تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: داروهای مفید برای درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درمان بواسیر یا هموروئید در صورتی که بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که یکی از آن‌ها درمان گیاهی بواسیر می‌باشد.
این روش یکی از در دسترس ترین راه های درمان بواسیر یا هموروئید است که در مراحل ابتدایی به کاهش علائم بیماری و درمان آن کمک می کند. در ادامه به بررسی موثرترین داروها و گیاهان برای درمان این عارضه می‌پردازیم.
گیاهان دارویی مفید و موثر در درمان بواسیر یا هموروئید
بابونه: یکی از گیاهانی است که خواص زیادی برای بدن دارد و بصورت چای و دمنوش قابل استفاده است. از خواص بابونه می‌توان به هیدراته نگه داشتن بدن، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان و افزایش سوخت و ساز بدن اشاره کرد.
برای درمان گیاهی بیماری خود بصورت روزانه از این چای استفاده کنید.
[تصویر:  %D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%86%D9%87.jpg]
آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی است و استفاده از آن در کاهش علائم بواسیر مثل خارش، سوزش و التهاب موثر است. برای استفاده از این گیاه مقداری از ژل آن را بر روی ناحیه مقعد ماساژ دهید. این روش در درمان هر دو نوع بواسیر خارجی و داخلی موثر است.
روغن زیتون: این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی، در درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید موثر است. همچنین روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و با افزایش حالت ارتجاعی عروق مقعد، موجب کوچک شدن و رفع التهاب این عروق می شود. استفاده روزانه از این روغن به خصوص برای درمان هموروئید خارجی پیشنهاد می شود.
نارون کوهی: این گیاه یک داروی قابض است و تاثیر زیادی در کاهش التهاب این بیماری دارد. این دارو را می توانید به شکل پدهای مرطوب از داروخانه تهیه کنید و بعد از هربار شستشو یا استحمام، روی ناحیه مقعد قرار دهید. نارون کوهی به شکل قطره هم در عطاری ها قابل تهیه است.
روغن نارگیل: این روغن را روی ناحیه مقعد استعمال کنید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تکرار این کار علاوه بر درمان خونریزی ناشی از هموروئید، پس از چند روز باعث کاهش علائم و بهبود بیماری خواهد شد. روغن نارگیل در درمان گیاهی هموروئیدهای پیشرفته نیز تاثیرگذار است.
[تصویر:  %D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8...%D9%84.jpg]
سرکه سیب: یکی از بهترین روش های درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید، استفاده از سرکه سیب است. این ماده در بهبود عملکرد گوارش و پیشگیری از یبوست موثر است.
برای این منظور می‌توانید سرکه را با کمی عسل ترکیب کرده و میل کنید. همچنین می توانید پنبه آغشته به سرکه را روی هموروئید قرار دهید تا به سرعت شاهد بهبود این بیماری باشید.
فندق افسونگر: این گیاه را بصورت مایع می توان تهیه کرد و روی هموروئید استعمال کرد. روغن فندق یک داروی ضد التهابی طبیعی است که به کاهش خارش و سوزش ناحیه مقعد کمک می کند.
اسفرزه: گیاهی است که با کمک به رفع یبوست، به کنترل و درمان گیاهی هموروئید کمک می کند. شما می توانید دانه های اسفرزه را با مقداری مایعات ترکیب کرده و میل کنید.
این دانه ها با جذب آب در معده و روده متورم شده و به افزایش حرکات روده ای کمک می کند. همچنین پوست اسفرزه یکی از منابع فیبر است.
روغن درخت چای: این روغن علاوه بر خاصیت ضد عفونی کننده به عنوان یک درمان عالی برای خارش و التهاب پوست پیشنهاد می شود. برای درمان گیاهی بواسیر با روغن درخت چای،چند قطره از آن را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و با پنبه روی ناحیه بیماری قرار دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا شاهد بهبود بیماری باشید.
[تصویر:  %D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8...%DB%8C.jpg]
روغن سیاه دانه: از فواید این روغن میتوان به خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد درد و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین با کمک به بهبود عملکرد گوارش به درمان هموروئید کمک می کند.
برای درمان یبوست مقدار کمی از این روغن را با چای ترکیب کرده و میل کنید. همچنین می‌توانید سه بار در روز آن را با سرکه مخلوط کنید و روی بواسیر استعمال کنید.

منبع: کلینیک مهنا