تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Free-University-Enrollment-Registration.png]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی است که امکان تحصیل بدون شرکت در آزمون سراسری را برای تمام داوطلبان ، فراهم کرده است. به عبارتی چه آن ها که ثبت نام کنکور آزاد را انجام داده اند و چه آن ها که اقدامی در این زمینه انجام نداده اند ، می توانند لیست انتخابی خود را برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نمایند.
داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند ، می توانند قبل و یا پس از اعلام نتایج کنکور به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بپردازند. تکلیف داوطلبانی که در آزمون مذکور شرکت نکرده باشند نیز ، مشخص است. این افراد می توانند با شروع مهلت ثبت نام به سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل لازم جهت انتخاب رشته را انجام دهند.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.
زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم 98 – 99
ثبت نام بدون کنکور آزاد معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود. علاقه مندان تحصیل در هر یک از این دو نیمسال تحصیلی باید در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد مراجعه کرده و مراحل لازم را سپری کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم مهر ماه از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. یعنی هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور خود را انجام دهد.
ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه معمولا از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه ادامه می یابد. دفترچه مربوط به ترم تحصیلی بهمن ماه نیز پیش از شروع انتخاب رشته از سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر شده و داوطلبان می توانند کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج نمایند.
داوطلبان باید توجه داشته باشند که جهت انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می بایست به سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نمایند تا بتوانند وارد سامانه انتخاب رشته شوند. هزینه ثبت نام با عنوان “کارت اعتباری” در سایت مذکور بیان شده است که برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه باید خریداری شود. به عنوان مثال داوطلبی که قصد انتخاب دو رشته روان شناسی و مهندسی عمران را دارد باید به ترتیب دو کارت اعتباری برای گروه آزمایشی انسانی و ریاضی خریداری کند. شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته ، پیگیر آخرین اخبار مربوط به فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد باشید.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم 98 – 99
با توجه به دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمام دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، شرایط ثبت نام به شرح زیر می باشد.
[list=1]

[*]داوطلبان جهت ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی باید تا روز 30 شهریور ماه فارغ التحصیل شوند.

[*]افرادی می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام کنند که دارای دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم باشند.

[*]متقاضیان ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته باید رشته ای را انتخاب کنند که با مدرک تحصیلی آن ها همخوانی داشته باشد.

[*]ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته تنها در صورت داشتن مدرک کاردانی امکان پذیر است. تطابق مدرک کاردانی با رشته انتخابی در این مقطع اهمیتی ندارد.

[*]آن دسته از افرادی که مدرک دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم یا جدید خود را دارند اما دارای مدرک پیش دانشگاهی نیستند ، اجازه ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را ندارند.

[*]تعداد انتخاب های مجاز برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، حداکثر 20 کد رشته محل می باشد. اما داوطلبان جهت انتخاب رشته های مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می توانند تنها یک کد رشته را در 20 کد محل انتخاب نمایند.

[*]برای داوطلبان آقا ، نباید مشکلی از نظر خدمت دوره ضرورت مطرح باشد.
[/list]
علاوه بر موارد فوق لازم به ذکر است ، داوطلبانی که در گذشته از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته انصراف داده و یک مدرک کاردانی از این دوره دارند ، می توانند تحصیل خود را در رشته های بدون کنکور ادامه دهند. ادامه تحصیل آن ها در مقطع کارشناسی پیوسته در صورت داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت بلامانع است. هم چنین اگر مشکلی در زمینه سربازی برای آن ها وجود نداشته باشد ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند.


مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد بم 98 – 99
داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند باید به هنگام نام نویسی ، یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6 را در سامانه مربوطه به عنوان مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور بارگذاری نمایند. اما این عکس باید دارای برخی ویژگی ها نیز باشد که در جدول زیر بیان شده است.
ویژگی های بارگذاری عکس پرسنلی در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد
پس زمینه سفید و تمام رخ
ابعادی بین 200×300 و 300×400
فرمت JPG
نداشتن حاشیه های زائد
حداقل حجم 70 کیلوبایت
عاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و …

علاوه بر بارگذاری عکس ، لازم است تمامی متقاضیان برخی مدارک مربوط به اطلاعات هویتی خود مانند شناسنامه ، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی را در کنار خود داشته باشند تا اطلاعات مورد نیاز مانند شماره شناسنامه ، معدل ، تاریخ تولد و … را از آن ها استخراج کرده و در سایت ثبت نام وارد نمایند.
آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند باید مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به واحد دانشگاهی مورد نظر ارائه دهند. این افراد در صورت قبولی حداکثر 2 ماه فرصت دارند تا لیست ریزنمرات مقطع کاردانی را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند.


شهریه دانشگاه آزاد واحد بم 98 – 99
همان گونه که می دانید ، دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است. به این معنی که دانشجویان آن برای ادامه تحصیل خود باید هر ترم مبلغی را تحت عنوان شهریه ، به این دانشگاه پرداخت نمایند. اما سوالی که ممکن است برای اکثریت مطرح باشد میزان شهریه دانشگاه آزاد است. پیش از پرداختن به این موضوع ، لازم است بدانید مبنای تعیین میزان شهریه بر چه اساسی می باشد.
شهریه دانشگاه آزاد را می توان به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم بندی کرد. بخش ثابت شهریه همان گونه که از نامش پیداست معمولا تا پایان دوره تحصیلی هر دانشجو بدون تغییر می ماند اما با شروع هر سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود اندکی افزایش می یابد. قسمت متغیر شهریه ، برخلاف شهریه ثابت در هر ترم و به مرور زمان تغییر می کند. به عبارت دیگر ، رشته تحصیلی دانشجویان ، تعداد و نوع واحدهایی که در هر ترم اخذ می کنند همگی بر میزان شهریه ای که باید پرداخت نمایند ، تاثیرگذار است. از همین رو تفاوت شهریه دو دانشجوی هم رشته یا غیر هم رشته دانشگاه آزاد ، امری طبیعی است! به طور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یاید.
بنابراین نمی توان مبلغ دقیقی برای شهریه دانشگاه آزاد تعیین کرد اما می توان حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفت که مطابق با جدول زیر می باشد.
میانگین شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد
رشته های علوم پایه و انسانی
حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان ، حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان ، حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان



لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم 98 – 99
داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، قبل از هر چیزی باید مطمئن شوند که آیا رشته مورد نظر آن ها جزو رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد یا خیر. هم چنین باید در رابطه با واحد ارائه دهنده آن اطلاع داشته باشند تا هنگام انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد با مشکلی مواجه نشوند. از همین رو می توانند به دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته هر کدام از دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، مراجعه نمایند.
از آن جا که دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته هر یک از دوره ها با دیگری متفاوت است جدولی را به صورت زیر تهیه نموده و تمام رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی را به صورت یک جا به شما داوطلبان گرامی عرضه می داریم.
لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد بم در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابداری
نقشه کشی معماری – معماری
الکتروتکنیک – برق صنعتی
مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
نرم افزار کامپیوتر
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات زراعی
امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
رشته های کاردانی ناپیوسته
کاردانی آموزش دینی و عربی
کاردانی فنی عمران – بتن
کاردانی آموزش زبان انگلیسی
تکنولوژی آبیاری
کاردانی تربیت معلم قرآن کریم
تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی حسابداری
تکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی علوم ورزشی
تکنولوژی تولیدات گیاهی
تربیت معلم آموزش علوم تجربی
باستان شناسی
کاردان فنی کارهای عمومی ساختمان
معماری
معماری سنتی
رشته های کارشناسی پیوسته
علوم قضایی
مهندسی کامپیوتر
حقوق
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
حسابداری
گیاه پزشکی
زیست شناسی گیاهی
علوم و مهندسی صنایع غذایی
مهندسی برق
مهندسی معماری
مهندسی عمران
حقوق (پاره وقت)
مهندسی معماری (پاره وقت)
رشته های کارشناسی ناپیوسته
آموزش دینی و عربی
مهندسی تکنولوژی برق – قدرت
حسابداری
مهندسی تولیدات گیاهی – زراعت
تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی
مهندسی کشاورزی – علوم و صنایع غذایی
آموزش علوم تجربی
تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
مهندسی نرم افزار کامپیوتر
معماری
مهندسی اجرایی عمران

[تصویر:  baner-biazmoon.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…


منبع : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بم