تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جاهایی که برای سفر می توانید انتخاب کنید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فصل زمستان که میرسد , در کنار زیبایی‌های ارگانیک که به همراه خویش میاورد , یاد بشر می‌اندازد که چیزی تا عید باقی نمانده و سوال برای عید کجا بریم از به عبارتی اولیه فصل زمستان خودی نشان می دهد .
به نقل از ایسنا ,  خستگی‌ها و بدو بدو های ماه‌های آخری سال با لحظه‌ شماری برای تعطیلات طولانی عید قابل‌ تحمل میگردند . تعطیلات عید نوروز در کشور‌ایران زمان قابل قبولی برای مهاجرت به‌ جاهای جذاب کشور ایران و همینطور بیرون از جمهوری اسلامی ایران است .
جمهوری اسلامی ایران واقعاً کشوری چهار فصل است . کافی است به انتخاب‌هایی که برای مسافرت نوروزی دارید نگاهی بیاندازید . صحت دارد که بیشتر ما ایرانی‌ها زمانی نام سفر می آید او‌لین جایی که ذهنمان می آید شمال است , اگرچه شمال کشور‌ایران جاذبه‌های ارگانیک زیاد متعددی داراست و جز مکان‌های جذاب کشور‌ایران است , ولی کشور‌ایران جاهای جذاب زیاد متعددی داراست که می تواند مقصد توریسم مسافران نوروزی باشد . چه بسا برای گزینش دسته وسیله نقلیه نیز گزینه‌های متعددی دارید , از پرواز داخلی گرفته تا مهاجرت با قطار و وسیله نقلیه فردی . در‌این نوشته همراه ما باشید تا تنی چند از مکان‌ها و شهرهای جالب کشور‌ایران که برای تعطیلات عید ۹۸ مطلوب میباشند را بیشتر بشناسیم .
اصفهان یکی‌از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای اهل ایران و مقصد اکثری از مسافرت‌های توریستی و همینطور مسافرت‌های نوروزی است . اگر‌چه در بهار و در تعطیلات عید این شهر یک کدام از شلوغ‌ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران می شود و مسافران زیاد متعددی را در خویش جای می دهد ولی زیبایی این شهر در بهار نیز صد چندان است و به همین جهت پیشنهاد می‌گردد که در روز ها عید از این شهر خوشگل دیدن نمائید و جاذبه‌های توریستی و مکان‌های جالب آن مثل عمارت عالی‌قاپو , سی‌وسه‌پل اصفهان , پل خواجو , عرصه نقش‌جهان , کاخ چهل‌ستون را از نزدیک تماشا نمائید .
در شهر اصفهان اماکن توریسم و اقامتی با تنوع دوچندان بالا موجود است .
اصفهان غذاها و شیرینی‌های مشهور و خوشمزه‌ای داراست که هر مسافری را به خویش جذب می نماید . بریونی , حلیم بادنجان , کباب زردک , شله بریون زیره و اما گوش‌فیل و دوغ جز غذاهای پر اسم و رسم دیار نصف عالم است .
چابهار بندر اقیانوسی کشور ایران در کنار دریای عمان , مقصد بخش اعظمی از مسافران نوروزی است که برای هجرت عید در ادامه جای خوش آب‌وهوا می گردند . چابهار نسبتاً در تمام فصول سال هوای بهاری دارااست که به همین علت نیز به نام چابهار یعنی چهاربهار نامیده می‌گردد . در سال‌های اخیر این شهر خوشگل دوچندان مورد دقت مسافران نوروزی قرار گرفته است . همینطور این حوزه‌ به دلیل این که به‌عنوان حوزه‌ آزاد در لحاظ گرفته‌ شده‌است , برای افرادی که در مسافرت در‌پی خرید نیز می باشند برای خرید لوازم‌خانگی و بقیه وسایل مورد فراوان قابل قبولی است . درختان زیبای چابهار با تنوع زیستی جانوری و گیاهی مناظر بکر و زیبایی را بوجود آورده است .
از جاهای جالب چابهار می‌توان کوه‌های مریخی , غارهای سه‌گانه تیس چابهار , بندر گواتر , تالاب لیپار که رنگ صورتی داراست , کوه گل‌افشان چابهار , زیستگاه گاندو , کنار دریا صخره‌ای چابهار به اسم کنار دریا دریا بزرگ چابهار را اسم موفقیت . از بخشها شهر شایان توجه و جذاب چابهار نیز قادر است مسجد جامع تیس که مشابه مساجد پاکستان است , اسکله ماهیگیری و بازار ماهی‌فروشان , موزه محلی چابهار که در ساختمان دیرین فرمانداری چابهار و از عصر قاجار به یادگار باقی‌مانده است را اسم موفقیت .
گشتن در شهر یزد مشابه گشت‌وگذار در شهرک سینمایی است , انگار در دل بناهای تاریخی دیرین و خشتی سفرمی فرمائید . سفری در تونل زمان . یزد به شهر بادگیرها و مناره‌ها پر اسم و رسم است و بافت سنتی خویش را کماکان مراقبت نموده است . هوای خنک این شهر در بهار و فضای سبز زیبای کویری , کوچه‌ها و دالان‌های دیرین این شهر تاریخی را تبدیل به یک کدام از هدف های دارای اهمیت گردشگران نوروزی تبدیل نموده است .