تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تخفیف ویژه محصولات در فروشگاه های اینترنتی به نفع یا ضرر مشتری ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فروشگاه های اینترنتی به مناسبت های گوناگون سعی در برگزاری کمپین های مختلف برای ارائه تخفیف ویژه به مشتریان خود دارند. عمده این کمپین های تخفیف به سود فروشگاه تمام می شود؛ زیرا این سایت های آنلاین کمپین خود را برای یک بازه زمانی کوتاه برگزار می کنند و در یک بازار رقابتی بین هم صنف های خود، کاربران را به سمت مصرف گرایی سوق می دهند.

در بحث قبلی گفته شد که کاربر باید در طول پروسه خرید اینترنتی، احساس امنیت داشته باشد تا بتواند به سایت مورد نظر اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهد. یک نکته بسیار مهم و کلیدی در تخفیف فروشگاه های اینترنتی، مدت زمان برگزاری کمپین است.

به نظر شما چرا بیشتر فروشگاه ها برای کمپین خود، زمان اندکی را در نظر می گیرند؟

بگذارید دو فروشگاه فرضی را مثال بزنیم که یکی نسبت به دیگری مدت زمان کمتری را برای کمپین خود در نظر می گیرد؛ در ادامه آن را سایت الف و دیگری را سایت ب می نامیم.
سایت الف با در نظر گرفتن مدت زمان کوتاه برای کمپین، تا شروع برگزاری آن، تبلیغ های ویژه ای را انجام می دهد. این سایت با قرار دارد بنر و روزشمار در سایت خود کاربران را برای شروع کمپین در انتظار یک تخفیف استثنایی قرار می دهد.
سایت ب مدت زمان بیشتری برای کمپین در نظر می گیرد و به همان میزان برای آن تبلیغ می کند و نوید یک خرید ویژه را به کاربران خود می دهد.
گفته شد که امنیت در پروسه خرید، به اعتماد مشتری و سپس به خرید منجر می­شود. پر واضح است فروشگاه هایی که مدت زمان کمتری مانده به شرایط فروش ویژه، امکان ثبت سفارش را فعال می­کنند، امنیت پیش از خرید کاربران را نشانه می­گیرند. انتظار برای خرید از چنین فروشگاه­هایی با بار روانی همراه است؛ زیرا اینگونه فروشگاه­ها گاهی با در نظر گرفتن جوایز متعدد، کاربر را در انتظار خرید شگفت انگیزی قرار می­دهند که می­توان آن را در فروشگاه دیگر و با قیمت کمتر سفارش داد. بار روانی وارد شده زمانی تشدید می­شود که مدت زمان جشنواره در این فروشگاه­ها بسیار کمتر از فروشگاه­های دیگر است و با اهرم فشاری به نام زمان، قدرت تصمیم­گیری در مدت زمان مناسب را از کاربر دریغ می­کنند و او را در یک عمل شتابزده قرار می­دهند (سایت الف).
در این بین فروشگاه­هایی هستند که با شروع زودتر کمپین خود، حق انتخاب محصولات متنوع را در فرصت  مناسب فراهم می­آورند. در واقع این فروشگاه های اینترنتی سعی بر رعایت حقوق مشتری و حفظ امینت چرخه خرید را دارند(سایت ب).