تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استادی اینفو موسسه اعزام دانشجو
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مزایای تحصیل در آلمان
شرایط تحصیل در آلمان
قوانین تحصیل در آلمان
شرایط تحصیل رایگان در آلمان
نظام آموزشی در آلمان
تحصیل در مدرسه و دبیرستان آلمان
تحصیل در دانشگاههای آلمان
نظام قدیم آموزشی در آلمان
کارشناسی ارشد
دکتری در آلمان
نظام جدید آموزشی در آلمان
کارشناسی در آلمان
کارشناسی ارشد د رآلمان
دکتری در نظام جدید تحصیلی آلمان
زبان تحصیل در دانشگاههای آلمان
شهریه در دانشگاههای آلمان
هزینه های تحصیل در آلمان
شروع و اتمام سال تحصیلی در آلمان
امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان
شرایط دریافت پذیرش تحصیلی آلمان
مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی
بورسیه تحصیلی آلمان
ترک تحصیل در آلمان
 

مزایای تحصیل در آلمان
یکی از دلایلی که سبب گردیده کشور آلمان و تحصیل در این کشور، از اهداف، مقاصد و بهترین و اولین انتخاب ایرانیان باشد، مزایای بی شمار این کشور برای متقاضیان کار و تحصیل در کشور آلمان می باشد. کشوری که در آن تحصیل برای همه افراد و در همه مقاطع تحصیلی رایگان بوده و بازار کار بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد، قطعا” یکی از الویت های اصلی متقاضیان قرار خواهد گرفت. کشوری صنعتی یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد و در زمینه تجارت نیز جزو ده کشور برتر دنیا می باشد که تحصیل در آلمان با اکثر کشورهای دنیا رابطه تجاری بالایی داشته و کارخانجات، صنایع و شرکتهای تجاری و صنعتی آن در اکثر کشورها نیز دارای نمایندگی فعال می باشند.
از مزایای تحصیل در آلمان به طور خلاصه و تیتر وار به موارد زیر می توان اشاره نمود:
طبق قانون اساسی آلمان تحصیل برای تمام افراد آلمانی و خارجی رایگان میباشد که می تواند گزینه بسیار مهمی باشد
دارای دانشگاههایی با قدمت بالا و اعتبار و رنکینگ جهانی بوده و مدارک تحصیلی دانشگاهای آن در تمام دنیا معتبر می باشد
بین دانشگاهها و صنایع آلمان رابطه تنگاتنگی وجود دارد و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، ضمن آموزش تئوری در دانشگاه، تجربه عملی نیز در صنایع بدست می آورند
در دانشگاههای آلمان امکانات و تجهیزات پژوهشی، کارگاهها، آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته برای تمام رشته های تحصیلی وجود دارد و دانشجویان در ضمن تحصیل، با حضور اجباری در این مراکز ، پس از فارغ التحصیلی ، از تجربه عملی بالایی نیز برخوردار می شوند.
ویزای دانشجوئی آلمان که در ضمن تحصیل دارید، بسیار معتبر بوده و می توانید با آن در کل اتحادیه اروپا بارها سفر نمائید
در دانشگاههای آلمان دانشجویان خارجی از هزینه تحصیل در آلمان کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند و شما در دوران تحصیل با فرهنگ های مختلف کشورها آشنا می شود که می تواند در زندگی و آینده شما تاثیر به سزائی داشته باشد
پس از اتمام تحصیلات خود در هر مقطعی، ۱۸ ماه فرصت دارید که در آلمان بمانید و برای خود کاری پیدا کنید و زندگی جدیدی را در آلمان شروع کنید
با اقامت کاری بین سه تا ۵ سال و یا کلا ۶ سال اقامت در آلمان(تحصیلی و کاری) می توانید درخواست اقامت دائم آلمان را بدهید.
آلمان با درصد پایین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگای در بین کشورهای دنیا، می توانید به عنوان بستر امنی برای کار و زندگی باشد.
امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.
امکان کار دانشجوئی در دوران تحصیل فراهم است و می تواند پوشش دهنده کلیه‌ی مخارج زندگی دانشجویی شما باشد.
می توانید همسر و فرزندان خود را در زمان تحصیل، به همراه خود به آلمان ببرید.
همسر شما در زمان حضور در آلمان، اجازه کار کردن تمام وقت را در آلمان دارد. اگر همسر شما کار تمام وقت در آلمان پیدا کند، می تواند تمام هزینه های زندگی خانواده را در مدت زمان تحصیل شما فراهم نماید.
از بورسیه و امکانات اراسموس می توانید استفاده کنید و یک یا دو ترم خود را در دیگر کشورها بگذرانید.
شرایط تحصیل در آلمان
ورود به دانشگاههای معتبر آلمان، دقیقا برعکس شرایط ورود به دانشگاههای ایران است. اگر شرایط ورود به دانشگاههای سراسری ایران سخت بوده و از طریق کنکور فراهم است، بر عکس شرایط ورود به دانشگاههای آلمان براحتی برای تمام افراد فراهم است و هر فردی با توجه به شرایط خود(معدل آخرین مدرک تحصیلی و مدرک و نمره زبان) می تواند یکی شرایط تحصیل در آلمان از دانشگاههای آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نماید.
در آلمان بیش از ۴۰۰ دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر وجود دارند که هر کدام شرایط خاصی را برای ورود دانشجویان به دانشگاه قرار داده اند.  لذا کافی است که شما بر اساس شرایط و داشته های تحصیلی خود، بتوانید دانشگاه مورد نظری که با شرایط شما وفق دارد را انتخاب نموده و برای آن اپلای نمائید.
اما به طور کلی می توان شرایط زیر را برای ورود به دانشگاههای آلمان برای متقاضیان عنوان نمود:
تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی و رشته های پیراپزشکی همگی فقط و فقط به زبان آلمانی است. لذا افرادی که مایل به ورود به این رشته ها می باشند حتما باید مدارک زبان آلمانی مورد نظر را بدست آوردند
کالج های دانشگاهی (Studienkolleg) دولتی آلمان همگی آلمانی زبان هستند و برای ورود به آنها باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی مورد نظر، دانش زبان آلمانی شما نیز بالاتر از سطح B2 باشد.
در مقاطح تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، بسیار از رشته های تحصیلی در دانشگاههای دولتی به زبان انگلیسی هم ارائه می شود. مدرک زبان انگلیسی مورد نظر برای این دانشگاهها معمولا آیلتس با نمره بالای ۶٫۵ و یا تافل با نمره بالای ۸۵ می باشد. اما شرایط دانشگاهها متفاوت است و بعضا با نمرات پایین تر زبان هم پذیرش انجام می شود و لی هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش بیشتر است.
در تعداد معدودی از دانشگاههای آلمان مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیسی برای برخی از رشته ها ارائه می شود. اما تعداد این دانشگاهها و رشته ها زیاد نیستند.
از نظر معدل، برخی از دانشگاهها برای پذیرش تحصیلی برای ایرانیان معدل بالای ۱۷ می خواهند، برخی دیگر بالا ی ۱۵ و تعدادی هم معدل زیر ۱۵ را قبول می کنند. اینکه چه دانشگاهی چه معدلی را می خواهد، هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و معمولا دانشکده ها هستند که این شرایط را اعلام می نمایند.
معمولا شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاهها آلمان وجود ندارد و فقط کالج ها ی دانشگاهی هستند که بعضا بالای ۲۷ و یا ۲۸ سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند.
تحصیلات دانش آموزی( قبل از دانشگاه)
سیستم آموزش در آلمان بر اساس قوانین ایالتی می باشد و هر ایالت می تواند قوانین خاص خود را برای تعداد سالهای تحصیل دانش آموزان داشته باشد. کودکان از سه سالگی  وارد مهد کودک (Kindergarten)می شوند که آموزش قبل از دبستان است. سپس آموزش رسمی از ۶ سالگی و از مقطع ابتدایی آغاز می شود که ۴ سال به طول می انجامد.
در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدایی می آموزند . سپس دوره ای ۶ ساله را همراه با برنامه های جدید آموزشی شروع می کننند و تحصیل در مدارسgymnasium و یا realschule  و  hauptschule ادامه میابد. در پایان این دوره ، دانش آموزان پس از ۹سال مدرک hauptschulabschluss یا بعد از ۱۰ سال مدرک realschulabschluss  می گیرند.
سپس در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند. یک گروه برای گذراندن دوره های کار آموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندنfachoberschule  و abitur دیپلم فنی fachhochschulreife  می گیرند سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند. گروه دوم  در دبیرستان هایgymnasiale oberstufe  با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از ۱۳ سال دیپلم عمومی دبیرستان  hichschulreifeیا abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.
تحصیلات دانشگاهی  
تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی ، دانشگاه های عالی آموزش هنر ، مدارس عالی فنی و …. امکان پذیر است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی فنی داشتن دیپلم دبیرستانی ۱۳ ساله است.
دارندگان دیپلم های دبیرستانی ۱۲ ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (feststellungsprufung) به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک سالهstudienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند.  انتخاب رشته دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج های و نمرات اخذ شده صورت می گیرد. البته در دانشگاه تغییر رشته امکان پذیر است.
شرط ورود به مدارس عالی فنی Fachhochschule(fh) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند داشتن گواهینامه پایان تحصیلات ۱۲ ساله دیپلمFachhochschulreife است.
تحصیلات دانشگاهی شامل دو دوره پایه و اصلی است. دوره پایه (diplom-Vorprufung) حداقل ۴ نیم سال طول می کشد  و دوره اصلی حداقل ۴ نیم سال برای مدارس عالی فنی و حداقل ۸ نیم سال برای دانشگاه ها می باشد.
دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کلیه مراکز آموزشی که دولتی هستند از طرف مسؤلان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین می شود.
دانشگاه های بسیار ممتاز کشور آلمان، آینده ی روشن پیش روی دانشجویان قرار می دهند. دانشگاه های  این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد . البته ذکر این نکته نیز ضروری است که دانشجویانی که قصد اخذ اقامت دائم ادامه تحصیل در آلمان را پس از اتمام دوره تحصیل دارند، فرصت ۱۸ ماهه ای را برای پیدا کردن کار و ماندن در آلمان دارند. سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت بسیار زیاد دولت آلمان به روی زبان آلمانی طوری طراحی شده است تا تمامی رشته های ارائه شده به زبان آلمانی ارائه شوند .
 
مقاطع تحصیلی دانشگاهی در آلمان
نظام قدیم
magister ( کارشناسی ارشد)
مگیستر یک درجه و مدرک دانشگاهی است که در بسیاری از کشور های اروپایی رایج بوده و راه رسیدن به آن در دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد. این سیستم در آلمان کهنه شده و از سال۲۰۰۵ تقریبا هیچ یک از دانشگاه ها برای مگیستر دانشجو نمی پذیرد.
 

ارزش مگیستر مانند مستر یعنی کارشناسی ارشد می باشد، با این تفاوت که در مگیستر بجای یک رشته بایستی دو یا سه رشته به طور همزمان تحصیل گردد. انتخاب رشته در سیستم مگیستر به دو شکل می تواند صورت پذیرد. در حالت اول دو رشته به عنوان رشته های اصلی و در حالت دوم یک رشته به عنوان رشته ی اصلی (hauptfach) و دو رشته دیگر به به عنوان رشته های فرعی   (nebenfach)  انتخاب می گردد. در این سیستم در رشته اصلی واحد های بیشتری گذرانده می شود.
 

در سیستم مگیستر امتحان پایان ترم تقریبا معنای خاصی ندارند زیرا به جای نوشتن امتحان برای بسیاری از دروس می بایست تحقیق نوشه شود. این دوره دانشگاهی حداقل ۹ترم طول می کشد و پس از گذرانده شدن تمام دروس، می بایست کار مگیستر نوشته شودکه برای رشته های اصلی یک تحقیق و یک دفاع و حداقل ۴ ساعت امتحان تئوری نیاز است و برای یک یا دو رشته دیگر امتحان تئوری و دفاع نیاز می باشد. همچنین دانشجو معمولا می بایست در ۲ الی ۳ موضوع مختلف تحقیق کند و از کار خود دفاع نماید ( از آن جا که قوانین دانشگاه های مختلف آلمان متفاوت می باشد، ممکن است دانشگاهی از این قوانین پیروی نکرده و قوانین خاص خود را داشته باشد.)
 diplom (کارشناسی ارشد)
دیپلم یکی از فراوان ترین مدارک دانشگاهی در دانشگاه های گوناگون آلمان می باشد که مدرک آن در ایران کارشناسی ارشد ارزیابی می شود و بیشتر برای رشته های علمی مانند رشته های مهندسی است در حالی که مگیستر بیشتر مختص رشته های نظری می باشد. این سیستم از سال ۱۸۹۹ در دانشگاه ها و مدارس عالی آلمان استفاده گردیده است. در این سیستم پس از ۴-۶ ترم می بایست امتحان میان دوره گذرانده شود که امتحان شفاهی است و به آن امتحان قبل از دیپلم گفته می شود.
promotion  (دکتری)
دکتری یک درجه دانشگاهی است که اتمام آن پس از اتمام کارشناسی ارشد و در مواردی خاص پس از  اتمام کارشناسی صورت گرفته  و حداقل ۳تا ۴ سال به طول می انجامد. انواع مختلف دکتری وجود دارد که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد.
Doctor (dr.)
Doctor ingenieur ( dr.ing.)
دوره دکتری در آلمان به صورت انجام یک تحقیق و نوشتن پایان نامه بوده و کار و موافقتیست که بین یک دانشجو و یک یا چند پروفسور انجام می پذیرد.
دوره دکترا در آلمان فقط پژوهشی است و غالبا نیاز به گذراندن واحد درسی ندارد مگر در موارد خاص و از جمله برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را خارج از کشور آلمان گرفته باشند و واحد های درسی مورد نیاز  را در دوره کارشناسی ارشد نگذرانده و یا دارای نمره های خوب نباشنددر این حالت وی می بایستی در کلاس های برخی دروس شرکت نموده و در مواردی خاص امتحاناتی نیز بگذراند. پس از اتمام پایان نامه و دفاع و چاپ آن و در مواردی پس از گذراندن امتحانات شفاهی مربوط به موضوع اصلی پژوهش ، دانشجو مدرک دکتری خود را اخذ می نماید.
 
نظام آموزشی جدید
 
Bachelor ( کارشناسی)
مقطع لیسانس در کشور آلمان ۴ ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند. این افراد طبق قوانین المان ابتدا باید یک دوره کالج دانشگاهی را در آلمان بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند. کالج ها بر حسب رشته های تحصیلی متفاوت هستند.
کالج پزشکی، کالج مهندسی، کالج هنر و …. هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان آلمانی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان آلمانی B1یا B2 را داشته باشد. که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی کند زیرا گذراندن دوره ی کالج زبان آلمانی در کشور آلمان دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی می کند و حتماَ باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید .بچلر یک درجه و یک مدرک دانشگاهی و معادل کارشناسی است که در بسیاری از دانشگاه های دنیا و نیز اروپا وجود دارد و کوتاهترین دوره دانشگاهی آلمان است که ۶-۸ ترم (حدود ۳-۴ سال ) طول می کشد و پس از اتمام دوره دانشجو می تواند وارد مرحله مستر ( کارشناسی ارشد) شود.
دوست عزیز به نظرتون معتبرترین موسسه مهاجرتی به کشور های اروپایی کدومه؟
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт