تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: قوانين موتورسواري در کشورهاي مختلف دنيا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بعد از خريد موتور سيکلت مسئله رانندگي يکي از دغدغه هاي مهم مردم و دولت هر کشوري است. براي هرچه اجراي بهتر و سالم تر و جلوگيري از خطرات احتمالي، هر کشوري قوانين مشخصي را براي رانندگي وضع کرده است که در بعضي جزيياتِ اين قوانين ممکن است تفاوت هايي باشد.
وضع قوانين نيز براي موتورسواران مستثني نيست و چه بسا با توجه به امکانات و شرايط محدود اين وسيله نقليه پيروي از قوانين از اهميت زيادي برخوردار باشد. البته بايد موتور سيکلت هم طبق استانداردها تهيه شده باشد و از فروشگاه هاي معتبري که فروش موتور سيکلت را انجام مي دهند خريداري کنيد.
براي داشتن يک جامعه شهري قانون مند بايد حقوق شهروندي از جمله قوانين رانندگي را رعايت کنيم، بدين منطور براي افزايش اطلاعات شما در اينجا به برخي از قوانين موجود موتورسواري و موتورسيکت ها در کشورهاي مختلف مي پردازيم.

[تصویر:  entezami3.png][تصویر:  entezami3-290x300.png]
آمريکا – کاليفرنيا 
1- اشتراک خط عبور : دو  ماشين در يک خط در يک زمان مشخص، مي توانند دو موتورسيکلت يا يک موتورسيکلت و يک وسيله نقليه حمل مسافر باشد.
2- شکاف بين خطوط : موتورسيکلت اين اجازه را دارد که مابين خطوط ترافيک با سرعتي بيشتر از وسايل نقليه اطراف رانندگي کند.
گرجستان
1- طبق قوانين ترافيک گرجستان، موتورسوار نبايد در خطي که ماشين در آن در حال حرکت مي باشد، عبور کند يا سبقت بگيرد.

2– راننده موتور در تمام طول رانندگي بايد چراغ هاي جلو و عقب موتور را روشن نگه دارد
اسپانيا
1-  طبق قوانين جديد رانندگي در اين کشور، کودکان زير 7 سال نمي توانند حتي همراه با والدين خود سوار موتورسيکلت شوند
2- در کشور اسپانيا با توجه به نوع موتور و استفاده و طرح کاربردي آن گواهينامه هاي متفاوتي داده مي شود:
گواهينامه درجه (A1)
راننده براي داشتن اين گواهينامه، بايد حداقل 16 سال داشته باشد. اين گواهينامه اجازه رانندگي را در خيابان هاي شهر با موتور سيکلت هاي بدون اتاقک پهلو، که حداکثر سيلندر آن 125 سي سي و قدرت حداکثر آن 11 کيلووات يا 15 اسب بخار باشد، مي دهد.
گواهينامه درجه  (A2)
درخواست کننده اين گواهينامه بايد حداقل 18 سال داشته باشد و اجازه رانندگي موتورسيکلت را با يا بدون اتاقک پهلو و قدرت حداکثر 35 کيلووات يا 47 اسب بخار مي دهد. براي دريافت اين گونه گواهينامه بايد 4 آزمون متشکل از دو امتحان تئوري و دو امتحان عملي را قبول شد.
گواهينامه درجه (A3 )
سن دريافت اين نوع گواهينامه بايد دست کم 20 سال باشد. افزون بر آن نياز است که راننده حداقل 2 سال سابقه در رانندگي با گواهينامه A2 داشته باشد.
اين گواهينامه اجازه رانندگي موتورسيکلت با هر قدرت و وزن را مي دهد و متقاضي دريافت آن بايد يک دوره آموزشي خاص اداره راهنمايي و رانندگي را پشت سر بگذارد.
ژاپن
طبق قوانين وضع شده براي موتورسواري در ژاپن ، موتورسواران و حتي مسافران موظف به پوشش کلاه مخصوص در تمام طول رانندگي را دارند. در خيابان ها و جاده هاي کشور ژاپن سمت چپ براي عبور وسايل نقليه و سمت راست مخصوص عابران و دوچرخه سواران مي باشد.
تمامي موتورسواران موظف هستند در عابر پياده يا جاهايي که عابر عبور مي کند حق تقدم را اول به عابر بدهد بعد حرکت کند.
مالزي
سن قانوني براي رانندگي خودرو در مالزي 17 سال است، اما قانون اين کشور براي راندن موتورسيکلت 16 سال را درنظر گرفته است. براساس قوانين مالزي فردي که پشت سر راکب موتورسيکلت مي نشيند بايد پاي خود را در هر دو طرف موتور و وسايل تعبيه شده بگذارد و مجاز نيست که هر دو پاي خود را در يک طرف قرار دهد، امري که در تايلند بسيار رايج است. وضع اين قانون به دليل امنيت بيشتري است که اين نوع نشستن ايجاد مي کند و از طرفي امکان در دست داشتن بخش هايي از موتورسيکلت و يا راکب در اين حالت از نشستن را بيشتر فراهم مي کند.
براساس قوانين راهنمايي رانندگي مالزي، راکبان موتورسيکلت بايد در حين رانندگي (چه شب و چه روز) چراغ موتور خود را روشن نگه دارند تا بيشتر قابل مشاهده باشند.
قوانين راهنمايي رانندگي در عين ساده بودن نيازمند توجه و اهميت زيادي است . مخصوصا قشر محترم موتورسوران ما بايد ضمن رعايت قوانين و ضوابط رانندگي دانش و اطلاعات خود را بروزرساني کنند تا بتوانند در جامعه شهري خود تاثيري خوبي از خود به جاي بگذارند.
خريد موتور سيکلت sym  و همچنين لوازم يدکي موتور سيکلت  از فروشگاه موتور پيرهادي
منبع : نيکران موتور
ساختمان های لوکس و
<a href="https://sepahandarb.com/ ">درب ضد سرقت</a>
برای محیط بیرونی و فضای باز که احتمال باران دارد