گفته شد، دوست یابی آنلاین دسترسی آسان و سریع به افراد بسیار زیاد را امکان پذیر می کند. به همین دلیل برخی افراد دچار تنوع طلبی می شوند و با از دست دادن یک دوست مجازی، به سادگی از طریق شبکه های مجازی با شخص دیگری وارد رابطه می شوند.
[font=Iransans]۳- ناپایداری زندگی مشترک زوجی که از طریق دوست یابی آنلاین آشنا شده اند[/font]
حتی اگر دوست یابی آنلاین، منجر به شکل گیری یک رابطه عاطفی قوی بین دو نفر شود و آنها تصمیم به ازدواج با یکدیگر بگیرند، بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک آنها، احتمالاً به مشکلات بسیاری برخورد خواهند کرد که علّت آن، شناخت اولیه نامناسب است.
حتی اگر دو طرف ادعا کنند که بعد از جدّی شدن رابطه شان و تصمیم آنها برای ازدواج، شخصیت واقعی خود را به نمایش گذاشته اند، باز هم نمی توانند از پنهان کردن قسمتی از شخصیت خود دست بردارند. زیرا در ابتدای آشنایی از طریق دوست یابی آنلاین، ویژگی های منفی خود را پنهان کرده بودند تا مورد محبت طرف مقابل قرار گیرند و حالا نمی خواهند، با فهمیدن آن ویژگی ها پیش از ازدواج، او را از دست بدهند.
[/font][/font]

[font=iranyekan, sans-serif][font=Iransans][font=Iransans]۴- فروپاشی زندگی های مشترک و طلاق[/font]
افراد متأهلی که در زندگی زناشویی خود به مشکل برخورده اند، وقتی با فردی در دنیای مجازی آشنا می شوند؛ تمام آمال و آرزوهایشان در آن فرد متجلی می شود و با اعتمادی کاذب، یک رابطه ی غیر اخلاقی را آغاز می کنند که سرانجامی جز پشیمانی و فروپاشی زندگی در بر ندارد. گسترش بی اخلاقی ها، فروپاشی زندگی های مشترک و آسیب های روحی و روانی، بخشی از آسیب های روابط نامتعارف اجتماعی در فضای مجازی برای افراد متأهل محسوب شود.
[/font][/font]

[تصویر:  %D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82.jpg]
[font=iranyekan, sans-serif][font=Iransans][font=Iransans]۵- بی اعتمادی[/font]
گاهی یکی از دو طرفی که از طریق دوست یابی آنلاین، وارد رابطه عاطفی می شوند، بعد از مدتی متوجه می شود که طرف مقابل با دروغ و پنهان کاری، این رابطه را پیش برده و او را فریب داده است. چنین شخصی نسبت به اغلب افراد، بی اعتماد می شود و حتی برای تشکیل یک رابطه عاطفی اصولی و صحیح هم دچار تردید و دودلی می شود.
[font=Iransans]۶- اضطراب[/font]
کسی که دوست یابی آنلاین را برای یافتن شریک عاطفی خود انتخاب می کند، می داند که ممکن است طرف مقابل چیزهای زیادی را از او پنهان کند یا دروغ های زیادی به او بگوید. به همین خاطر، همواره استرس دارد که نکند فریب بخورد!
با تداوم این نگرانی ها، به تدریج به اضطراب همیشگی مبتلا خواهد شد که عواقبی همچون بیماری های قلبی و یا روحی مانند افسردگی دارد.

[font=Iransans]۷- وسواس[/font]
افرادی که از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای دوست یابی استفاده می‌کنند، دچار نوعی وسواس هستند. آن‌ها زمان زیادی را صرف ویرایش تصاویر پروفایل خود می‌کنند تا به بهترین شکل ظاهر شوند.[/font][/font]

[font=iranyekan, sans-serif][font=Iransans][font=Iransans]۸- دور شدن از خودِ واقعی[/font]
افرادی که می خواهند از راه دوست یابی آنلاین وارد یک رابطه عاطفی شوند، همواره سعی می کنند از علاقه، سلیقه، عقاید و افکار طرف مقابل باخبر شوند و خود را به آدمی با ویژگی هایی تبدیل کنند که او دوست داشته باشد. به همین علّت کم کم از شخصیت واقعی خود فاصله می گیرند و هیچ احترامی برای ارزش های خودشان قائل نیستند.
[font=Iransans]۹- آثار منفی دوستی های مجازی بر نوجوانان[/font]
آسیب های دوست یابی آنلاین، در نوجوانان به دلیل غلبه احساسات بر تفکر به مراتب بیشتر و جدی‌تر است، بسیاری از نوجوانان در اینگونه ارتباط‌ها قبل از آنکه به شناخت دقیقی از طرف مقابل برسند دچار علاقه و دلبستگی می‌شوند. پس از اینکه روابط بین آنها پیشرفته‌تر شده و وارد مرحله ارتباط رو در رو شد، بسیار اتفاق افتاده که طرفین با دیدن یکدیگر شوکه شده و متوجه می‎شوند که هیچ سنخیتی با هم ندارند و این موضوع به دل‎شکستگی و سرخوردگی آن‎ها منجر می‎شود.
از طرفی خانواده آنها نیز زمانی که متوجه ارتباطات عاطفی نادرست فرزندشان از طریق شبکه های اجتماعی می شوند، احساس ناخوشایندی خواهند داشت؛ آنها احساس می کنند والدین خوب و وظیفه شناسی نبوده اند و در تربیت فرزندان خود موفق نبوده اند. همچنین ممکن است، سخت گیری های پدر و مادر نسبت به فرزند نوجوانشان بیشتر شود که نتیجه آن نارضایتی خود نوجوان از اوضاع جدید زندگیش خواهد بود.[/font][/font]


[تصویر:  %D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86.jpg]
بسیاری از مردم یک دوست واقعی را به عنوان یک گنج قلمداد می کنند. درست مثل جستجوی گنج، در اینجا هم باید تلاش کرد؛ اما قبل از هر چیز دیگری، سؤالات بسیار مهمی هست که باید در نظر داشته باشیم: دوستان واقعی به نظر شما چه افرادی هستند؟
 چگونه دوست پیدا کنیم؟ برای مطالعه این مقاله به طور کامل کلیک کنید.
بر اساس آن ضرب المثل قدیمی، یک دوست واقعی دوست خود را در همه زمان ها دوست دارد و در زمان مشکلات تبدیل به یک برادر می شود. بااین حال، دوستی چیزی بیشتر از داشتن یک آغوش برای گریه کردن است.

دوستان واقعی وقتی ببینند که راهتان را اشتباه می روید، سعی خواهند کرد که قبل از این که خیلی دیر شود به شما هشدار دهند. او به شما بدون در نظر گرفتن واکنشتان، هشدار خواهد داد.

[font=IRANSans,]بهترین روش پیدا کردن دوست جدید[/font]
[font=IRANSans,]پیاده روی کنید.[/font]
[font=IRANSans,]تقریبا در هر شهری، فضایی مناسب برای پیاده روی وجود دارد. مثل حاشیه دریا، بخشی از طبیعت و یا جاده‌های مخصوص پیاده روی. وقتی با فردی در این مسیر همراه می‌شوید، به راحتی می‌توانید بحث‌های ساده ای را آغاز کنید. حرفهایی دور از دغدغه‌های زندگی روزمره.[/font]

[font=IRANSans,]مثلا از زیبایی مسیر صحبت کنید، در مورد آب و هوا بگویید و با دیگران همکلام شوید. اگر علاقه‌مند به پیاده روی و یا کوه نوردی هستید، یافتن افرادی در این مسیرها خیلی به شما کمک می‌کند.[/font]

[font=IRANSans,]یعنی با افرادی دوست می‌شوید و علایق مشترکی با شما دارند و می‌توانید برای تفریحات و ورزشهای بیرون از منزل روی آن‌ها حساب کنید. فقط حواستان باشد، قبل از اینکه مسیرهایتان از هم جدا شود، برنامه دیدار مجدد را بریزید![/font]
[font=IRANSans,]خود را مشغول ورزش و فعالیت‌های گروهی کنید.[/font]
[font=IRANSans,]اگر تنها به پیاده روی رفتید و کسی را ندیدید، بهتر است با گروه‌های مخصوص همراه شوید تا در آنجا با افراد مختلف آشنا شوید. البته اگر پیاده روی ورزش موردعلاقه شما نیست هیچ ایرادی ندارد. ما فقط پیاده روی را مثال زدیم. هر ورزش گروهی دیگری مثل کوه نوردی، فوتبال، والیبال و یا حتی گروه‌های تنیس هم انتخاب‌های عالی هستند.[/font]

[font=IRANSans,]در کل سعی کنید گروه‌هایی را پیدا کنید که به فعالیت بدنی می‌پردازند. تا هم لذت ببرید، سالم‌تر شوید و هم افراد شاداب‌تری را ملاقات کنید. با اعضای گروه صحبت کنید و آنها را به صرف چای و یا قهوه بعد از ورزش دعوت کنید.
[/font]
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru