تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چند کاربرد تری سدیم فسفات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
- کاربرد تری سدیم فسفات در ﺻﻨﺎﯾﻊ غذایی
تری سدیم فسفات خوراکی به شکل بصورت پودر سفید صدفی و کاملاً خالص است و این پودر کاملا خالص بسیار مناسب برای مصارف خوراکی و بهداشتی است. از تری سدیم فسفات خوراکی به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌شود و در مصارف گوشت و کنسروها نیز مصرف می‌شود.

عملکرد اصلی ‌تری سدیم فسفات تنظیم مقادیر اسیدی است. معمولاً در غلات خشک‌شده، اکسترود شده وجود دارد. همراه با سایر فسفات‌ها، رنگ‌دانه غلیظ را تغییر می‌دهد و غنی‌سازی فسفر را فراهم می‌کند. این ماده شیمیایی معمولاً در پنیر به عنوان امولسیفایر موجود است.

تری سدیم فسفات در برخی مواقع نیز به عنوان یک مکمل غذایی برای بهبود عملکرد در ورزش استفاده می‌شود. بدن با تری سدیم فسفات بارگیری می‌کند. به طور بالقوه می‌تواند باعث افزایش میزان اسید لاکتیک در ماهیچه‌ها شود و میزان تولید قدرت و حداکثر جذب اکسیژن را افزایش دهد.

تری سدیم فسفات و سایر مواد افزودنی فسفات‌ سدیم در صنایع غذایی استفاده چندگانه دارند و در بسیاری از محصولات آماده شده از نظر تجاری یافت می‌شوند. آن‌ها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاها مانند محصولات پخته‌شده و گوشت استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین به عنوان مواد معطر در محصولات پخته عمل می‌کنند، به این معنی که آنها به افزایش خمیر و حفظ فرم آن کمک می‌کند.

- کاربرد تری سدیم فسفات در ﺻﻨﺎﯾﻊ دارو سازی
از این ماده برای مصارف داروئی به منظور تنظیم غلظت سرمی کلسیم، اثر بافری در تعادل اسید و باز، افزایش ترشح کلیوی یون H+ ، دفع انگل‌ها و داروهای ضد کرم سمّی، قبل یا بعد از درمان با برخی از داروهای ضد کرم، تسهیل و جمع‌آوری مدفوع جهت آزمایش‌های انگلی استفاده می‌شود.

- کاربرد تری سدیم فسفات در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ
بعنوان مواد شوینده در خمیردندان‌ها و برای گرفتن سختی آب استفاده می‌شود. عمده صنایع مصرف‌کننده تری سدیم فسفات شامل کارخانه‌های تولید مواد شوینده، صنایع تصفیه آب، صنایع غذایی، صنایع سرامیک سازی، معدنی، صنایع تولید کاغذ و صنایع پتروشیمی می‌باشد.