تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استان هرمزگان را بشناسیم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هرمزگان یکی استان‌های جنوبی جمهوری اسلامی ایران است که در شمال تنگه هرمز واقع شده و دارنده سواحل و بنادر خوشگل و جذاب است .
استان هرمزگان با مرکزیت شهر بندرعباس در جنوب کشور‌ایران قراردارد که در سال ۱۳۵۵ بدین اسم خوانده شده‌است . ابوموسی , بستک , بندرعباس , بندر لنگه , جاسک , حاجی‌آباد , رودان , قشم , پارسیان , میناب و خمیر از شهرستان‌های این استان می‌باشند .
کشاورزی , ماهی‌گیری , تجارت , حمل‌و‌نقل دریایی و شیلات کار اکثر مردم این استان است . جزیره ها کیش و قشم از بخشها آزاد تجاری استان بوده و برای این استان سود اکثری دارا هستند . همینطور معادن نفت , گاز , کرومیت , خاک‌سرخ و … در‌این استان یافت می‌گردد .
برای مشاهده تورهای کیش کلیک کنید.
هرمزگان از عمر یکسری هزار ساله شامل است و بنادر و جزیره ها هرمزگان در دوره‌های مختلف پیش از اسلام اهمیت و رده مخصوصی داشته‌‌اند . دریای عمان و خلیج عجم مدرن که در همسایگی استان هرمزگان قراردارد , از کهن‌ترین دریاهای دنیا است . مردمانی که در پیرامون این دریاها معاش می‌کردند , من جمله مردمان باستان هرمزگان , اول انسان‌هایی بوده‌اند که حرفه دریانوردی را یاد گرفته و کشتی‌رانی کرده‌اند .
خلیج عجم و جزیره‌های استان هرمزگان به‌ویژه جزیره‌های قشم , کیش , لارک , لنگه و جاسک از هزاره سوم پیش از ولادت صدها سال به وسیله ایلامیان حکمرانی می‌شده و به‌عنوان رویکرد ارتباطی برای بازرگانی با هند باختری و دره نیل مورد به کارگیری قرار می‌گرفت . همینطور این استان در زمان ساسانی بخشی از مرکز ها با اهمیت داد و ستد و لینک و پیوند بازرگانی بود . در اثر کاوش‌هایی که در اسکله‌سازی «سورو» انجام گرفته , یک سری سکه نقره از این دوران به دست آمده
چنانچه قصد مسافرت به کیش را دارید , یه یاد داشته باشید که کجارو لیست جامعی از جاهای جذاب کیش را هم به شما ارائه میدهد تا بتوانید با کسب داده ها واجب در رابطه آنها از جمله نشانی , حالت مکانی روی نقشه , ساعتها عمل طی روز و شماره تماس , سفرتان را خوب تر برنامه‌ریزی فرمائید

هرمزگان با مساحت حدود ۶۸ هزار کیلومترمربع در جنوب کشور‌ایران واقع شده‌ است .
هم سایه ها این استان از شمال و شمال شرقی استان کرمان , از غرب و شمال غربی استان‌های عجم و بوشهر از شرق سیستان و بلوچستان و از جنوب خلیج عجم و دریای عمان میباشند .
از حیث جغرافیایی هرمزگان از دو بخش کوهستانی و جلگه‌ای و ساحلی تشکیل یافته است . این استان از بخشها کوهستانی به حساب میآید , چراکه بیشتراز ۷۰ درصد مساحت این استان را کوه‌ها و ارتفاعات کوتاه و بلند و هم دشت‌ها و دره‌های مرتفع دربر می گیرد .
کوه‌های این حوزه‌ که ادامه حرفه کوه‌های زاگرس می باشند , با جهت شمال شرقی به جنوب شرقی تا باطن آب‌های خلیج عجم امتداد یافته و به‌تدریج از طول آنها کم می گردد . به‌طور کلی ادامه این فن کوه‌ها با کاهش طول , به تپه‌های ماهوری آهکی , گچی و شنی ختم شده و به زمین‌های پست ساحلی خلیج عجم و دریای عمان متصل میشود .
کیش یک کدام از جزیره‌ها زیبای خلیج عجم و از توابع بندر لنگه است . این جزیره‌ با جاذبه‌های تاریخی , ارگانیک و تفریحی زیاد بسیار , در حق تقدم لیست هدف های مسافرت , مخصوصا گردشگران داخلی جای‌دارد .
سرزمین عزیزمان کشور‌ایران کشوری چهارفصل است و جنوب کشور‌ایران در فصل زمستان یک کدام از شایسته ترین گزینه‌ها برای مهاجرت به حساب میآید . درین در بین جزیره‌ی کیش با داشتن هوایی معتدل در‌این فصل و جاذبه‌های توریسم مضاعف , یکی‌از گزینه‌های پیش روی مسافران است .
کشتی یونانی در سواحل غربی جزیره به گل نشسته است و به دلیل قرارگیری در موقعیتی مختص , خورشید از پس این کشتی در جزیره غروب می نماید .
اهمیت این کشتی عظیم‌الجثه علاوه بر مورخ و ماجرا آمدنش آب‌های زیبای خلیج عجم , حالت قرارگیری آن در جزیره و تابیدن آفتاب از پشت این کشتی در زمان غروب و تولید چهره ای قشنگ در پرتوهای فروغ بوده همگی گردشگرانی که به جزیره‌ی کیش مسافرت مینمایند

اسكله تفريحی
مجموعه‌ای است كه امكانات تفريحی از قبيل جت اسكی , قايق های پدالی ( با ظرفيت چهارنفر ) , قايق های ماهيگيری , قايق های پارويی , سه چرخه های آبی رنگ , امكانات غواصی و قايق های كف شيشه‌ای كه گردشكران از آن برای تماشای دنيای شگفت انگيز آبزيان زيبای خليج عجم به کارگیری می‌كنند .
بوستان آبی‌رنگ کیش یا این که تم بوستان اوشن کیش یک بوستان آبی‌رنگ روباز برای به کار گیری خانم ها و آقایان است این بوستان آبی‌رنگ که به‌عنوان جدیدترین راءس تفریحی کیش فراهم ارائه سرویس ها به مسافرین و گردشگران این جزیره قشنگ است .
تم بوستان آبی رنگ اوشن کیش است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با ده سال خجسته فجر در جزیره زیبای کیش بهره برداری شوید .
آکواریوم کیش یک کدام از اصلی‌ترین دیدنی‌های کیش است . با تماشا از این شرکت میتوانید ماهی‌های رنگارنگ خلیج عجم را به راحتی و از پشت شیشه‌های آن ملاحظه کنید . درین این موسسه ۲ آکواریوم موجود است : یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که منحصر کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ است و آکواریوم دیگر با حجم ۲۰ هزار لیتر که در آن ۷۰ گونه ماهی دکوری و کم یاب آب شیرین به نمایش نهاده شده‌ است .
گلشن طیوران در مجموعه‌ی تفریحی بوستان دلفین این جزیره جای دارد . با تماشا از این گلشن میتوانید بیشتراز ۵۷ گونه‌ پرنده را از نزدیک ملاحظه کنید که از در بین می‌توان به طاووس , فلامینگو , درنای تاج‌دار و گونه های لک‌لک اشاره نمود . این شرکت در مجموعه‌ی تفریحی بوستان دلفین , در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره ایجاد شده است .
کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که بیشتراز ۲۵۰۰ سال عمر داراست و عمق آن ۱۶ متر ذیل زمین است . این قنات در قبلی آب شیرین و قابل شرب هم محلی جزیره را تامین میکرد . امروزه قنات کیش به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز تغییر و تحول کاربری داده و به آن کاریز کیش می گویند .