تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لیست رشته های کنکور هنر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  List-art-entrance-exams.jpg]لیست رشته های کنکور هنر


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های کنکور هنر با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


کنکور هنر به دلیل تنوع در رشته های هنری ، جذابیت های خاص خود را دارد و هر ساله داوطلبان زیادی مشتاق تحصیل در این رشته ها هستند. با توجه به این که رشته های کنکور هنر به صورت شناور ارائه می شوند ، متقاضیان دیگر گروه های آزمایشی مانند ریاضی و فنی ، علوم انسانی و علوم تجربی نیز می توانند نسبت به ثبت نام کنکور سراسری هنر اقدام نمایند که این مسئله نیز در تعداد زیاد داوطلبان کنکور هنر بی تاثیر نمی باشد. البته پذیرش در رشته های هنری چندان کار آسانی هم نیست چرا که پذیرفته شدگان آزمون کتبی ، می بایست در آزمون عملی نیز مورد سنجش قرار بگیرند.

[font=wpyar-BYekan, Tahoma, arial]لیست رشته های کنکور هنر[/font]


رقابت سختی که میان علاقه مندان به رشته های هنری وجود دارد ، اهمیت انتخاب رشته کنکور هنر را دوچندان می کند. مخاطبان این مقاله می توانند دانش آموزانی باشند که می خواهند رشته خود را در مدرسه انتخاب کنند ، داوطلبانی که هنوز در کنکور شرکت نکرده و می خواهند با رشته های این گروه آزمایشی آشنا شوند و یا داوطلبانی هستند که پس از اعلام نتایج متوجه شده اند که ممکن است در رشته های پرطرفدار و مورد نظر خود پذیرش نشوند و می خواهند با شناخت سایر رشته ها ، شانس خود را برای تحصیل در دیگر حوزه هنری تجربه نمایند.
پذیرش در برخی از رشته های کنکور هنر به صورت متمرکز و تحت شرایط خاص انجام می شود.
معرفی رشته های کنکور هنر
پذیرش در اکثر رشته های کنکور هنر علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون کتبی ، منوط به شرکت در آزمون عملی نیز می باشد. مطابق با محتویات دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ، پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته های مندرج در جدول زیر ، مستلزم ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر می باشد.
رشته های ارائه شده کنکور هنر دارای آزمون عملی
ارتباط تصویری
طراحی پارچه
طراحی صحنه
طراحی لباس
عکاسی
کاردانی هنرهای تجسمی
کتابت و نگارگری
مجسمه سازی و نقاشی
طراحی صنعتی و ادبیات نمایشی
ادبیات نمایشی
بازیگری و نمایش عروسکی
آهنگسازی
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندگی موسیقی جهانی

لازم است بدانید هر یک از رشته های کنکور هنر نیز در پنج زیرگروه دسته بندی شده اند. اطلاع از مواد امتحانی و ضرایب مربوطه ، از آن جهت اهمیت دارد که متناسب با بالا بودن درصد دروس ضریب دار در یک زیرگروه ، رتبه و شانس قبولی داوطلب در رشته های آن زیرگروه نیز افزایش خواهد یافت. ضرایبی که برای هر یک از دروس امتحانی کنکور هنر در نظر گرفته شده اند ، به شرح زیر می باشند.
ضرایب دروس زیرگروه های کنکور هنر
مواد امتحانی
زیرگروه 1
زیرگروه 2
زیرگروه 3
زیرگروه 4
زیرگروه 5
درک عمومی هنر
4
3
3
3
3
درک عمومی ریاضی – فیزیک
1
3
1
1
1
ترسیم فنی
1
2
2
1
1
خلاقیت تصویری و تجسمی
4
4
2
2
1
خلاقیت نمایشی
1
1
1
4
1
خلاقیت موسیقی
1
1
1
1
4
خواص مواد
1
1
1
1
1

کلیه رشته هایی که علاقه مندان می توانند با شرکت در کنکور هنر ، نسبت به انتخاب آن ها اقدام کنند ، در جدول زیر ارائه شده است. توجه داشته باشید که این لیست مطابق با دفترچه انتخاب رشته و برای پذیرش دانشگاه های سراسری از جمله دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور و هم چنین دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی جمع آوری شده است.
لیست رشته های کنکور هنر
زیرگروه یک
آموزش ارتباط تصویری
ارتباط تصویری
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
چاپ
صنایع دستی
طراحی پارچه
طراحی صحنه
طراحی لباس
طراحی و ساخت طلا و جواهر
عکاسی
فرش
کتاب و نگارگری
مجسمه سازی
نقاشی
نقاشی ایرانی
هنرهای صناعی
کاردانی طراحی پوشاک
کاردانی گرافیک
کاردانی هنر سفالگری

زیرگروه دو
باستان شناسی
طراحی صنعتی
مرمت بناهای تاریخی
کاردانی باستان شناسی
زیرگروه سه
مرمت آثار تاریخی
موزه
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی

زیرگروه چهار
ادبیات نمایشی
بازیگری
سینما
کارگردانی تلویزیون
نمایش عروسکی
کاردانی انیمیشن
زیرگروه پنج
آهنگسازی
موسیقی نظامی
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندگی موسیقی جهانی

اغلب داوطلبان کنکور سراسری هنر ، افرادی هستند که به سینما علاقه داشته و یا در نقاشی و موسیقی فعالیت داشته اند. از همین رو ، این دسته از داوطلبان می بایست بیش از هر چیزی ، رشته ای را انتخاب کنند که با مهارت آن ها همخوانی دارد. حال اگر احتمال می دهید در رشته مورد نظر خود مورد پذیرش قرار نمی گیرید ، می توانید رشته هایی را انتخاب کنید که به مهارت اصلی شما نزدیک تر است.
بسیاری از دانشگاه های کشور در حال حاضر نسبت به پذیرش دانشجویان ، بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها اقدام می کنند. رشته های هنری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن رشته های بدون کنکور هنر ، اقدامات لازم را در راستای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد به انجام برسانند.
بسیاری از متقاضیان هنگام انتخاب رشته کنکور هنر ، علاوه بر علاقه خود ، میزان درآمدی که می توانند به واسطه رشته تحصیلی خود کسب کنند را هم مورد توجه قرار می دهند و همواره به دنبال آشنایی با بازار کار بهترین رشته های هنر می باشند. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مباحث مذکور ، روی لینک مرتبط با آن کلیک کرده تا به مقاله مربوطه هدایت شوید.
[تصویر:  konkur1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های کنکور هنر با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : لیست رشته های کنکور هنر