تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی بهترین روشهای جراحی هموروئید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معمولا افراد هنگام مواجهه با بیماری به دنبال آسان ترین راه درمان می باشند و روش های جراحی اولویت آخر را دارند. همه ما از تیغ جراحی وحشت داریم و سعی می کنیم با راه های دیگری بیماری خود را درمان کنیم. این ترس گاهی باعث به تاخیر انداختن اقدامات درمانی و پیچیده شدن وضعیت بیماری خواهد شد و مشکلات زیادی برای فرد بوجود می آورد.
یکی از بیماری هایی که تعداد مبتلایان به آن رو به افزایش است، عارضه های نشیمنگاهی هستند. اینگونه بیماری ها که در بخش انتهایی روده و داخل کانال مقعد بوجود می آیند، باعث ایجاد خجالت و ترس در مبتلایان می شوند که همین امر مانع از مراجعه آنها به پزشک خواهد شد.
بواسیر یا هموروئید یکی از این عارضه هاست که با ایجاد التهاب و کشیدگی در رگ های دیواره مقعد، باعث بروز درد و ناراحتی برای فرد می شود. این بیماری معمولا با علائمی مثل احساس خارش و سوزش، درد هنگام دفع و یا نشستن، برآمدگی در داخل یا بیرون مقعد و در مواقعی خونریزی همراه است.
افراد اغلب با مشاهده خونریزی دچار دستپاچگی می شوند، چون با علائم بیماری های نشیمنگاهی آشنا نیستند و علت خونریزی را مشکلات دیگری تصور می کنند. شاید گاهی علت این خونریزی مشکلات دیگری از قبیل سرطان روده باشد ولی درصد ابتلا به هموروئید بیشتر از سایر بیماری ها است.
بنابراین هنگام رویارویی با این علائم حتما برای تشخیص دقیق به دکتر متخصص مراجعه کنید. پزشک با انجام معاینات ساده بیماری شما را تشخیص می دهد. اگر بواسیر از نوع داخلی باشد برای تشخیص آن نیاز به معاینات داخل مقعد و رکتوم است که با انجام کولونوسکوپی امکان پذیر است.

مشاهده ادامه مطلب