تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط تحصیل در کانادا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انشگاه های کشووجود دانشمندان با استعداد و محققان پرتلاش در کانادا محیطی بی همتا برای کار و تحصیل ایجاد کرده است. ادامه تحصیل در کانادا در امور کامپیوتری و فناوری اطلاعات ، ارتباطات از راه دور ، حمل ونقل شهری ، هوافضا ، میکروالکترونیک ، دستگاه های پزشکی ، نرم افزارهای پیشرفته ، انرژی های برق آبی وهسته ایی ، لیزر ، بیوتکنولوژی ، صنایع غذایی ، ادامه تحصیل در کانادا فرصتی بی نظیر است و بدست آوردن آن در گرو اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته مورد علاقه و دریافت ویزا دانشجویی است.
تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس  : کشور کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را داردو تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس از مزایای بسیاری برخوردار است. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورها است.
 

به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.
 

تحصیل در مدارس کشور کانادا
 

تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور کانادا در بهترین مدارس خصوصی و دولتی کانادا میسر است و کشور کانادا برای از بین بردن دغدغه خانواده ها در رشد و تربیت دانش آموزان در محیطی بیگانه، شرایط ویژه ای را نظیر محیا کردن خوابگاه های دانشجویی با امکانات پیشرفته، تهیه غذای اسلامی و حلال، فراهم کردن بستر نظارت مستمر و هزینه تحصیل در کانادا اولیای دانش آموز بر روند تحصیلی و زندگی در کانادا و بسیاری دیگر از امکانات را جهت تسهیل و بهبود بخشیدن زندگی در حین ادامه تحصیل در کانادا بوجود آورده است.
هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در دوره دبیرستان و دانشگاه در حدود 25 تا 30 هزا دلار کانادا است که این هزینه شامل هزینه مدرسه، خوابگاه، غذا، بیمه و …. می باشد.
 

تحصیل در کانادا
 

افرادی هم بدون دریافت مجوز تحصیلی در این کشور مشغول به تحصیل می شوند که لازم به ذکر است این دسته از افراد فقط شش ماه می توانند در این کشور تحصیل کنند و از ان پس برای تحصیل باید مجوز تحصیلی را کسب کنید.
خیلی ها تصور می کنند که مجوز تحصیلی همان ویزای تحصیلی است در صورتی که مجوز تحصیلی اجازه  ادامه تحصیل در کانادا با نام استادی پرمیت (Study Permit) می باشد که با ویزای تحصیلی متفاوت می باشد.
 

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و لیسانس
 

کالج ها در کانادا دو نوع مدرک ارائه می دهند یا مدرکcertificates و یا مدرک دیپلم. تفاوت این مدرک ها در این است که مدرک دیپلم یک سال به طول می انجامد که اگر دیپلم برای کارشناسی صادر شود در حد دیپلم ایران است.جهت اخذ مدرک دیپلم در کانادا و ادامه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس دانش اموزان باید 12سال تحصیلی را به اجبار بگذرانند تا موفق به اخذ دیپلم شوند. معدل دوره ی دبیرستان فرد جهت اخذ پذیرش دانشجو لازم است.
 

شرایط تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در کانادا
 

پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در ایران شما می توانید بطور مستقیم وارد دانشگاه های کانادا شوید و تحصیل خود را در دانشگاه های کانادا شروع نمایید البته لازم است بدانید بعد از ورود به 18 سالگی و برای تحصیل در کشور کانادا و کشور های انگلیسی زبان در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری  شما نیاز به شرایط تحصیل در کانادا مدرک زبان آیلتس ( ILETS)، تافل (TOFEL) یا معادل آن ها نیاز خواهید داشت و این باور نسبت به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان بدون مدرک زبان کاملا اشتباه است.
افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا به همراه بورسیه را دارند به این نکته توجه داشته باشند که اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی مستلزم آگاهی از نکات ریز و حساسیست که چنانچه رعایت نگردد پذیرش ناموفق خواهد بود و همچنین بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه باید برای دریافت ویزا از آن کشور اقدام کرد که قطعاً مرحله دریافت ویزا از پذیرش دانشگاه دشوارتر و حساس تر می باشد و باید با دقت و آگاهی کامل نسبت به قوانین روز کشور مذکور اقدام نمایید.
 

معرفی دانشگاه های کانادا
کشور کانادا دانشگاه های خوب زیادی دارد، اما در میان همه آنها 13 دانشگاه به عنوان بهترین ها به شمار می آیند. به این 13 دانشگاه در اصطلاح گروه 13(G-13) گفته می شود و حدود 66 درصد کرسی های تحقیقاتی کانادا مختص به همین گروه است.
برخی از بهترین دانشگاه های کانادایی عبارتند از دانشگاه تورنتو،دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونتل، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن و … . دقت داشته باشید که دانشگاه مورد نظر شما باید حتما در لیست مؤسسات آموزشی منتخب (DLI) وجود داشته باشد. لیست مذکور به دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی اشاره دارد که دانشجویان خارجی را می‌پذیرند. درخواست شما برای دانشگاه هایی که در این فهرست نیستند پذیرفته نخواهد شد.
 

 

تحصیل در مقطع دکترای کشور کانادا
 

در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای 4-5 ساله است اما بدلیل نظام آموزشی قوی حاکم در کانادا طول دوره دکترا 2.5-3 سال است. کسانی که چه در کانادا و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای دوره دکترا IELTS 6.5 است.بردن همراه (همسر) و فرزندان زیر 18 سال در این دوره میسر است و فرزندان می توانند به راحتی از سیستم آموزشی پیشرفته کانادا استفاده کرده و به تحصیل بپردازند.
 

شرایط تحصیل در کانادا
در نظر داشته باشید تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس و فوق لیسانس با نمره آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 6.5 امکانپذیر می باشد اما خبر خوب این است که ادامه تحصیل در کانادا در  مقطع لیسانس و فوق لیسانس با نمره آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 6 که با عنوان پذیرش مشروط یا (Conditional) نیز شناخته می شود امکان پذیر است که در قسمت پایین شرایط و نجوه پذیرش مشروط خدمتتان شرح داده خواهد شد و اما تحصیل در مقطع دکترا در  دانشگاه های کانادا نیازمند آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 7 می باشد جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.
 

پذیرش مشروط (Conditional)
 

پذیرش مشروط بدین معنی می باشد در صورتی متقاضی بنا به هر دلیلی موفق به اخذ نمره حداقل 6.5 در مقطع لیسانس و فوق نشود و نمره 6 داشته باشد می توان برایش پذیرش مشروط تحصیلی در دانشگاه های کانادا گرفت ولی بشرط آنکه پس از اخذ پذیرش تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در کانادا و ورود به کانادا دوره زبان پیش نیاز را در دانشگاه بگذراند و برای مقطع دکترا تیز با نمره 6.5 می توان پذیرش تحصیلی دانشگاه را گرفت که متقاضی برای تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس پس از ورود به کانادا باید دوره پیش نیاز زبان را در دانشگاه بگذراند.جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.
برای ادامه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس در دانشگاه های کانادا می بایست معدل مدرک دیپلم حداقل14 باشد. البته اگر فرد قصد تحصیل در دانشگاه های ممتاز کشور کانادا در بعضی از رشته های خاص را داشته باشد باید معدل دیپلم وی بالای15 باشد.
دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را دارد. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورهااست. به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.
هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری با توجه به رشته، شهر، ایالت، نوع دانشگاه و… متفاوت است و  تمامی هزینه های متقاضی به دلار کانادا است . لازم به ذکر است که به دانشجویانی که معدل درسی بالایی دارند کمک هزینه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس تعلق می گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.
اخذ ویزای تحصیلی کانادا
کشور کانادا با داشتن دانشگاه‌های برتر و سیستم‌ آموزشی استاندارد با امکان تحصیل در دو زبان انگلیسی و فرانسه، این روزها جز ۵ اولویت اول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته و باعث روانه شدن بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو هر سال به سمت کانادا شده است. در این راه اخذ ویزای تحصیلی کانادا مراحل و شرایط مخصوص به خود دارد که چنانچه به دقت رعایت گردد، می‌توان از امکانات کم‌نظیر آموزشی این کشور بهره‌مند شد که در ادامه مفصل به این موضوع پرداخته شده است‌.
ویزای تحصیلی کانادا
ویزای تحصیلی (Student Visa) از انواع ویزاهای موقت بوده که سبب اقامت کوتاه‌مدت متقاضی و در صورت درخواست همراهان او طی زمان مشخص در کانادا می‌شود. جهت دریافت این نوع ویزا باید مدارک لازم آماده و تحویل افسر گمرک گردد تا وی با بررسی آن‌ها دستور صدور ویزا را صادر نماید.
ویزا تحصیلی کانادا خود بر اساس سن و نوع مدرسه یا دانشگاه متقاضی به دو نوع ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم‌بندی می‌گردد. البته در عمل دریافت ویزای برای هر کدام تفاوت چندانی نداشته و از شرایط یکسانی برخوردار هستند.
شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا
پس از تحولات و سیاست‌های اخیر دولت کانادا علیه برخی کشورها نظیر ایران، شرایط اخذ انواع ویزای کانادا سخت شده و افراد متقاضی باید نهایت دقت و سعی خود را به کار ببرند تا افسر گمرک را متقاعد سازند که استحقاق دریافت ویزا را دارند.
مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و یا مدارس مورد تائید اداره گمرک این کشور است. بنابراین در اولین قدم فرد متقاضی باید از دانشگاه یا مدرسه‌ای در کانادا اپلای بگیرد. جهت این کار می‌توان به کمک یک مشاور خبره، ابتدا ارزیابی تحصیلی از فرد گرفته و بر اساس فرم درخواست تحصیل در مدارس یا مؤسسات آموزش عالی کانادا را تکمیل و ارسال کرد.
علاوه بر این، جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید با مدارک و اسناد خود، اثبات کند که از شرایط زیر برخوردار است:
– استطاعت مالی جهت تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا به مدت حداقل یک سال
– عدم سوءپیشینه
– ارائه دلایل قانع‌کننده جهت اثبات خروج از کانادا پس از اتمام دوران تحصیل
– داشتن برنامه تحصیلی مشخص (Study Plan)
– داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
بنابراین می‌توان گفت ارائه مدارک معتبر و مستند مهم‌ترین عامل در قبول درخواست صدور ویزای تحصیلی کانادا محسوب می‌شود که در ادامه این اسناد آورده شده‌اند.
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا
مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی کانادا با توجه به این که ویزا دانشجویی یا دانش‌آموزی باشد، اندکی تفاوت دارند و مسلماً ویزای دانشجویی مدارک بیشتری نیاز دارد. اما نکته اصلی در این است که تمام اسناد فارسی باید به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه شوند.
۱. فرم‌های مربوط به درخواست ویزا تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی و فرم Schedule1
۲. دو قطعه عکس رنگی ۳.۵ × ۴.۵ با زمینه سفید
۳. نامه استادی پرمیت
۴. نامه ادمیشن (پذیرش تحصیلی) از دانشگاه یا مدارس کانادا
۵. نامه Refrance سفارت
۶. سوابق بیمه‌نامه کاری
۷. اسناد و مدارک مالی ۴ ماه اخیر مبنی بر تمکن مالی
۸. برنامه تحصیلی
۹. اسکن صفحات اول پاسپورت و صفحات درج ویزا
۱۰. اسکن اصل شناسنامه و ترجمه آن
۱۱. اسکن شناسنامه همراهان و ترجمه آن‌ها
۱۲. فیش واریز هزینه‌های ویزای تحصیلی
۱۳. مدارک دارائی‌های شخصی متقاضی
۱۴. در صورت بورسیه بودن از طرف دولت، ارائه ضمانت‌نامه از وزارتخانه مربوطه و نیز نامه وزارت امور خارجه
۱۵. مدارک انجام تست پزشکی (در صورت صلاحدید افسر گمرک)
۱۶. ارائه نامه CAQ در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استان Quebec کانادا
استادی پرمیت چیست؟
چنانچه متقاضی ورود به کانادا بخواهد در مؤسسات و آموزشگاهی که دوره‌های آن‌ها بیش از ۶ ماه طول می‌کشد شرکت نماید، باید پس از ورود به کانادا نامه استادی پرمیت را دریافت کند. این نامه مجوزی است که به فرد اجازه اقامت و تحصیل در کانادا را صادر می‌نماید. استادی پرمیت نوعی ویزای تحصیلی کانادا است و تحصیل در آلمان را که همه متقاضیان تحصیل در این کشور در هر دوره به جز پیش‌دبستانی باید آن را داشته باشد.
درصورتی که فرد دارنده استادی پرمیت در هنگام تحصیل خود مرتکب خطایی شود که خلاف  مندرجات نامه او باشد، استادی پرمیت وی باطل شده و تا ۶ ماه اجازه اخذ هیچ نوع ویزای تحصیلی کانادا را نخواهد داشت.
هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا
برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دو سری هزینه‌ها وجود دارد. سری اول مربوط به اداره مهاجرت کانادا بوده و غیر قابل بازگشت هستند. یعنی چنانچه با درخواست ویزا موافقت نگردد، به متقاضی عودت نشده و در صورت درخواست مجدد دوباره باید پرداخت شود که شامل موارد زیر هستند:
– ۱۵۰ دلار برای متقاضی ویزای تحصیلی
– ۱۵۵ دلار به ازای هر نفر همراه
– ۱۱۰ دلار برای متقاضیان تحصیل در استان کبک جهت دریافت CAQ
– ۸۵ دلار برای هر فرد بالای ۱۴ سال جهت انگشت‌نگاری
سری دوم هزینه‌ها مربوط به سفر برای انگشت‌نگاری و نیز استفاده از آژانس‌های مهاجرتی است که بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.
مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا
به طور کلی روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا در چند مرحله زیر خلاصه می‌شود:
۱. در مرحله اول متقاضی باید پس از درخواست پذیرش در یکی از مؤسسات آموزشی کانادا و دانشگاه‌های این کشور، نامه ادمیشن (LOA) خود را دریافت کند. همچنین چنانچه فردی قصد تحصیل  و ادامه تحصیل در ترکیه در یکی از دانشگاه‌های کبک را داشته باشد باید نامه CAQ را نیز قبل از دریافت استادی پرمیت، اخذ نماید.
۲. در مرحله بعدی باید درخواست خود را در وب‌سایت CIC ثبت نمایند. بدین منظور ابتدا پس از پاسخگویی به سؤالات در مورد شرایط متقاضی وضعیت وی بررسی شده و چنانچه واجد شرایط باشد، برای او کد چک لیست شخصی با اعتبار ۶۰ روزه صادر می‌شود تا بر اساس آن مدارک لازم را تهیه نمایند.
۳. پس از فراهم نمودن مدارک طبق چک لیست ارائه شده، با ایجاد یک MYCIC در سایت و وارد کردن کد شخصی، تمامی موارد را اسکن کرده و هزینه‌های لازم را پرداخت می‌نمایند و در انتظار صدور ویزای تحصیلی می‌مانند. البته گاهی نیاز به مراجعه حضوری در سفارت نیز وجود خواهد داشت.
مراحل پس از صدور ویزای تحصیلی کانادا . در پستهای بعدی تحصیل در ترکیه را نیز مطرح میکنیم
برای ادامه تحصیل در کانادا ابتدا باید از یک دانشگاه معتبر در آن پذیرش بگیرید و برای ورود به خاک این کشور، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. توصیه می‌شود که اطلاعات و دانش خود را در رابطه با پروسه مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید و با دانش بالا برای آن اقدام کنید. برای این کار به مدارک گوناگونی نیاز دارید و باید فرم‌های مختلفی را به‌دقت پر کنید.
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru