تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هموروئید را سریع درمان کنید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
علت شیوع بیماری های نشیمنگاهی در عصر حاضر را می توان سبک زندگی غلط دانست. زمانی که مجرای مقعدی دچار خشکی شود و عبور مدفوع به سختی صورت گیرد، رگهای دیواره کانال مقعد دچار آسیب و تورم می شوند. این تورم به شکل بواسیر یا هموروئید بروز پیدا می کند و می تواند روال زندگی فرد بیمار را با مشکل مواجه کند.
شقاق، فیستول و کیست مویی بخش دیگری از بیماری های نشیمنگاهی است، اما بواسیر به عنوان شایع ترین بیماری مقعدی شناخته می شود که افراد زیادی در جامعه به آن مبتلا هستند. علت ایجاد آن هم وارد شدن فشار بیش از اندازه به کانال مقعد است که عوامل زیادی می توانند در ایجاد آن موثر باشند. با مراجعه به می توانید آریا نیوز اطلاعات جامعی درباره این بیماری بدست بیاورید.
اما چه عواملی در ناحیه مقعد فشار ایجاد می کنند؟ بلند کردن اجسام سنگین، زایمان و بارداری در زنان، ژنتیک، اسهال مزمن، یبوست و سفت شدن مدفوع و زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج بخشی از این دلایل هستند.
برای پیشگیری از ابتلا به هموروئید رعایت نکات زیر پیشنهاد می شود:
نوشیدن آب به اندازه کافی: نوشیدن آب کافی به افزایش حجم مدفوع و نرم تر شدن آن کمک می کند. بنابراین فشار وارده بر مقعد کاهش می یابد و عروق این ناحیه تحریک نمی شوند. نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب می تواند به درمان بیماری شما کمک کند.
مصرف فیبر: فیبر ماده ای است که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و مهم ترین خاصیت آن پیشگیری و درمان یبوست است.
دفع مدفوع را به تاخیر نیاندازید: به محض اینکه احساس دفع داشتید، مدفوع کنید. چون به تاخیر انداختن آن باعث سخت شدن مدفوع و مشکل در دفع خواهد شد.
تحرک و فعالیت جسمی: بی تحرکی و نشستن طولانی مدت یکی از دلایل افزایش فشار در ناحیه مقعد است. به همین دلیل انجام ورزش های سبک بصورت مرتب برای پیشگیری از این عارضه پیشنهاد می شود.
انواع هموروئید و نشانه های آن
اگر عروقی که دچار تورم و التهاب می شوند در داخل کانال مقعد قرار داشته باشند، هموروئید داخلی و اگر رگ های بیرونی مقعد را درگیر کنند، بواسیر خارجی است.
بواسیر داخلی: چون این نوع هموروئید داخل کانال مقعد شکل می گیرد، شایع ترین نشانه آن خونریزی از مقعد است و درد و ناراحتی زیادی ایجاد نمی کند. درجات مختلف نوع داخلی شامل:
درجه 1: نمایان شدن بالشتک های بواسیری در داخل مقعد
درجه 2: ممکن است در زمان دفع مدفوع این رگها از مقعد خارج شوند اما خود به خود به داخل مقعد بازگردند
درجه 3: در این درجه، پرولاپس ایجاد شده باید به کمک روش های درمانی اولیه به داخل مقعد بازگردد
درجه 4: این نوع پرولاپس بدون جراحی و لیزر درمان نخواهد شد
بواسیر خارجی: اگر توده ای دردناک در اطراف مقعد احساس می کنید که گاهی باعث ایجاد سوزش، درد، خارش و ناراحتی و حتی خونریزی می شود، هموروئید شما از نوع خارجی است. اگر این نوع هموروئید را به موقع درمان نکنید، دچار ترومبوزه می شود که در اینصورت احتمال شدید شدن علائم آن وجود خواهد داشت. زمانی که لخته خون در بواسیر ایجاد شود، به آن ترومبوزه می گویند.