تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خصوصیات محصولات دانش بنیان با فن آوری پیشرفته چه مواردی می باشد ؟
1-انواع شرکتهای دانش بنیان
2- شاخصهای عمومی اختصاصی
3-چکونگی ایجاد شرکت های دانش بنیان
4-حمایتها وتسهیلات قابل اعطا به شرکتها و موسسات دانش بنیان
5- اهداف شرکت دانش بنیان
6- زمینه های فعالیت شرکتهای دانش بنیان
این شرکتها به عنوان بنگاه های اقتصادی دانش بنیان نقش محوری در ساختار این نوع اقتصاد ایفاء می کنند. شرکتهای دانش بنیان با توجه به ویژگیهای خود و پویایی و تطبیق یا شرایط محیط پیرامون و انعطاف پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبروی شدن با شرایط تحریم را دارا هستند.
همچنین توزیع عادلانه ثروت براساس شایسته سالاری در چنین شرکتهای تاثیر زیادی در عدالت اقتصادی دارد.
واز سوی دیگر با تعوجه به توانمند بودن این شرکتها در مقایسه با شرکتهای سنتی،سبب افزایش بهره وری و کارآمدی شرکتهای دولتی واگذرخواهد شد. استراتژی عدم تمرکز فعالیتهای تولیدی در چند شرکت بزرگ دولتی ،مانع از تحریم آسان محصولات یا مواد اولیه شرکتها می گردد. یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ی ملی ،اقتصاد دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان است.

(14-03-2017, 10:53 AM)مرضیه زمانیان بخشایش نوشته است: [ -> ]خصوصیات محصولات دانش بنیان با فن آوری پیشرفته چه مواردی می باشد ؟1
1-انواع شرکتهای دانش بنیان
2- شاخصهای عمومی اختصاصی
3-چکونگی ایجاد شرکت های دانش بنیان
4-حمایتها وتسهیلات قابل اعطا به شرکتها و موسسات دانش بنیان
5- اهداف شرکت دانش بنیان
6- زمینه های فعالیت شرکتهای دانش بنیان
 این شرکتها به عنوان بنگاه های اقتصادی دانش بنیان نقش محوری در ساختار این نوع اقتصاد ایفاء می کنند. شرکتهای دانش بنیان با توجه به ویژگیهای خود و پویایی و تطبیق یا شرایط محیط پیرامون و انعطاف پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبروی شدن با شرایط تحریم را دارا هستند.
همچنین توزیع عادلانه ثروت براساس شایسته سالاری در چنین شرکتهای تاثیر زیادی در عدالت اقتصادی دارد.
واز سوی دیگر با تعوجه به توانمند بودن این شرکتها در مقایسه با شرکتهای سنتی،سبب افزایش بهره وری و کارآمدی شرکتهای دولتی واگذرخواهد شد. استراتژی عدم تمرکز فعالیتهای تولیدی در چند شرکت بزرگ دولتی ،مانع از تحریم آسان محصولات یا مواد اولیه شرکتها می گردد. یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ی ملی ،اقتصاد دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان است.
تعریف عام از دانش عبارت از ذخیره انباشته شده ای از اطلاعات و مهارت ها که از مصرف اطلاعات توسط گیرنده اطلاعات حاصل میشود.در حقیقت دانش به عنوان یک منبع دایمی همواره دراختیار بنگاه های اقتصادی قرار میگیرند با مشارکت مکرردرفرآیند گوناگون تولیدی و خدماتی سبب افزایش مزیت رقابتی و ارزش افزوده میشود که این واحد سبب گسترش رفاه اجتماعی وعامل کاهش فقرو بی عدالتی و موجب ارتقاروند توسعه پایداربشود.و اما فناوری رامی توان کلیه دانش فنی ،فرآیندها،ابزارها،سیستم های به کاررفته درساخت محصولات وارایه خدمات تعریف کرد با تلفیق دانش بنیان وفناوری پیشرفته محصولات ارایه شده دارای ویژگی های :
1-هرچه بیشتراز محصولات دانش بنیان استفاده کنیم هوشمندتر می شوند.
2-هرچه بیشتر ازمحصولات دانش بنیان استفاده کنیم باهوش تر می شویم.
3-محصولات و خدمات دانش بنیان باشرایط در حال تغییر سازگار می شوند.
4-محصولات و خدمات دانش بنیان چرخه عمر نسبتاکوتاهی دارند.
5-شرکت دانش بنیان به مشتریان امکان می دهند در زمان واقعی عمل کنند.
6-شرکت های دانش بنیان می توانند محصولات خودرا سفارشی کنند.
استفاده دانش به همراه فناوری پیشرفته موجب اقتدار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی می گردد.
(مریم شیخ حسینی)
سلام -با پیشرفت علم تکنولوژی،منابع نیرویی فیزیکی کم ارزش شده وبر اهمیت وارزش دانش واگاهی افزوده شده ود راین میان شرکتهای موفق خواهند بود که بهترین استفاده را ازاطلاعات ودانش بدست اورند،زیراموج بعدی رشد اقتصادی،از شرکتهای دانش بنیان خواهد امد.این شرکتها چه ویژگیهای وچه محصولاتی وخدماتی را ارائه مکنند را مختصر می گویم.لباسی که در واکنش به تغییر دما هوا سرد وگرم میشود،نسخه اولیه محصولات دانش بنیان یا هوشمندی هستندکه هم اکنون در بازار موجود است.این محصولات هوشمند هستند زیرا اطلاعات را فیلتروتفسیرمی کنندوبه ما امکان می دهد به شکل موثرتری عمل کنیم،محصولات شرکتهای دانش بنیان می توان از روی یه سری ویژگی تشخیص داد،اول این محصولات تاملی هستند هرچه بیشتر استفاده کنیم هوشمندتر میشوندومیتوان انها رو سفارشی کرد.دوم مصرف کننده در زمان استفادهاز محصول هوشمند به یاد گیرنده تبدیل میشود،محصول انها را وادارکرده وهم کمک میکندتا یاد بگیرند.شرکتها به سمت هوشمند کردن میروندوبا کار سود بیشتری عایدشان میشود،ومشتریان نیزبا استفاده از این محصولات دریک فراینداموزشی درگیر میشوند.نگاه کردن به مشتری به دید یاد گیرنده،نیازمندتغییر اساسی در تفکر است.ولی در دهه ی اینده شرکتها مشتریان را یادگیرنده وخود را آموزش دهنده خواهند دانست،انها برای بدست اوردن سودیادگیری را ترویج خواهند داد ومشتری از تجربه ی یادگیری بهره مند میشود.در سالهای پیش رو استفاده مردم از محصولات دانش بنیان برای موفقیت اقتصادی انها بسیار مهم خواهد بود.وارزش این شرکتها بر همین اساس تعیین میشود،یعنی شرکتهای که می دانند چگونه اطلاعات رو به دانش تبدیل کنند،موفق ترین شرکتها خواهند بود.با تشکر مظفری
در دنیای امروز، افزایش سطح زندگی و رفاه افراد یک کشور به میزان رقابت پذیری شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بستگی دارد که در آن کشور فعالیت می کنند. رقابت پذیری به معنی توانایی سازمان در جهت ماندگاری در کسب و کار و محافظت از سرمایه های سازمان، به دست آوردن بازگشت سرمایه ها و تضمین شغل ها در آینده می باشد. در اقتصاد معاصر، دانش، پایه و اساس رقابت سازمانی می باشد و مهمترین اهداف هر نظام اقتصادی دستیابی به رشد پایدار اقتصادی است. در اقتصاد مبتنی بر دانش، شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی بر عهده دارند. شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه ی خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم فزایی علم و ثروت، توسعه ی اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می ود. برای به بازار رسانیدن محصولات شرکت های دانش بنیان نیاز به تجاری سازی محصولات آنها می باشدتجاری سازی فرایندی است که دانش تولید شده را به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل می کند. در مقاله حاضر، ضمن تعریفی از شرکت های دانش بنیان به تعریف ویژگی های شرکتهای دانش بنیان از جمله: ایده محوری، قابلیت تجاری سازی رقابت پذیر بودن پرداخته شد و عنوان شد که رقابت پذیری مهمترین ویژگی این شرکت ها می باشد و در پایان نتیجه گیری شده است در شرکت های دانش بنیان باید همواره در فکر ایجاد تغییراتی، بازار محور، باشند تا از صحنه ی رقابت بیرون نروند. چرا که، توانایی سازمان در نوآوری منجر به رقابت پذیری می شود.
1-انجام پژوهش های کاربردی و توسعه ایی

2-ارائه خدمت تخصصی و مشاوره ایی

3-تولید محصولات با فن آوری نوین (توسعه فن آوری)

4-انجام خدمات توسعه فن آوری

5- انجام خدمات ورود کارها به بازار بین الملل و خدمات جهانی کردن آنها
( علیرضا فردی پور )
(14-03-2017, 10:53 AM)مرضیه زمانیان بخشایش نوشته است: [ -> ]خصوصیات محصولات دانش بنیان با فن آوری پیشرفته چه مواردی می باشد ؟
شرکت های دانش بنیان درمسیرهم افزایی علم وثروت توسعه اقتصاد دانش محور تحقق اهداف علمی و اقتصادی وتجاریسازی .نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر وباارزش افزوده فراوان ب ویژه در تولیدنرم افزارهای مربوطتشکیل میشود.                                        فن اوری نوین ترکیبی از چندین تکنولوژی شامل وسایل ارتباط جمعی انفورماتیک وارتباطات دور است.این مثلث فناوری انسان هارادر ضبط ذخیره سازی پردازش ها بازیابی انتقال ودریافت اطلاعات درهرزمان ومکان ارائه کرده اند. این فناوری ها ویژگی های منحصرب فردی دارند شامل تعالی بودن.ظرفیت بالای اطلاع رسانی.فردی شدن.کنترل از سوی مخاطبان.نفوذ .جهان گرایی و...
1.هرچه بیشتر از محصولات دانش بنیان استفاده کنیم هوشمندتر میشوند
2.محصولات و خدمات دانش بنیان باشرایط درحال تغییر سازگار میشوند
3.شرکت های دانش بنیان میتوانند محصولات خود را سفارشی کنند.
4.محصولات و خدمات دانش بنیان چرخه نسبتا کوتاهی دارند
5.شرکت های دانش بنیان به مشتری این امکان را می‌دهند که در زمان واقعی عمل کنند
1.  در حوزه فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد؛
2.  دارای پیچیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه هدفمند توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد و برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار، تحقیق و توسعه به صورت مداوم انجام شود؛
3. عمده ارزش افزوده آن، ناشی از دانش فنی و نوآوری فناورانه باشد؛


این محصولات، هوشمند هستند زیرا اطلاعات را فیلتر و تفسیر می‌کنند و به کاربر امکان می‌دهند تا به شکل مؤثرتری عمل کند.
این محصولات تعاملی هستند، هر چه بیشتر از آنها استفاده کنیم هوشمندتر می‌شوند و می‌توان آنها را سفارشی کرد.
مصرف‌کنندگان در زمان استفاده از محصولات هوشمند، به یادگیرنده تبدیل می‌شوند و این محصولات، هم آنها را وادار کرده و هم به آنها کمک می‌کنند تا یاد بگیرند.
(14-03-2017, 10:53 AM)مرضیه زمانیان بخشایش نوشته است: [ -> ]خصوصیات محصولات دانش بنیان با فن آوری پیشرفته چه مواردی می باشد ؟

1.هرچه بیشتر از محصولات دانش بنیان استفاده کنیم هوشمندتر میشوند
2.محصولات و خدمات دانش بنیان باشرایط درحال تغییر سازگار میشوند
3.شرکت های دانش بنیان میتوانند محصولات خود را سفارشی کنند.
4.محصولات و خدمات دانش بنیان چرخه نسبتا کوتاهی دارند
5.شرکت های دانش بنیان به مشتری این امکان را می‌دهند که در زمان واقعی عمل کنند
هرچه بیشتر از محصولات دانش بنیان استفاده کنیم هوشمندتر میشوند
2.محصولات و خدمات دانش بنیان باشرایط درحال تغییر سازگار میشوند
3.شرکت های دانش بنیان میتوانند محصولات خود را سفارشی کنند.
4.محصولات و خدمات دانش بنیان چرخه نسبتا کوتاهی دارند
5.شرکت های دانش بنیان به مشتری این امکان را می‌دهند که در زمان واقعی عمل کنند