تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه مراقبت هایی بعد از تزریق چربی لازم است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در تزریق چربی ، مقادیر کمی از چربی از شکم یا ران برداشته می شود. این روش نباید با لیپوساکشن اشتباه گرفته شود زیرا چربی های کمی از بین می روند. چربی خالص شده به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این عمل جراحی با مقدار کمی درد و ناراحتی همراه است. این درد که از ملایم تا متوسط است، باید به راحتی با داروهای خوراکی کنترل شود. درد شدید نادر است و در صورت غیر قابل تحمل بودن درد، سریعاً با ما تماس بگیرید. ناراحتی و درد باید ظرف ۴۸ ساعت پس از عمل کاهش یابد. در زمان جراحی، یک باند روی شکم قرار می گیرد که از جمع آوری خون در زیر پوست جلوگیری می کند. این باند باید به مدت سه هفته بعد از عمل (به جز هنگام دوش گرفتن) استفاده شود.

کبودی و تورم در محل تزریق معمولاً پس از ۷۲ ساعت به سرعت فروکش می کند. در ۲ تا ۳ هفته اول بعد از عمل ممکن است به نظر برسد که زیاد متورم هستید یا چربی زیادی استفاده شده است. نگران نباشید این تورم به آرامی از بین رفته و ظاهرتان طبیعی تر خواهد شد. بیماران نقص سیستم ایمنی (HIV مثبت، شیمی درمانی و غیره) و بیماران با برخی از اختلالات خود ایمنی ممکن است کاندیدهای خوبی برای این روش نباشند زیرا خطرات بهبودی و عفونت ضعیف منجر به زخم دائمی و نتایج بد خواهد شد. قبل از عمل هر یک از این شرایط را به پزشک اطلاع دهید.

مراقبتهای تزریق چربی در هفته اول

یکی از سوالات متداول افرادی که تزریق چربی را برای زیبایی انتخاب می کنند، این است که چند روز بعد از تزریق چربی صورت ورم دارد؟ در ادامه روند مراقبت های بعد از تزریق چربی به طور کامل توضیح داده شده است. 

در طول هفته اول، چه در ناحیه تزریق شده و چه در ناحیه ای که از آن برداشت چربی انجام شده است، تورم و کبودی وجود خواهد داشت. برای کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی می توان از کمپرس یخ استفاده کرد. اگرچه در روش انتقال چربی درد خفیف است، اما پزشک در صورت نیاز برایتان داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد. ممکن است در طی ۲ تا ۳ روز اول بعد از عمل، از برش های کوچک در شکم خود تخلیه کمی داشته باشید که غیر معمول نیست.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی در هفته دوم

زمان خوابیدن ورم تزریق چربی معمولا بین روزهای هفتم و دهم اتفاق می افتد. تا هفته دوم، کبودی معمولاً از بین رفته است، اما هنوز تورم وجود دارد ولی قادر خواهید بود آن را به خوبی با آرایش پنهان کنید. بسیاری از افراد بعد از هفته اول می توانند به کار و فعالیت خود برگردند، اما ممکن است برخی بعد از یک هفته هنوز آمادگی نداشته باشند. به طور کلی زمان بهبودی در انتقال چربی به بدن، بسته به اینکه در چه مناطقی لیپوساکشن انجام شده، معمولاً طولانی تر از صورت است.

زمان لازم برای بهبود ناحیه اهدا کننده چربی
منطقه اهدا کننده ای که چربی از آن برداشت می شود، معمولاً با پارچه یا باند محکم بسته می شود تا از جمع آوری خون یا مایعات در فضای زیر پوست جلوگیری شود. برای کمک به بیرون کشیدن مایعات اضافی یا خون، در مواردی که مقدار زیادی چربی برداشت می شود، به ندرت از درن استفاده می شود. باید بعد از حدود ۲ – ۳ هفته بیشترین تورم و کبودی در محل اهدا کننده برطرف شود. پزشک ممکن است برای جلوگیری از عفونت کردن، آنتی بیوتیک تجویز کند.

زمان لازم برای بهبود ناحیه گیرنده چربی

معمولا کبودی و تورم قابل مشاهده طی ۲ هفته پس از جراحی برطرف می شود. تا هفته دوم، اکثر بیماران می توانند با اندکی آرایش هر گونه تورم یا کبودی باقیمانده را مخفی کنند. البته ممکن است تا چند هفته مقدار کمی تورم باقی بماند. نگران نباشید تورم به تدریج برطرف می شود.

مراقبت بعد از تزریق چربی صورت

اگر تصمیم دارید تزریق چربی صورت انجام دهید، فراموش نکنید حداقل ۴۸ ساعت (تا زمانی که تورم فروکش کند) باید از قرار گرفتن در برابر اشعه های نور خورشید جلوگیری کنید. در ضمن، اگر مجبور شدید برای پنهان کردن تورم و کبودی از مواد آرایشی استفاده کنید، حتما از مواد آرایشی دارای SPF استفاده کنید. در برخی موارد، تورم و پف کردن در محل گیرنده چربی، ممکن است چندین هفته به طول انجامد، به خصوص اگر یک منطقه بزرگ پر شود. یکی از اشتباهاتی که بیماران انجام می دهد خرید کرم برای بعد از تزریق چربی در صورت است که بتوانند میزان تورم را کاهش دهند. اکیدا توصیه می شود از مصرف دارو و کرم های خودسرانه جدا خودداری کنید.

شستشو و تمیز کردن زخم های شکم 

در زمان برداشت چربی در روز چهارم بعد از عمل، پانسمان را برداشته و تمیز کردن برش های ناحیه اهدا کننده را شروع کنید. هر یک از برش ها را با استفاده پراکسید هیدروژن تمیز کنید و سپس به آرامی مقدار کمی پماد آنتی بیوتیک را روی آن بمالید. این روش باید ۲ تا ۳ بار در روز تکرار شود. می توانید پماد آنتی بیوتیک را در هر داروخانه ای بدون نسخه (پولیپوپیک، پلی اسپورین یا باسیتراسین) خریداری کنید یا در صورت تجویز پزشک از پماد باکتروبان استفاده کنید.

بعد از گذشت ۱ هفته معمولاً باید به جای پماد آنتی بیوتیک مقدار کمی وازلین بر روی برش (بعد از تمیز کردن با پراکسید هیدروژن) استفاده کنید، زیرا بعضی از افراد در صورت استفاده طولانی از پمادهای آنتی بیوتیکی، یک واکنش پوستی موضعی جزئی (قرمزی) خواهند داشت. گاهی اوقات، پزشک مرکز پوست و مو در سعادت آباد از شما می خواهد که بیش از ۱ هفته از پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کنید. شستشو و تمیز کردن جای برش فقط ۳ هفته اول پس از عمل لازم است.