تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی بهترین برنامه های ادیت عکس اندرویدی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1- Photoshop Express

اپ Adobe Photoshop Express ظاهری ساده و مینیمال داره. همین رابط کاربری ساده موجب شده تبدیل به یه اپ قدرتمند برای ادیت سریع و آسون عکسهای اندروید بشه. تمام امکانات اساسی مثل کراپ، تصحیح زاویه، چرخش و قرینه کردن عکس توی این اپ هست. همچنین فتوشاپ اکسپرس فیلترهایی داره که افکت‌های خیلی جالبی به عکسها میدن. افکت‌های رنگی، نوری، قاب‌های جالب و بامزه و … . همچنین بعضی ابزارهای پیشرفته مثل Image Rendering Engine داخل این اپلیکیشن ادیت عکس هست که میتونین باهاش فایل‌های حجیم مثل عکسهای پانوراما رو ادیت کنین. ویژگی کاهش نویز این برنامه هم کمک میکنه تا نویز عکسهاتون تا حد ممکن کم بشه.
این اپلیکیشن رایگانه و تبلیغات هم توش نمایش داده نمیشه. بعلاوه اینکه امکان اشتراک‌گذاری عکسهاتون داخل فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی رو فراهم میکنه.
امکانات خاص Photoshop Express:
بیش از ۸۰ فیلتر برای ادیت سریع عکسها
میتونید عکسهاتون با فرمت RAW رو هم باهاش ادیت کنید
قابلیت اصلاح پرسپکتیو برای عکسهایی که پرسپکتیو اریب دارن
اشتراک مستقیم عکسها در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی

از نرم‌افزارهای شرکت Adobe، برنامه Lightroom هم هست که توی مقاله اپ های ادیت عکس برای آیفون معرفی کردم و دیگه اینجا معرفیش نمی‌کنم. برنامه لایت‌روم هم یک برنامه فوق‌العاده قدرتمند و رایگانه که میتونین برای ادیت حرفه‌ای نور و رنگ عکس، ازش استفاده کنین.

2- PicsArt Photo Studio

اپلیکیشن PicsArt با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های ادیت عکس برای اندروید هست. یکی از دلایل اصلی این محبوبیت، ویژگی‌ها و امکانات فوق‌العاده این اپلیکیشنه. توی مقاله معرفی اپ های ادیت عکس برای آیفون هم به امکانات این اپ اشاره کردم. اول از همه اینکه این اپ، داخل خودش یک دوربین و یک شبکه اجتماعی داره که میتونین عکسهاتون رو داخلش به اشتراک بذارین.
از بقیه ویژگی‌های این اپ بسیار کاربردی میشه به قابلیت فتومونتاژ، دابل اکسپوژر، نقاشی با براش‌های متنوع، است###های بسیار جذاب، قاب‌ها و کادرهای زیبا و … اشاره کرد. تمام این‌ها داخل لایه‌های جدا قرار می‌گیره و کلی امکانات دیگه داخلش هست.
دانلود و نصب این اپلیکیشن رایگانه. اما برای استفاده از بعضی ویژگی‌ها، باید یه هزینه جزئی پرداخت کنین. بعلاوه اینکه تبلیغات هم براتون نمایش داده میشه.
امکانات خاص PicsArt:
داشتن قلم برای اعمال تنظیمات روی قسمتی‌های خاص عکسها
اعمال افکت‌های سریع با استفاده از هوش مصنوعی
داشتن دوربین داخلی با قابلیت اعمال لحظه‌ای افکت‌ها
دابل اکسپوژر با استفاده از لایه‌ها و امکان تنظیم شفافیت هر لایه

اپلیکیشن ویسکو (VSCO) هم یه برنامه عالی ادیت عکس برای اندروید هست که توی مقاله قبلی به طور کامل معرفیش کردم و اینجا دیگه معرفیش نمی‌کنم. میتونین از اپ VSCO هم برای ادیت‌های خلاقانه عکسهاتون استفاده کنین.

3- Fotor Photo Editor

Fotor یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های ادیت عکس برای اندرویده که تعداد زیادی ویژگی و ابزار عالی برای بهبود عکسها داره. این اپلیکیشن، طیف گسترده‌ای از فیلترها و افکت‌ها درون خودش داره. همچنین میتونین از بیش از ۱۰ آپشن برای بهبود نور و روشنایی، کنتراست و سایر جنبه‌های یه عکس استفاده کنین.
همچنین با این اپ میتونین کلاژهای زیادی درست کنین. تعدادی قالب آماده برای درست کردن عکسهای کلاژ داخل Fotor وجود داره که میتونین ازش استفاده کنین. این برنامه رایگانه اما داخلش تبلیغات نشون داده میشه.
امکانات خاص Fotor:
یک ادیتور با قابلیت‌های پرتعداد و همچنین پلتفرم لایسنس شده (عکسها حتما باید مال خودتون باشن و نمیتونین عکسهای دیگران رو بدون اجازه با این اپ ادیت کنین)
بهبود عکسها با استفاده از اسلایدر برای اجرای فوری تنظیمات
بهره‌مندی از قالب‌های آماده برای کلاژ عکسها (کلاسیک، مجله و …)

ادیتور داخلی اینستاگرام هم ابزاری کارآمد و مفید برای ادیت عکسهای شماست. البته من توصیه میکنم ادیت اصلی عکستون رو با اپلیکیشن‌های تخصصی انجام بدین و قبل از آپلود، با ادیتور اینستاگرام، فقط یه دستی به سر و گوش عکس بکشین تا ادیتتون نهایی بشه.

4- PhotoDirector

PhotoDirector یه برنامه ادیت عکس چند منظوره‌ست. رابط کاربری شیک و کاربرپسندی داره. با این رابط کاربری، میتونین به سرعت رنگ و لعاب عکسهاتون رو بهبود بدین. ابزارهای موجود توی این اپ، در عین سادگی، بسیار قدرتمندن. همچنین یه دوربین داخلی درون این اپلیکیشن وجود داره که باهاش میتونید افکت‌های زنده و لایو به عکساتون بدین. همچنین میتونین عکسهاتون رو به سرعت داخل فیسبوک، فلیکر و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بذارین.
این اپلیکیشن ادیت عکس اندروید رایگانه. اما برای بعضی از ویژگی‌هاش باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام بدین و تبلیغات هم داخلش وجود داره.
امکانات خاص PhotoDirector:
ابزار بسیار کارآمد Content-Aware برای حذف موارد ناخواسته داخل عکس.
افکت‌های پیش‌فرض هنری زیبا مثل Lomo، Vignette، HDR و …
ابزار Dehaze برای از بین بردن مِه، بخار و غبار و افزایش کنتراست تصویر.
ابزار Photo FX برای اعمال تغییرات و افکت‌ها در نواحی خاصی از عکس.

5- Snapseed

اسنپ سید یه نرم‌افزار قدرتمند ادیت عکس برای اندرویده که توسط گوگل ساخته شده و پر از امکانات و ویژگی‌هاست! این اپلیکیشن رایگانه و هیچ تبلیغی هم داخلش وجود نداره. رابط کاربری جذابی داره که کار کردن باهاش رو ساده کرده. فقط کافیه روی صفحه ضربه بزنین و هر عکسی که میخواین رو ادیت کنین.
Snapseed فیلترهای بسیار متنوعی برای تغییر ظاهر عکس‌ها داره. همچنین ۲۹ ابزار مختلف برای ادیت عکس گوشی اندروید شما. وقتی ادیت عکستون تموم شد، خیلی راحت میتونین ازش خروجی بگیرین و توی شبکه‌های اجتماعیتون به اشتراک بذارین.
امکانات خاص Snapseed:
میتونین فایل‌های خام با فرمت DNG رو باهاش ادیت کنین و ازش خروجی JPG بگیرین.
میتونین تم برنامه رو تاریک یا Dark کنین.
با استفاده از فیلتر براش‌ها، میتونین فقط یه قسمت خاص از عکس رو ویرایش کنین.
به جای اینکه تک به تک عکسها رو ادیت کنین، میتونین یک Preset از ادیت دلخواهتون بسازین و روی بقیه عکسها اعمال کنین.

6- AirBrush

کارکردن با اپ ادیت عکس AirBrush خیلی ساده‌ست. داشتن ابزارهای کاربردی رتوش و فیلترهای جذاب، منجر میشه تا یه ادیت زیبا روی عکسهاتون داشته باشین. این اپلیکیشن هم رایگانه، اما پرداخت درون برنامه‌ای و نمایش تبلیغات داخلش وجود داره. همچنین یک دوربین داخلی داره که افکت‌های لایو جذابی داخلش هست.
این اپلیکیشن ابزارهای خیلی خوبی برای پاک کردن جوش و لک‌های صورت، برای سفید کردن دندان و درخشان کردن چشم‌ها داره. همچنین میتونین بدنتون رو لاغرتر کنین و رتوش‌های جذاب و هنری انجام بدین. بعلاوه اینکه توی این اپ هم میتونین مستقیما عکسها رو توی شبکه‌های اجتماعیتون به اشتراک بذارین.
امکانات خاص AirBrush:
داشتن ابزار عالی برداشتن جوش و لک صورت
ابزارهای قدرتمند برای اضافه کردن آرایش طبیعی به صورت مثل ریمل مژه و ابرو، رژگونه و …

7- Toolwiz Photos – Pro Editor

Toolwiz Photos یه اپلیکیشن ادیت عکس همه کاره اندرویده که بیش از ۲۰۰ ابزار قدرتمند در اختیارتون میذاره. میتونین از فیلترها استفاده کنین، چهره‌ها رو ادیت کنین، غلظت رنگ عکستون رو بهبود بدین و با عکساتون، کلاژهای خوشگل درست کنین.
رابط کاربری این اپلیکیشن خیلی ظریف و مینیماله و کار کردن باهاش آسونه. میتونین این اپ رو به صورت رایگان دانلود کنین. امکانات این اپ و سهولت استفاده ازش، اون رو به یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس برای اندروید تبدیل کرده.
امکانات خاص Toolwiz Photos:
مجموعه‌ای بزرگ از فیلترهای جادویی و فیلترهای هنری
ابزارهای عالی برای رتوش پوست، چاق و لاغر کردن چهره، حذف جوش و لکه‌ها، حذف قرمزی چشم و روشن کردن چشم، حتی در عکسهای سلفی
بیش از ۲۰۰ فونت برای نوشتن با پشتیبانی از سایه و ماسک

8- YouCam Perfect

YouCam Perfect یه اپلیکیشن دم دستی ادیت عکس برای اندروید در سال ۲۰۱۹ هست. توی این اپ میتونین عکسهای پرتره خودتون رو در عرض چند ثانیه خوشگل کنین. از جمله ابزارهای این اپلیکیشن اندرویدی عبارتند از: افکت‌ها و فیلترها، ابزار کراپ و چرخش عکس، افکت پیکسلهای موزاییکی برای محو کردن بک گراند، Vignette و افکت HDR. برای رتوش عکسهای پرتره هم ابزارهای کارآمدی مثل تصحیح فرم صورت و تصحیح تیرگی دور چشم به کمک شما میان. همچنین با ابزار لاغر کردن بدن و کمر، میتونین توی چند ثانیه، لاغر بشین. جل الخالق! حالا بازم برین اینهمه پول باشگاه و رژیم و اینا بدین. Big Grin)
البته برای ضبط ویدیوی سلفی هم ابزارهایی توی این برنامه وجود داره. دانلود و نصب YouCam Perfect رایگانه؛ اما برای استفاده از ویژگی‌های اضافی، باید مبلغ کوچیکی پرداخت کنین. همچنین تبلیغات هم توی این اپ وجود داره.
امکانات خاص YouCam Perfect:
زیباسازی پوست و رتوش چهره به صورت آنی، موقعی که از دوربین خود برنامه استفاده میکنین و سلفی می‌گیرین انجام میشه. (هم موقع عکس گرفتن و هم موقع ضبط ویدیو)
ابزار برش زوائد و حذف بخش‌های ناخواسته از عکس (مثل جوش و لک‌های صورت)
تشخیص همزمان چند چهره برای ادیت سریع عکسهای پرتره گروهی
ویژگی “لبخند” برای اضافه کردن لبخند به عکسهای شما

9- Pixlr

Pixlr یه اپ ادیت عکس اندروید مناسب برای همه‌ست! چون تقریبا همه ابزارهایی که ممکنه کاربر بهش نیاز داشته باشه داخل خودش داره. شما میتونین بیش از ۲ میلیون ترکیب مختلف با افکت‌ها، لایه‌ها و فیلترهای مختلف این برنامه بسازین. همچنین میتونین کلاژهایی با طرح‌بندی، بک گراند و فاصله‌های مختلف (فاصله بین عکسها) بسازین.
همچنین میتونین عکسهاتون رو تبدیل به doodle، طراحی با مداد یا اسکچ با خودکار تبدیل کنین. با این اپ هم میتونین مستقیما عکسهاتون رو روی سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مختلف آپلود کنین. این برنامه رایگانه؛ اما پرداخت درون برنامه‌ای و نمایش تبلیغات هم داره.
امکانات خاص Pixlr:
گزینه‌ای برای علامت‌گذاری افکت‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرن، به عنوان افکت مورد علاقه
ابزارهای بهبود عکس بسیار کاربردی (با کارکرد ساده)
ویژگی Auto-fix برای ایجاد خودکار تعادل در رنگ عکس
ویژگی کلاژ با بیش از ۲۵ عکس و قالب‌ها، بک‌گراندها و فاصله‌های مختلف

10- Photo Lab

Photo Lab نرم‌افزاریه که موجب میشه عکسهاتون منحصر به فرد باشه. توی این اپ ادیت عکس اندروید چی وجود داره؟ خیلی چیزا! مجموعه‌ای از بیش از ۹۰۰ افکت مختلف از قبیل فتومونتاژ‌های طبیعی، فیلترهای شیک، قاب‌های زیبا، افکت‌های هنری خلاقانه، کلاژها (برای کنارهم گذاشتن چند عکس) و خیلی موارد دیگه!
رابط کاربری این اپ، بسیار ساده و قابل کنترله. موتور ادیت این اپلیکیشن، هر ابزار اساسی که ممکنه کاربر نیاز داشته باشه داخل خودش داره: کراپ، چرخش، تنظیم نور، رنگ و شارپنس و حتی ابزار رتوش. بعد از انجام ادیت، میتونین عکسهاتون رو داخل گالری ذخیره کنین و یا به راحتی توی توییتر، فیسبوک، اینستاگرام آپلود کنین یا اینکه به صورت پیام برای دوستتون بفرستین!
نسخه رایگان اپلیکیشن Photo Lab، تبلیغات رو داخل خودش نشون میده. اما ایراد اصلیش اینه که هنگام استفاده از نسخه رایگان، روی عکسهاتون واترمارک (لوگوی برنامه) میذاره.
امکانات خاص Photo Lab:
بیش از ۵۰ سبک پیشفرض (Preset) برای ادیت سریع عکسها
الگوریتم تشخیص چهره پیشرفته برای مونتاژ صورت

شما چه برنامه های دیگری میشناسید که بدرد ادیت عکس بخوره؟