تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آموزش ساخت اپل آیدی با گوشی، کامپیوتذ و اینترنت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ساخت اپل آیدی
داشتن اپل آیدی (Apple ID) قابلیت‌های فراوانی را برای کاربران آیفون و آیپد به ارمغان می‌آورد و امکان استفاده از سرویس‌های اپل را فراهم می‌کند. در این مطلب نحوه ساخت اپل آیدی با استفاده از گوشی، کامپیوتر و سایت را با هم مرور می‌کنیم.
اگر از آیفون با آیپد استفاده می‌کنید، یکی از مسائلی که باید بدانید این است که چطور برای خود یک اپل آیدی بسازید. اپل آیدی کاربردهای زیادی دارد؛ به عنوان مثال، به وسیله آن می‌توانید از آیتونز و اپ استور موارد دلخواه خود را دانلود کنید. اپل آیدی به شما امکان می‌دهد که ریمایندرها، تقویم و مخاطبانتان را با استفاده از آیکلود همگام سازی کنید. یکی دیگر از کارایی‌های اپل آیدی این است که با آن می‌توانید فیس تایم و آی مسج را در دستگاه‌های دیگری که دارید، فعال کنید. به واقع باید گفت که داشتن اپل آیدی الزامی نیست ولی اگر می‌خواهید از گوشی گران‌قیمت خود بیشترین استفاده ممکن را ببرید، بهتر است برای خود اپل ID داشته باشید. در این مطلب نحوه ساخت اپل آیدی با استفاده از کامپیوتر که شامل استفاده از آیتونز، اپ استور و سایت خود اپل می‌شود را به همراه نحوه ساخت Apple ID با آیفون یا آیپد را مرور می‌کنیم.

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر

شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و روش‌های مختلف، به ساخت اپل آیدی بپردازید. این روش‌ها شامل استفاده از اپ استور در مک، استفاده از آیتونز در مک و ویندوز و استفاده از وب‌سایت بدون نیاز به آیتونز می‌شوند. در ادامه هر یک از این روش‌ها را آموزش می‌دهیم.

ساخت اپل آیدی با آیتونز

قبلا ساخت اپل آیدی با آیتونز تنها راه ساخت حساب کاربری بود ولی اکنون این‌گونه نیست. در ادامه مراحل لازم را توضیح می‌دهیم. ابتدا آیتونز را در کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ خود باز کنید و از منوی بالای برنامه، گزینه Sign in را انتخاب کنید.
در منوی ظاهر شده، گزینه Create New Apple ID را انتخاب کنید.
در صفحه جدید، اطلاعات مورد نیاز که شامل ایمیل (Email)، رمز عبور (Password)، تایید رمز عبور (Verify) و کشور (Country/Region) می‌شود را وارد کرده و تیک گزینه Terms & Conditions را بزنید. در نهایت روی دکمه Continue کلیک کنید.
در صفحه بعدی، جزئیات مربوط به روش پرداختی که هنگام خرید از فروشگاه آیتونز استفاده خواهید کرد را وارد کنید و در نهایت روی Create Apple ID کلیک کنید.

ساخت اپل آیدی بدون آیتونز (به صورت آنلاین)

برای ساخت اپل آیدی حتما نیاز نیست که دستگاه اپل داشته باشید و می‌توانید از هر دستگاهی حتی گوشی اندرویدی، از طریق وب‌سایت اپل یک Apple ID برای خود ایجاد کنید. برای این کار به این لینک رفته و روی گزینه Create Your Apple ID در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
در صفحه‌ ثبت‌نامی که ظاهر می‌شود، باید اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.
نام، موقعیت و تاریخ تولد را در کادرهای مربوط وارد کنید.
ایمیل کنونی خود را وارد کنید. این ایمیل، اپل آیدی شما خواهد بود و باید یک ایمیل معتبر را وارد کنید. اپل یک کد تایید را به این ایمیل می‌فرستد تا مطمئن شود که متعلق به خود شما است. بدون این کد، نمی‌توانید Apple ID بسازید.
رمز اپل آیدی باید حداقل 8 حرف باشد. سعی کنید از رمزهای رایج و ساده که حدس زدن آن‌ها آسان است، استفاده نکنید. یک رمز قوی مانع از هک شدن آسان حساب شما می‌شود.
از شما درخواست می‌شود تا سه سوال امنیتی انتخاب کنید. پاسخ‌هایی که به این سوالات امنیتی داده می‌شود، برای ریست کردن پسورد است.
در نهایت بعد از پر کردن کادرهای مربوطه، حروف کپچای نشان داده شده را هم در کادر روبه‌رویش وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
بعد از این مرحله، یک صفحه پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد کد تاییدی که اپل به ایمیل شما فرستاده است، وارد کنید. به ایمیل خود رفته و کد تایید را در کادر مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که 3 ساعت برای وارد کردن کد وقت دارید و بعد از این مدت، کد شما منقضی می‌شود. در نهایت روی Continue کلیک کنید.
با این کار، ساخت Apple ID شما با موفقیت انجام می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن، از سرویس‌های اپل استفاده کنید.
ساخت اپل آیدی در مک با استفاده از اپ استور
اپ استور را باز کرده و روی Sign In کلیک کنید و سپس گزینه Create Apple ID را انتخاب کنید. اگر این گزینه‌ها را مشاهده نمی‌کنید، مطمئن شوید که از حساب آیکلود خارج شده‌اید.
حال باید مراحل مشابه مواردی که در روش‌های بالا گفتیم را طی کنید. ابتدا قوانین مربوط را قبول کنید و سپس فرم مورد نظر را برای ساخت اپل آیدی پر کنید. درست مثل قبل، ایمیلی که وارد می‌کنید، اپل آیدی شما خواهد بود. بعد از اینکه فرم را کامل کردید، روی Continue کلیک کنید. در صفحه جدید باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی و مالی خود را وارد کنید. می‌توانید گزینه None را هم انتخاب کنید تا بدون نیاز به اطلاعات کارت، ثبت نام کنید.
ایمیل خود را برای تایید حساب چک کنید. بعد از تایید ایمیل، می‌توانید با Apple ID جدید خود وارد سرویس‌های اپ استور، آیکلود و … شوید.

ساخت اپل آیدی با گوشی (آیفون و آیپد)

ساخت Apple ID با آیفون و آیپد هم کار راحتی است اما نیاز به چند مرحله اضافی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در ویدیوی بالا می‌توانید راهنمای ویدیویی آموزش ساخت اپل آیدی را هم تماشا کنید.
ساخت اپل آیدی با گوشی آیفون
تنظیمات (Settings) را باز کنید.
در بالای صفحه، «Sign in to your iPhone» را انتخاب کنید.
بر روی گزینه «?Don’t have an Apple ID or forgot it» ضربه بزنید.
سپس زمانی که پنجره مورد نظر باز شد، «Create Apple ID» را انتخاب کنید.
تاریخ تولد «Birthday» خود را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه «Next» به مرحله بعد بروید.
نام و نام خانوادگی «First and Last name» خود را وارد کنید و به مرحله بعدی وارد شوید.
آدرس پست الکترونیکی خود را انتخاب کنید یا یک آدرس ایمیل آیکلود جدید بسازید.
آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید.
یک رمز عبور انتخاب و سپس آن را تایید کنید.
در این مرحله باید سه سوال امنیتی انتخاب کنید و جوابی برای هر کدام از آن‌ها بنویسید. برای این کار، یک سوال امنیتی « Security Question» انتخاب کنید و به آن جواب دهید. این گام را دو بار دیگر تکرار کنید.
در این گام باید موافقت خود را با قوانین مربوطه اعلام کنید. این موارد در صفحه « Terms and Conditions» نوشته شده است. برای رفتن به مرحله بعدی گزینه «Agree» را انتخاب کنید.
صفحه بعدی از شما پرسیده می‌شود که آیا مایل هستید اطلاعات آیکلود را از سافاری، ریمایندرها، مخاطبان و تقویم همگام سازی شود یا خیر. اگر موافق هستید گرینه «Merge» و در صورت دم تمایل «Don’t Merge» را انتخاب کنید.
در صفحه « Find My iPhone» بر روی اوکی ضربه بزنید.
چطور با اپل آیدی خود وارد آیکلود شوید
تنظیمات (Settings app) را باز کنید.
در بالای صفحه، «Sign in to your iPhone» را انتخاب کنید.
آدرس ایمیل و پسوردی که با آن اپل آیدی ساخته بودید را وارد کنید.
گزینه «Sign in» را انتخاب کنید.
اگر برای گوشی خود پسورد انتخاب کرده‌اید، در این مرحله باید آن را نیز وارد کنید.
دقت کنید که « iCloud Photos» همان طور که می‌خواهید تنظیم شده باشند.
به دلخواه خود گزینه « Apps using iCloud» را فعال یا غیر فعال کنید.
در iOS 11 و بالاتر، می‌توانید با استفاده از قابلیت پسورد Keychain در قسمت حدس کلمات کیبورد، اپل آیدی و پسورد خود را اضافه کنید.

چطور از آیکلود خارج شوید

تنظیمات (Settings app) را باز کنید.
در بالای صفحه، «Apple ID » را انتخاب کنید.
به پایین صفحه رفته و بر روی «SignOut» ضربه بزنید.
پسورد اپل آی دی خود را وارد کنید.
گزینه «Turn Off» را انتخاب کنید.
در این مرحله باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام اطلاعات موجود به شکل کپی در گوشیتان باقی بماند. موارد دلخواه را فعال کنید.
در گوشه بالای راست، بر روی «Sign Out» ضربه بزنید.
پنجره ای ظاهر خواهد شد. در این صفحه از شما پرسیده می‌شود که آیا مایل هستید از آیکلود خارج شوید یا نه. در این پنجره، مجددا «Sign Out» را انتخاب کنید.

همان‌طور که مشاهده کردید، راه‌های زیادی برای ساخت Apple ID وجود دارند که در این مطلب، به آن‌ها پرداختیم. این راه‌ها شامل استفاده از سایت خود اپل، کامپیوتر و آیتونز، استفاده از مک و اپ استور  و در نهایت، استفاده از خود گوشی آیفون می‌شوند. شما برای ساخت اپل آیدی از کدام روش استفاده کردید؟ نظرات خود را در پایین صفحه می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: پلازامگ
چطوری پسوردها را در گوگل کروم پیدا کنم؟
گاهی اوقات پسورد یا رمز عبورمان را از یاد می‌بریم و هنگام وارد شدن به سایت‌ها هر پسوردی را وارد می‌کنیم با پیغام خطا مواجه می‌شویم. از این رو در این قسمت از فرمول می‌خواهیم یک روش ساده به شما یاد دهیم که می‌تواند شما را از ریست کردن پسورد یا حتی ساختن یک اکانت دیگر بی نیاز کند. البته در صورتی می‌توانید از این روش پسورد فراموش شده خود را در کروم پیدا کنید که قبلا دست کم یک بار پسورد خودتان را در این مرورگر ذخیره کرده باشید.
برای این کار مرورگر کروم را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید. حالا در نوار جستجوی بالای صفحه کلمه «Passwords» را تایپ کنید و وارد این بخش شوید.
در منو قسمتی که نوشته Saved Passwords را انتخاب کنید، حالا کافی است به دنبال سایتی که پسورد آن را می‌خواهید بگردید و جلوی اسم آن روی علامت «چشم» کلیک کنید تا پسوردی که برای این سایت استفاده کردید را به شما نشان دهد.
به همین راحتی می توانید پسورد فراموش شده خودتان را در مرورگر کروم ببینید، بدون اینکه لازم باشد آن را تغییر دهید یا یک اکانت جدید بسازید.

چطور بود؟
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru