تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چند نکته در ثبت شرکت سهامی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1- از زمانی که مدیران و بازرسان در شرکت سهامی خاص و عام به صورت کتبی، سمت خود را قبول می کنند، شرکت سهامی تشکیل می شود. بنابراین تشکیل شرکت سهامی (عام و خاص) قبل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها صورت می گیرد. 

2- اساسنامه ای که توسط مجمع عمومی موسس تصویب شد به ضمیمه صورت جلسه مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان جهت ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم خواهد شد. 

3- شرکت سهامی عام می تواند تحت شرایط مندرج در قانون، اوراق قرضه منتشر کند. اوراق قرضه، ورقه قابل معامله ای است که معرف مبلغی وام با بهره معین می باشد که تمامی آن یا اجزاء آن در موعد یا مواعد معینی باید مسترد گردد. انتشار اوراق قرضه ممکن نیست مگر وقتی که کلیه سرمایه ثبت شده ی شرکت، تادیه شده و دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته و دو ترازنامه آن به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد. 

4- تا زمانی که شرکت به ثبت نرسیده صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است. در صورت تخلف امضاکنندگان مسئول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود. 

5- برای تاسیس و ثبت شرکت های سهامی خاص فقط تسلیم اظهارنامه به ضمیمه مدارک زیر به مرجع ثبت شرکت ها کافی خواهد بود :

- اساسنامه شرکت که به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد. 

- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد. اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیرنقد باشد باید تمام آن تادیه گردیده و در صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه وجود داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد. 

- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورتجلسه ای قید و به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. 

- قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت قسمت اخیر ماده 17 لایحه اصلاحی قانون تجارت 

- ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. 

6- مرکز اصلی شرکت، مکانی است که شرکت قصد دارد فعالیت خود را در آنجا انجام دهد. باید توجه داشت که آدرس شرکت بسیار مهم می باشد به دلیل اینکه حوزه مالیاتی را مشخص می کند. در حال حاضر شرکت در شرف تاسیس مرکز اصلیشان توسط اداره ثبت شرکت ها استعلام می شود و باید آدرس با کدپستی همخوانی داشته باشد.