تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درباره ی مینی پی سی بیشتر بدانید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقل‌قول:
[تصویر:  mini-pc_l.png]



در عصر امروز دنیای تکنولوژی بسیار گسترده شده و علم و فناوری همین‌طور در حال گسترش است. گسترش تکنولوژی موجب ظهور خیلی از اتفاقات شده که زمانی فقط یک رویا بود. نمونه از پدیده‌های جدید عبارت‌اند از:قلب مصنوعی، Skype، بلوتوث موبایل‌ها، ماشین‌های الکترونیکی، مینی پی سی ها و ... .
رایانه‌های رومیزی
با پیشرفت روزافزون علم رایانه‌ها نیز به مدل‌های مختلفی تبدیل شدند. رایانه‌های رومیزی اولین نوع این دستگاه‌ها بود که ساخته شد. این رایانه‌های رومیزی به کامپیوترهای خانگی نیز معروف بودند. بعد از مدتی این رایانه‌های رومیزی ارتقاء پیدا کردند و به شکل‌های مختلفی درآمدند. پس از کامپیوترهای رومیزی، لپ تاب‌ها ایجاد شدند.

لپ تاپ ها
تکنولوژی مربوط به لپ تاب‌ها بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفت زیرا که آن‌ها سبک و قابل‌حمل بودند و تمامی امکانات کامپیوترها را دارا بودند. تنها ایراد آن‌ها هزینه بالا و عدم ارتقاء آن‌ها نسبت به کامپیوترها بود. گسترش تکنولوژی به اینجا ختم نشد و بعدازآن نیز دستگاه جدیدتری اختراع شد.

فنّاوری‌ای جدید و بسیار کارآمد !
به دلیل هزینه زیاد کامپیوترها و لپ تاب‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فنّاوری‌ای جدید و بسیار کارآمدی وارد بازار شد. این دستگاه‌ها علاوه بر قیمت مناسبی که داشت هم فضای کمتری اشغال می‌کرد و هم برق کمتری مصرف می‌کرد. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از مینی پی سی ها و تین کلاینت ها.

مینی پی سی

بیشتر مردم به دنبال رایانه‌ای باقیمت مناسب و کیفیت خوب هستند. اکثر مردم از کامپیوترها فقط برای وب گردی و گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم و ذخیره اطلاعاتشان استفاده می‌کنند و از قسمت سخت‌افزاری آن استفاده‌ای نمی‌کنند. به همین خاطر کیس های مینی پی سی تین آوا برای آن‌ها بسیار مناسب است.

مزایای مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها عبارت‌اند از:
1. این مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها به دلیل اندازه ی کوچکی که دارند فضای کمی را اشغال می‌کنند.
2. این مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها به کابل‌های کمتری احتیاج دارند و همین طول سیم‌های مصرفی آن‌ها کمتر است.
3. این مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها کمتر انرژی برق را مصرف می‌کنند بنابراین هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.
4. این مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها از درگاه‌های مثل: Display Port، HDMI، DVI استفاده می‌کنند.
5. این مینی کامپیوترها و مینی پی سی ها توانایی پشتیبانی از صدای 4،1 کاناله را به بهترین شکل ممکن دارند.


انواع مینی پی سی

Asus GR8 2-TO695 : این مینی پی سی ها از هر لحاظ بهترین هستند. آن‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند همچنین با استفاده از گرافیک آن می‌توان بازی‌ها را به بهترین شکل در آن اجرا کرد.

Dell Inspiron i3050 : این مینی پی سی ها ازلحاظ قیمت جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. درست است دارای اندازه ی کوچکی است ولی دارای کیفیت بسیار بالایی است. این مینی پی سی ها شامل پردازنده دو هسته‌ای 2.4گیگاهرتزی از شرکت اینتل است و همین‌طور از 2 گیگ حافظه خارجی و 32 گیگ حافظه داخلی دارد.
این مینی پی سی ها از 3 پورت USB 2.0و 1 پورت USB 3.0برخوردارند. این دستگاه به شما قدرت استفاده از برنامه‌های ویندوز را می‌دهند. ناگفته نماند که برنامه‌ی مثل فتوشاپ و ویرایش ویدئو را انجام نمی‌دهد.
Intel Core i5 Mini PC NUC : این نوع از مینی پی سی ها از بهترین کیت‌ها برخوردار هستند. این دستگاه بسیار جمع‌وجور است و عملکرد خوبی دارد. این دستگاه‌ها همه‌ی اتصالت موردنیاز را دارند. اتصالاتی مثل: 2 پورت USB، پورت اترنت ، دو اسلات SDو یک پورت HDMI. این دستگاه‌ها دارای پردازنده گرافیگی نیز هستند.