تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سرویس و تعمیر داکت اسپلیت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با شروع فصل گرما و یا حتی سرما افراد نیاز به وسایل سرمایشی برای خنک شدن و هم‌چنین نیاز به تجهیزات گرمایشی به جهت گرم شدن دارند لذا تقاضا برای داکت اسپلیت‌ها رو به افزایش است. اغلب افراد برای تهویه منازل خود از سیستم‌های تهویه بهره می‌گیرند یکی از همین سیستم‌های تهویه داکت اسپلیت است. تمام وسایل در صورت استفاده‌ی نادرست و طولانی مدت منجر به خرابی می‌شوند یا این که دستگاه عمر خود را گذرانده است و با فرسوده شدن قطعات منتج به خرابی آن می‌شود.

[تصویر:  -داکت-اسپلیت.jpg]

زمانی که شما با هر مشکلی در زمینه خرابی داکت اسپلیت مواجه شدید می‌توانید از تعمیرکار داکت اسپلیت برای عیب یابی و تعمیر داکت اسپلیت کمک بگیرید. هم‌چنین در امر سرویس داکت اسپلیت نیز یه دلیل پیچیده بودن سیستم باید از متخصصان مربوطه کمک بگیرید. لازم به ذکر است داکت اسپلیت‌ها از سیستم پیچیده‌ای برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند لذا در زمان خرابی آن، کار تعمیر داکت اسپلیت خود را به تعمیرکاران ماهر بسپارید زیرا در صورت عدم این کار علاوه بر این که کار تعمیر سیستم به درستی انجام نخواهد شد به سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد خواهد شد.

برای این که بتوانید به طول عمر داکت اسپلیت خود بیافزایید لازم است نسبت به سرویس دوره‌ای و منظم آن اقدام کنید. قبل از آغاز فصل گرما حتما داکت اسپلیت خود را سرویس کنید تا به طور محسوسی در میزان مصرف برق شما صرفه‌جویی شود. بعضی از قطعات به طور مستمر باید تعمیر و سرویس شوند تا با گذشت سال‌ها از کارایی و عملکرد داکت اسپلیت کاسته نشود. اگر سرویس داکت اسپلیت هم چنین تعمیر آن مورد بی‌توجهی قرار بگیرد کارایی داکت اسپلیت به طور محسوسی افت می‌کند حتی ممکن است به طور دایمی کارایی آن کاهش داشته باشد و این امر نشان دهنده آن است که مصرف برق بیشتری توسط دستگاه انجام خواهد شد. امروزه سرویس و تعمیر داکت اسپلیت بسیار مورد توجه بوده است زیرا با چند برابری شدن هزینه‌ی خرید سیستم و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر افراد است هم‌چنین پیچیده بودن ساختار داکت اسپلیت ها اکثر افراد تمایل به این کار دارند و اکنون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لازم به ذکر است سرویس و تعمیر داکت اسپلیت را به افراد مبتدی نسپارید زیرا از عهده‌ی این کار برنمی‌آیند و کار دشواری است چون نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد تا با بهترین عملکرد خود سیستم را به صورت اولیه خودش برگرداند.

سرویس داکت اسپلیت شامل مراحل زیر است:

✔ باز نمودن کندانسور

✔ شستن کندانسور و زدودن گرد و خاک از سیستم با استفاد از دستگاه کارواش

✔ باز نمودن قاب پن داخلی یا همان اواپراتور

✔ تمیز نمودن فیلتر‌های سیستم سرمایشی

✔ توسط اسپری مخصوص شستن کولر گازی فین‌های اواپراتور را تمیز نمودن

✔ تمیز نمودن فین‌های کویل آب گرم توسط اسپری مخصوص شستن کولر گازی و هم‌چنین کنترل نمودن شیلنگ‌های مرتبط

✔ تمیز نمودن بخش فن بلوور دستگاه، و هم‌چنین کنترل نمودن تمام سیستم

✔ در نهایت داکت اسپلیت را می‌بندند و با امتحان کردن آن تحویل مشتری داده می‌شود.

[b]مشکلات رایج داکت اسپلیت ها[/b]

در بعضی مواقع پیش از این که نیاز به دریافت خدمات برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت داشته باشید، سوالاتی راجع به تعمیر و یا سرویس داکت اسپلیت برای مشتریان محترم به وجود می‌آید لذا در زیر عنوان‌هایی از این سوالات شرح داده می‌شود در صورتی که با عمل به موارد زیر مشکل داکت اسپلیت شما حل نشد لازم است تا حتما با کارشناسان شرکت تهران سرویس برای رفع مشکل حاصل تماس بگیرید. برای این امر شماره‌ تلفن‌های این شرکت در سایت درج شده است.


[b]دلیل این که داکت اسپلیت هوای خنک نمی‌ورزد چیست؟[/b]

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد بابت آن با کارشناسان شرکت تهران سرویس تماس می‌گیرند نداشتن سرمای مطلوب این سیستم سرمایشی است علت این مشکل این است که امکان دارد شیر تخیله فشار خراب باشد، خراب بودن شیر پر کن، نشت کردن رادیاتورها، وجود سوراخ در منبع انبساط جزء متداول‌ترین علل افت فشار پکیج هستند.در صورتی که پنل داخلی یا همان اواپراتور و هم‌چنین پنل خارجی یا همان کندانسور به موقع سرویس نشود ممکن است باد خنک و مطلوبی نداشته باشد لذا نسبت به سرویس دوره‌ای و منظم داکت اسپلیت اهتمام بورزید.خراب شدن ترموستات کنترل کننده که بخش‌های سنسور تشخیص دما و سنسور پایپ اواپراتور که به اواپراتور وصل است را شامل می‌شود.انسداد مدار سیکل سرمایشی و هم چنین مسدود شدن فیلتر درایر سیستم سرمایشی سبب می‌شود تا سیکل تبرید قادر به چرخش مبرد نباشد.فیلترها را هر ۳ ماه یک بار تمیز کنید و آن‌ها شست و شو دهید. تا گردش هوا به آسانی انجام شود و نیاز نباشد دستگاه انرژی بیشتری صرف کند.

[b]دلیل صدای بیش از اندازه در داکت اسپلیت چیست؟[/b]

هر صدایی نشان‌دهنده این است که کدام قسمت آسیب دیده است. اگر پنل داخلی یا اواپراتور و پنل خارجی یا کندانسور آسیب دیده باشد هر کدام صدای مخصوص به خود را تولید می‌کند در صورتی که از پنل داخلی دستگاه صدایی بیرون می‌آید این امر به علت آن است که فن بلوور داکت اسپلیت تراز نیست، چفت نبودن الکترو موتور سیستم، ثابت نبودن قاب دستگاه، خراب شدن الکتروموتور فن سیستم ایراداتی در موارد مذکور وجود دارد که باعث صدا و لرزش زیاد داکت اسپلیت می‌شود.

[b]علت نشت آب در داکت اسپلیت چیست؟[/b]

در اغلب موارد علت نشت آب از داکت اسپلیت این است که دستگاه با کف هم‌سطح نیست و در زمان نصب نیاز است تا سیستم تراز شود سپس نصب شود. احتمال دارد موارد دیگری چون انسداد لوله درین و به شیب نامناسب اشاره کرد. علاوه بر مورد مذکور در صورت ایراداتی در اتصالات آب گرم رفت و برگشت کویل گرمایشی به دلیل خراب شدن شیر آلات و شیلنگ‌های مربوطه است.

[b]علل یخ زدن داکت اسپلیت چیست؟[/b]

برای این که بدانید باید بررسی کنید تا ببینید که اواپراتور دچار یخ زدگی شده است و هم چنین کندانسور دچار یخ زدگی شده است یا خیر. دلیل یخ زدگی اواپراتور کم بودن گاز فریون سیستم و هم چنین کثیف بودن اواپراتور داکت اسپلیت است. برای علل یخ زدگی کندانسور نیز می‌توان به کثیفی کندانسور و اواپراتور به طور هم زمان اشاره کرد. با انجام سرویس و شارژ کردن گاز مشکلات مذکور برطرف خواهد شد.

[b]علل خراب شدن کنتاکتور داکت اسپلیت چیست؟[/b]

از علل خراب شدن کنتاکتور داکت اسپلیت ابتدا می‌توان به خراب شدن کنتاکت‌ها اشاره کرد که به خاطر آمپر کشیدن دستگاه، پین‌های کنتاکتور آب شده و باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. دوما خراب شدن بوبین کنتاکتور نیز در اثر حرارت بیش از حد هوا، پایین بودن کیفیت کنتاکتور، برق بوبین که دو فاز شده، وصل و قطعی مداوم برق بوبین جز ء مواردی هستند که باعث بروز مشکلات حاصل می‌شوند.

در هر کدام از موارد بالا در صورتی که قادر به رفع آن نبودید حتما با کارشناسان شرکت تهران سرویس تماس بگیرید این شرکت به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به مشتریان محترم است. تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در سطح شهر تهران توسط تعمیرکاران خبره این شرکت ارایه می‌شود.
به نظرم سرویس و تعمیر اجاق گاز کاملا یه کار تخصصیه که باید به متخصصش سپرد..
پبشنهاد من استفاده از سرویسکاران مجرب لاین تعمیر هست که کارشون خیلی خوبه. برای سرویس و تعمیر انواع گاز میتونین باهاشون در ارتباط باشین.تعمیر انواع اجاق گاز رو به صورت تخصصی انجام میدن...
از جمله:تعمیر اجاق گاز لاجرمانیا،تعمیر اجاق گاز آلتون،تعمیر اجاق گاز بوش و...
شماره تماسشون: 33078177