تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Registration-and-list-of-non-university-...ersity.png]ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

دانشگاه پیام نور با هدف ایجاد بستری مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، قسمت اعظم رشته های خود را در گروه های آموزشی علوم پایه ، علوم انسانی ، فنی مهندسی و هنر به صورت بدون کنکور ارائه می دهد تا از این طریق فارغ التحصیلان دوره متوسطه بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند و دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، یکی از شروط اصلی ثبت نام این دانشگاه می باشد. داوطلبان معمولا برای انتخاب رشته ای مغایر با نوع مدرک فارغ التحصیلی خود هیچ محدودیتی نخواهند داشت و می توانند در هر یک از رشته های ارائه شده ، ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام دهند.
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود.
زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان 99 – 1400
ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)
ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، بنا بود که از تاریخ 20 اسفند ماه 98 آغاز شود و تا 31 شهریور ماه 99 نیز ادامه پیدا کند ، اما مطابق آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان در نظر گرفته شده برای نام نویسی رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ورودی مهر ماه 99 ، به تعویق افتاده و اطلاع دقیقی از آغاز ثبت نام و انتخاب رشته آن در دسترس نمی باشد.
طبق آخرین اخبار موجود ، سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 18 فروردین ماه 99 ، طی اطلاعیه ای خبرهایی در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر خواهد کرد ؛ شما عزیزان جهت آگاهی از زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توانید به عضویت کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره درآیید تا از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.
نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها نیز بدین صورت است که داوطلبان ابتدا باید با مراجعه به سایت sanjesh.org ، دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود نمایند و پس از اطمینان از این که رشته ی مورد نظرشان به صورت بدون کنکور ارائه شده است یا خیر ، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. لازم به ذکر است که هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد و پس از قبولی در یکی از رشته های انتخابی ، می تواند نسبت به ثبت نام حضوری در واحد دانشگاهی پذیرفته شده اقدام نماید.
ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)
در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سمنان باید به اطلاعتان برسانیم که ثبت نام نیمسال دوم این دانشگاه ها معمولا از اواخر آبان ماه آغاز می شود و تا اواسط بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.
نحوه ثبت نام نیمسال دوم نیز معمولا به صورت حضوری می باشد و داوطلبان باید پس از دانلود دفترچه از سایت سنجش و انتخاب کد رشته مورد علاقه ، جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی مراجعه نمایند.
مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان
معمولا ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در ورودی مهر ماه به صورت اینترنتی و نام نویسی ورودی بهمن ماه ، به صورت حضوری انجام می گیرد. بنابراین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این دو نیمسال تحصیلی نیز اندکی متفاوت خواهند بود.
شما عزیزان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، می بایست ابتدا مدارک مورد نیاز را آماده نمایید تا در روند ثبت نام به مشکل برنخورید. مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ثبت نام اینترنتی ، تنها شامل یک قطعه عکس با مشخصات زیر می باشد:
[list]
[*]عکس 4×3 یا 6×4 داوطلب مربوط به سال جاری
[*]دارای فرمت JPG
[*]عکس رنگی و دارای پس زمینه سفید
[*]دارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
[*]نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودن
[*]فاقد اثر مهر ، منگنه و یا هر گونه لکه
[*]داشتن اندازه حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 پیکسل
[/list]در صورتی که ثبت نام به صورت حضوری انجام شود نیز ارائه مدارک زیر به دانشگاه پذیرفته شده لازم است.
[list]
[*]دیپلم نظام جدید
[*]اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی)
[*]اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
[*]6 قطعه عکس 4×3
[*]کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مشخص نماید.)
[/list]شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان
با وجود آن که تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد اما داوطلبان باید برای ورود به این دانشگاه دارای شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد :
[list=1]
[*]دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید
[*]دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی
[*]دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم
[*]دارا بودن مدرک کاردانی
[*]داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم می باشند ، در صورتی که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی باشند ، می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند.
[/list]شرط لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ، دارا بودن یکی از مدارک فوق می باشد و داوطلبانی که فاقد این مدارک هستند ، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان
شهریه دانشگاه پیام نور با توجه به نوع رشته که از کدام مجموعه انسانی ، علوم پایه یا فنی مهندسی باشد ، متفاوت است هم چنین شهریه دانشگاه پیام نور بر اساس سال ورود به دانشگاه تعیین می گردد زیرا سالانه 10 الی 15 درصد بر نرخ مصوب شهریه تمام واحد های دانشگاهی افزوده می شود. با توجه به آن که رشته های دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین دانشجویان باید به مدت 8 نیمسال تحصیلی یا به عبارتی 4 سال ، شهریه پرداخت نمایند.
شهریه در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی 98 – 99 ، به صورت زیر می باشد. توجه داشته باشید که این مبالغ برای سال تحصیلی 99 – 1400 با مقداری افزایش همراه خواهند بود.
[list]
[*]شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم انسانی برای هر نیمسال تحصیلی حدود 800/000 الی 1/100/000 تومان می باشد.
[*]شهریه ثابت و متغیر رشته های فنی مهندسی برای هر نیمسال تحصیلی حدود 900/000 الی 1/400/00 تومان می باشد.
[*]شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم پایه برای هر نیمسال تحصیلی حدود 800/000 الی 1/150/000 تومان می باشد.
[*]شهریه ثابت و متغیر رشته های هنر برای هر نیمسال تحصیلی حدود 850/000 الی 1/200/000 تومان می باشد.
[/list]لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و وارد شدن به صفحه اختصاصی دانشگاه پیام نور ، این دفترچه را دانلود نمایند.
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز سمنان
ریاضیات و کاربردها
زمین شناسی
فیزیک
علوم و مهندسی محیط زیست
مهندسی برق
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
مهندسی پزشکی
زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی مواد و متالورژی
روزنامه نگاری
مهندسی شیمی
روانشناسی
مهندسی صنایع
حقوق
مهندسی عمران
حسابداری
مهندسی کامپیوتر
ادیان و عرفان
مهندسی مکانیک
تاریخ
مهندسی معماری
تاریخ تمدن ملل اسلامی
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
جامعه شناسی
زبان و ادبیات عربی
جغرافیا
زبان و ادبیات فارسی
اقتصاد
علوم تربیتی
فلسفه و کلام اسلامی
علوم سیاسی
گردشگری
علوم قرآن و حدیث
مددکاری اجتماعی
علوم ورزشی
مدیریت بازرگانی
فقه و مبانی حقوق اسلامی
مدیریت دولتی
مشاوره
مدیریت صنعتی
طراحی پارچه
نقاشی
مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی
مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره آماده ارائه اطلاعات لازم به شما داوطلبان می باشند بنابراین می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود با مشاوران ما در تماس باشید.
[تصویر:  baner-biazmoon.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع: ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سمنان