تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آشنایی با شکل ظاهری و عکس بواسیر خارجی، داخلی و ترومبوزه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اغلب بیماران مبتلا به بواسیر یا هموروئید هنگام مواجهه با علائم و نشانه های این بیماری، ممکن است آن را با بیماری های دیگری اشتباه بگیرند. رگ های بواسیری در همه افراد وجود دارد اما زمانی که این عروق تحت فشار قرار می گیرند و ملتهب می شوند، فرد به بواسیر(هموروئید) مبتلا شده است. این عارضه می تواند تا مدت ها بدون نشانه باشد و یا بسته به نوع و درجه آن، علائم متفاوتی در افراد ایجاد کند. در اینجا با تهیه تصاویر و عکس بواسیر خارجی، داخلی و ترومبوزه سعی کردیم برای تشخیص راحت تر بیماری به افراد مبتلا کمک کنیم.
با مشاهده عکس بواسیر خارجی درمی یابیم که آسیب دیدن رگ های اطراف مقعد منجر به بروز این نوع هموروئید می شود. هموروئید خارجی به دلیل ایجاد تورم در اطراف و بیرون مقعد و درگیر کردن اعصاب این ناحیه، می تواند درد، سوزش و خارش زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند. اجابت مزاج یکی از عوامل موثر در تشدید درد و ناراحتی این نوع هموروئید است.

[تصویر:  %D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8...%DB%8C.jpg]
بواسیر ترومبوزه هم در حقیقت همان هموروئید خارجی یا داخلی است که بصورت کیسه ای پر از خون در بیرون از مقعد دیده می شود و معمولا دردناک و آزار دهنده است. این نوع هموروئید باید هرچه سریع تر درمان شود تا زندگی فرد را مختل نکند. با مشاهده تصاویر بواسیر می توانید نوع ترومبوز این بیماری را به راحتی تشخیص دهید.

[تصویر:  %D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8...%D9%87.jpg]
اما هموروئید داخلی مویرگ های داخل کانال مقعد را درگیر می کند و همانطور که در تصاویر بواسیر مشاهده می کنید،  به دلیل کم بودن نشانه های ظاهری تشخیص آن کمی سخت تر است. شایع ترین نشانه این نوع هموروئید خونریزی از مقعد به خصوص هنگام دفع مدفوع است و بسته به اینکه بواسیر داخلی درجه چند است علائم آن نیز تغییر می کند.
[تصویر:  %D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%...%DB%8C.jpg]
بیماری هایی که ممکن است با بواسیر اشتباه گرفته شوند!
بیماری هایی که ممکن است با بواسیر یا هموروئید اشتباه گرفته شوند شامل شقاق، فیستول، سرطان روده و مقعد و آبسه است که البته با مشاهده عکس بواسیر و آشنایی با ظاهر این بیماری، احتمال خطا کمتر می شود.
اینگونه بیماری های ناحیه نشیمنگاه به دلیل علائم مشابهی که ایجاد می کنند ممکن است با هموروئید اشتباه گرفته شوند، بنابراین توصیه می کنیم برای تشخیص دقیق حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. علائمی مثل خونریزی و احساس توده در ناحیه مقعد می توانند دلایل دیگری داشته باشند که اگر در معاینه پزشک به بیماری های دیگری مشکوک شود، انجام آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی و… را توصیه می کند.