تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه ناخن‌های زیبا و سالمی داشته باشیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1- هنگام ظرف شستن، لباس شستن و کلا کلیه کارهایی که با مواد شوینده سر و کار دارد، حتما دستکش به دست کنید، چرا که این مواد با ترکیبات شیمیایی که دارند باعث از بین رفتن لایه‌ محافظ روی ناخن‌ها شده، در نتیجه ناخن‌ها ترک خورده و سست می‌شوند.


2- پس از کار کردن با موادی که به ناخن‌هایتان رنگ می‌دهند و یا آنها را کثیف می‌کنند، حتما زیر ناخن‌ها را با صابون و برس مخصوص بشویید تا همیشه ظاهری تمیز و زیبا داشته باشند.

3-کناره‌ها و بالای ناخن‌هایتان را با سوهان کاغذی صاف و مرتب کنید. توجه کنید هنگام سوهان زدن ناخن‌ها همیشه سوهان را در یک جهت حرکت دهید.

4- چنانچه جنس ناخن‌هایتان خشک وشکننده است و زود ترک می‌خورد، هر روز روی آنها را با کرمهای مرطوب کننده‌ای که کمی چرب هستند، ماساژ دهید، البته بهتر است در صورت امکان از محلول‌های تقویتی ناخن که در داروخانه موجود است ، استفاده کنید.

5- هرگز از ناخن‌هایتان برای باز کردن درب ظروف محکم، کشیدن پونز و منگنه و کارهایی که به آنها صدمه می‌زنند، استفاده نکنید.

6- جهت محکم شدن ناخن‌ها از مواد حاوی کلسیم مثل لبنیات و سبزیجات حاوی سولفور و سیلیکون مانند انواع کلم‌ها استفاده نمایید. استفاده از ماهی و آب میوه‌های تازه به ویژه آب هویج هم در تقویت ناخن تاثیر بسزایی دارد.

7- هرگز به مدت طولانی از لاک ناخن استفاده نکنید، چرا که این لایه مانع از تنفس بافت ناخن شده، رنگ آنها را زرد و بیمار گونه جلوه می‌دهد.
8- از مواد غذایی چون تخم‌مرغ، جگر و اسفناج که حاوی آهن هستند، استفاده کنید. 9-روزانه 8لیوان آب بنوشید، استفاده از مایعات به مقدار کافی باعث حفظ سلامت ناخن‌ها خواهد شد.

10- از جویدن ناخن‌ها و کندن گوشت‌ها و پوست‌های دور آنها با دندان جدا خودداری کنید، چرا که منظره بسیار زننده‌ای در ظاهر ناخن‌هایتان ایجاد می‌کند.



منبع: https://asanteb.com