تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین تلویزیون‌های سامسونگ برای تجربه بازی‌های ویدیویی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده‌ایم و می‌دانیم که یک سال دیگر همین روزها، کنسول‌های ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 روانه بازار خواهند شد و قرار است به نوعی نسل جدید را کلید بزنند. همانطور که بدیهی است، تهیه یک سخت‌افزار قدرتمند برای تجربه بهتر بازی‌های ویدیویی کافی نیست. اگر کیفیت و گرافیک بهتر می‌خواهید، باید تلویزیونی توانمند و جدید داشته باشید.
در نسل فعلی نگاهی اجمالی به فناوری‌های جدید پردازش تصویر مثل HDR و استفاده از رزولوشن 4K در کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس داشته‌ایم. اما در هر صورت برای نسل بعد بیش از گذشته باید مجهز باشیم.
اگرچه صحبت از 8K هم به میان آمده، اما مشخص است که فعلا فاصله زیادی تا همه‌گیر شدن این رزولوشن داریم و بهترین شانس ما برای نسل بعدی همان کیفیت 4K خواهد بود. هرچند این بار توسعه‌دهندگان پا را فراتر از نرخ فریم ریت ۶۰ گذاشته‌اند و با جرئت از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه صحبت می‌کنند و همچنین مدعی هستند بازی‌های نسل جدید روی نمایشگرهای 1080p هم وضوح و کیفیتی به مراتب بالاتر از قبل خواهند داشت.
اما همانطور که تماشای یک فیلم با رزولوشن 1080p و فریم ریت ۳۰ روی یک تلویزیون 4K و ۶۰ هرتز تفاوتی ایجاد نمی‌کند، در سوی مقابل در اختیار داشتن محتوای گیم 4K و فریم ریت ۱۲۰ روی یک تلویزیون 1080p و ۶۰ هرتز هم چیزی دستگیرمان نمی‌کند.
بنابراین اگر می‌خواهیم نهایت استفاده و لذت را از کنسول‌های نسل بعدی ببریم، لازم است دست به کار شده و یک تلویزیون جدید با حداقل امکانات 1080p یا 4K، تکنولوژی HDR و نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز خریداری کنیم. ولی در ابتدا لازم است توضیحاتی به زبان ساده در مورد این فاکتورها داشته باشیم تا متوجه شویم اصلا داریم در مورد چه صحبت می‌کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.
[font=Titillium Web]رزولوشن 1080p و 4K و 8K چیست و چقدر تفاوت دارد؟

[تصویر:  tv-resolutions-explianed-64bca06-w1300.jpg]
وقتی می‌گوییم رزولوشن یک نمایشگر 1920×1080 (که به اختصار 1080p شناخته می‌شود) است، یعنی ۱۹۲۰ پیکسل در طول و ۱۰۸۰ پیکسل در عرض این نمایشگر وجود دارد و می‌تواند ضریبی از این ارقام را به تصویر بکشد.
رزولوشن 4K به معنای ضریب 3840×2160 است؛ می‌توان گفت رزولوشن 4K در حقیقت چهار برابر 1080p پیکسل دارد. این موضوع در مورد 8K هم به همین ترتیب است. طوری که رزولوشن 8k در واقع چهار برابر رزولوشن 4K پیکسل دارد. تصویر فوق این موضوع را به سادگی برای شما روشن می کند.
HDR چیست؟
مخفف عبارت High Dynamic Range به معنای طیف پویایی بالای رنگ‌ها بوده، که در واقع امکان نمایش تعداد بسیار بیشتری از رنگ‌ها، از تاریک‌ترین تا روشن‌ترین را میسر می‌کند. به همین ترتیب نسبت کنتراست تلویزیون با استفاده از تکنولوژی HDR به شدت افزایش پیدا کرده و تصاویری واقعی‌تر و جذاب‌تر را به تصویر می‌کشد.
در حال حاضر HDR چند شاخه مختلف دارد که هر کدام در قیاس با دیگری امکاناتی دارند. دو تکنیک به نام‌های HDR10 و +HDR10 وجود دارند که تفاوت آنها به عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی بر می‌گردد. HDR10 استاندارد اصلی فیلم‌های سینمایی بلوری است که از پردازش رنگ ۱۰ بیتی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ استفاده می‌کند. +HDR10 هم که برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد، ضمن حفظ توانایی پردازش رنگ ۱۰ بیتی، نرخ حداکثر روشنایی را تا ۴۰۰۰ بالا برده است.
نرخ تازه‌سازی تصویر یا Motion Rate چیست؟
[تصویر:  TV-Refresh-Rates-w1300.jpg]
همان‌گونه که نرخ فریم ریت در بازی‌های ویدیویی بسیار حائز اهمیت هستند، نرخ تازه‌سازی تصاویر یا Refresh Rate یا Motion Rate هم در همین زمینه در تلویزیون‌ها موثر و حیاتی هستند.
رفرش ریت در واقع نرخی است که نشان می‌دهد تصویر (فریم) نمایش داده شده روی تلویزیون شما در هر ثانیه چند بار تغییر می‌کند که با معیار هرتز (Hz) شناسایی می‌شود. تمام تلویزیون‌های امروزی از حداقل نرخ رفرش ۶۰ هرتز برخوردار هستند، و برخی مدل‌های بالاتر و گران قیمت‌تر نیز نرخی معادل با ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز ارائه می‌دهند.
گفتنی است برخی از تلویزیون‌ها نیز با نام ۵۰ یا ۱۰۰ هرتز شناخته می‌شوند؛ این موضوع به منطقه محل سکونت شما مرتبط است، ولی در عمل هیچ فرقی با ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز ندارند. در واقع ۵۰ و ۶۰ هرتز یکسان و ۱۰۰ و ۱۲۰ هرتز هم یکسان هستند. بدیهی است که این نرخ تازه‌سازی تصویر هر چه بیشتر باشد، بهتر است و تصویری روان‌تر، زیباتر و عمیق‌تر جلوی چشمان شما نقش خواهد بست.
این نرخ در تلویزیون‌های سامسونگ با نام Motion Rate شناخته می‌شود؛ وقتی یک تلویزیون با موشن ریت ۱۲۰ ارائه می‌شود به این معنا است که نرخ رفرش ۶۰ هرتز واقعی داشته و با استفاده از تکنولوژی‌های ویژه سامسونگ به اندازه ۱۲۰ هرتز شبیه‌سازی شده است. در مورد موشن ریت ۲۴۰ هم به همین ترتیب، یعنی نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز واقعی با شبیه‌سازی ۱۲۰ هرتز که تصاویری زیباتر و روان‌تر را به نمایش می‌گذارد.
حالا که با سه‌تا از اصلی‌ترین فاکتورهای مهم در تهیه یک تلویزیون جدید آشنا شدیم، می‌خواهیم بهترین تلویزیون‌های حال حاضر سامسونگ در بازار ایران را با در نظر گرفتن انواع بودجه مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با توجه به نیازهایتان، بهترین انتخاب را برای تجربه بازی‌های ویدیویی طی سال‌های آینده داشته باشید. با ویجیاتو همراه باشید.[/font]


[font=Titillium Web]سامسونگ QLED مدل Q7F

[/font]

[تصویر:  samsung-1-1024x575.jpg]
قبل از هرچیز شاید لازم باشد توضیح دهیم QLED اصلا چیست و چه تفاوت‌هایی با LCD و LED دارد. به طور کلی تمام این اسامی بر پایه همان تکنولوژی LCD هستند؛ نمایشگر LCD نمی‌تواند خودش نور تولید کند، بنابراین در گذشته از لامپ‌های فلورسنت برای تامین نور استفاده می‌کردند که همان زمان به تلویزیون‌های LCD مشهور شدند. بعد از مدتی این تکنولوژی پیشرفت کرد و به جای فلورسنت از لامپ‌های LED استفاده شد.

در واقع تلویزیون‌های فعلی که با نام LED فروخته می‌شوند، همان LCD هستند که نورشان توسط LEDهای متعدد و از پشت پنل تامین می‌شوند. حالا سامسونگ با برداشتن گامی دیگر در زمینه پیشرفت فناوری تلویزیون، در مجموعه محصولات جدیدش به جای LED از نوعی مواد با نام «نقاط کوانتومی» برای روشنایی نمایشگرهایش استفاده کرده که به اصطلاح QLED نامیده می‌شوند.
نقاط کوانتومی تکنولوژی به خصوصی هستند که در آنها رنگ آبی گرم‌تری توسط LEDها تولید می‌شوند، تا در نتیجه نور سفیدتری پخش شود. این موضوع منجر به پخش رنگ‌های وسیع‌تر، عمیق‌تر، و واقعی‌تر از همیشه شده و وضوحی خیره‌کننده و چشم‌نواز ارائه می‌کند.
[تصویر:  samsung5.jpg]
تلویزیون QLED مدل Q7F سامسونگ، یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای تجربه بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید؛ چرا که نه تنها میلیاردها شیدر (سایه‌زن) منحصر به فرد در میان نقاط کوانتومی آن نهفته شده تا عمیق‌ترین رنگ‌ها و سیاهی کامل را به تصویر بکشید، بلکه از موشن ریت ۲۴۰ یا نرخ تازه‌سازی تصاویر ۱۲۰ هرتز برخوردار است.
این تلویزیون موفق شده استاندارد Ultra HD Premium را دریافت کند و طبق اطلاعات تایید شده، از تکنولوژی HDR Elite سامسونگ که معادل با روشنایی ۱۵۰۰ است بهره می‌برد.
همانطور که گفته شد نرخ رفرش این مدل ۱۲۰ هرتز است؛ اما نیاز به تاکید دارد که این تلویزیون تنها در رزولوشن 1080p قادر به نمایش ۱۲۰ فریم است، و برای تماشای تصویر به صورت 4K می‌توانید از حداکثر نرخ رفرش ۶۰ هرتز بهره‌مند شوید. این موضوع کماکان برای نسل بعدی کنسول‌های بازی ایده‌آل به نظر می‌رسد، چرا که با توجه به فناوری‌های امروز، نمی‌توان انتظار توسعه بازی‌هایی با توانایی رندر 4K و ۱۲۰ فریم داشت.
[تصویر:  samsung3.jpg]
اصل توانایی این امکان در تلویزیون Q7F سامسونگ، هنگامی به چشم می‌آید که Game Mode را فعال کنید. در داخل منوهای اسمارت هاب قدرتمند و سریع این محصول، گزینه‌ای به نام Game Mode وجود دارد که بازی‌های ویدیویی را روان‌تر از همیشه و بدون بلر و کشش و شکستگی به تصویر می‌کشد.
به عنوان مثال بازی Red Dead Redemption II (اجرا شده روی کنسول ایکس باکس وان اس) در حالت فعال بودن گیم مد، با اختلاف فاحشی تصاویر را روان‌تر از حالت عادی نمایش می‌دهد. تا جایی که چنانچه گیم مد فعال نباشد، در نقاط تاریک تصویر شاهد بلری آزاردهنده هستیم. این موضوع در یک بازی سریع مانند Forza Horizon 4 تشدید می‌شود و گیم مد تنها راه نجات تجربه بهینه بازی است.
بنابراین توصیه می‌شود هنگام بازی کردن، حتما Game Mode را فعال کنید. متاسفانه این مدل از سیستم روشن شدن خودکار حالت بازی بی‌بهره است، بنابراین می‌بایست آن را دستی از طریق منوها روشن یا خاموش کنید. البته این نکته منفی را در نظر داشته باشید که در حالت فعال بودن گیم مد، کمی رنگ‌های غلیظ نمایشگر سامسونگ، به کدری می‌زنند و دیگر آن پویایی چشم‌نواز رنگ‌ها را در اختیار نخواهید داشت.
[تصویر:  samsung2.jpg]
اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر به ماجرا نگاه کنیم، هنگام فعال بودن Game Mode در تلویزیون Q7F سامسونگ، نرخ تاخیر تصاویر در رزولوشن 1080p تا کمتر از ۷ میلی‌ثانیه پایین می‌آید که به نوبه خودش شگفت‌انگیز است. در حالت 4K هم این رقم تا حدود ۱۶ میلی‌ثانیه کاهش پیدا می‌کند که اگرچه بهترین نیست، اما نتیجه‌ای بی‌نقص به شمار می‌آید.
در مجموع این تلویزیون می‌تواند یکی از برترین گزینه‌ها برای آماده شدن برای نسل آینده کنسول‌ها باشد. اگر بودجه‌ای بیشتر از ۱۵ میلیون تومان دارید و قصد دارید سال دیگر همین موقع‌ها کنسول پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری X خریداری کنید، Q7F انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود.
طراحی کلی این تلویزیون هم جذابیت‌های خودش را دارد. سامسونگ موفق شده حاشیه دور نمایشگر تا جای ممکن کاهش دهد و پایه فلزی و رنگ استیل بسیار خوبی نیز برای قرار گرفتن آن روی میز تدارک دیده شده. پشت بدنه هم به اصطلاح خود سامسونگ به حالت ۳۶۰ درجه طراحی شده، طوری که هیچ درگاه و پورتی روی آن دیده نمی‌شود و فاصله جایگاه مخصوص اتصال تلویزیون به دیوار نیز کاملا حذف شده تا محصول مثل یک تابلو به دیوار بچسبد.
[تصویر:  samsung4.jpg]
زیر بدنه پلاستیکی پشت این تلویزیون، تنها دو پورت نهفته است؛ یکی برای اتصال دستگاه One Connect و دیگری ورودی برق. این کار برای حفظ نظم بیشتر پشت تلویزیون انجام شده و همه پورت‌های لازم روی دستگاه One Connect که جداگانه در جعبه محصول وجود دارد، تعبیه شده‌اند. از جمله چهار پورت HDMI، سه درگاه USB و یک خروجی SPDIF برای اتصال به سیستم‌های صوتی حرفه‌ای مثل ساندبارهای سامسونگ.
صحبت از ساندبار شد لازم به تاکید است بلندگوهای تلویزیون Q7F سامسونگ ۴۰ وات توانایی دارند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، اما در هر صورت نمی‌توان انتظار زیادی از آنها داشت و برای بهترین تجربه بازی‌های ویدیویی پیشنهاد می‌شود حتما یکی از ساندبارهای سری ۷ سامسونگ را خریداری کنید.
کنترل این تلویزیون هم از نوع One Control بوده که در ابتدا تصور می‌کردیم حرکتی است، اما صرفا یک کنترل شیک و با شمایل استیل است که کمی کار کردن با آن سخت به نظر می‌رسد. مدتی طول کشید تا متوجه شویم کم و زیاد کردن صدا و یا تغییر کانال‌ها به چه صورت است. دستیار صوتی بیکسبی هم که از طریق کنترل میسر است، تنها در صورت اتصال دستگاه به اینترنت کار می‌کند.
[تصویر:  samsung6.jpg]
یکی از نقاط ضعف مهم تلویزیون مورد بحث این است که کناره‌های تصویر، به خصوص سمت راست و چپ آن، با توجه به تمرکز پخش نور نقاط کوانتومی، کمی تاریک‌تر از مرکز تصویر دیده می‌شود که در مشاهده محتوای روشن آزاردهنده است. هرچند در تصاویر متحرک و رنگارنگ این موضوع به چشم نمی‌آید.
با وجود نقاط ضعف کوچک از جمله گرانی بیش از اندازه، تلویزیون QLED مدل Q7F سامسونگ یکی از بهترین محصولات بازار جهت تجربه بازی‌های ویدیویی است که می‌تواند تا سال‌های آتی نیازهای کنسول‌های گیم از جمله پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X را تامین کند.

سامسونگ Premium UHD مدل NU8950 / NU8900

[تصویر:  1509628292.iran-feature-innovation-is-in...24x640.jpg]


[list]
[*]اندازه‌های موجود: ۵۵ – ۶۵ – ۷۵ و ۸۲ اینچ (مدل تخت) | ۵۵ و ۶۵ اینچ (مدل خمیده)
[*]تکنولوژی و نوع نمایشگر: LCD Backlight LED
[*]رزولوشن: 4K یا 3840×2160
[*]قابلیت HDR: دارد؛ تکنیک HDR10 و +HDR10
[*]نرخ تازه‌سازی تصاویر: ۲۰۰ موشن ریت
[*]حدود قیمت: از ۱۷ میلیون تومان تا ۶۳ میلیون تومان
[/list]
[/url]



مدل NU8900 بهترین تلویزیون Premium Ultra HD در بین مدل‌های ۲۰۱۸ بازار به شمار می‌آید که در ابعاد مختلف و دو نوع تخت و خمیده قابل خریداری است. این تلویزیون خوش‌چهره از بهترین تکنولوژی موجود برای نمایشگرهای LED‌ بهره‌مند است که با همراهی تکنولوژی‌های +HDR10 (یا به قول سامسونگ HDR 1000) و رنگ کریستالی پویا و رنگ مشکی عمیق، توانایی تفکیک رنگ بسیار خوبی داشته و نرخ تازه‌سازی تصاویر ایده‌آل برای نسل آینده کنسول‌های گیم را دارد.
موشن ریت این تلویزیون ۲۰۰ معادل با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است؛ به این معنا که با در اختیار داشتن بازی‌های ویدیویی نسل آینده، می‌توان آنها را در بهترین حالت ممکن با رزولوشن 4K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه تجربه کرد. درست همان گونه که توسعه‌دهندگان برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X وعده داده‌اند.
این محصول سامسونگ در دو مدل صفحه تخت و صفحه خمیده با نام‌های تجاری NU8900 و NU8950، و در ابعاد ۵۵ تا ۸۲ اینچ در بازار ایران در دسترس هستند. اگر بودجه خوبی برای تهیه تلویزیون در اختیار دارید، می‌بایست حداقل حدود ۱۷ میلیون تومان (در لحظه نگارش این مطلب) برای مدل تخت ۵۵ اینچی و بیشتر از ۶۲ میلیون تومان برای مدل تخت ۸۲ اینچی هزینه کنید.
گفتنی است این تلویزیون هم مثل اغلب محصولات امروزی بازار، کاملا هوشمند بوده و از پردازنده ۴ هسته‌ای و سیستم عامل تایزن بهره می‌برد. دستیار صوتی بیکسبی هم برای این مدل تعبیه شده که مثل تلفن‌های هوشمند سامسونگ، بیشتر مزاحم است تا کارآمد. تنها نقطه ضعف این تلویزیون را می‌توان زاویه دید نه چندان ایده‌آل آن دانست؛ طوری که تمام رنگ‌ها و درخشندگی تصویر از زوایای کناری به وضوح کاهش پیدا می‌کنند و به کدری می‌زنند.
از نظر امکانات ارتباطی هم لازم به تاکید است این تلویزیون‌ها هم با اصطلاح «طراحی 360» ساخته شده‌اند؛ به این معنا که پشت بدنه آنها تنها یک درگاه برای ورود One Connect و یک ورودی برای کابل برق وجود دارد. سایر ورودی‌ها از طریق دستگاه جانبی One Connect که در جعبه محصول وجود دارد در دسترس بوده و شامل چهار پورت HDMI، سه پورت USB و یک خروجی SPDIF (صوتی نوری) می‌شود.

سامسونگ UHD مدل NU7950 / NU7900

[تصویر:  iran-feature-the-real-4k-uhd-tv-72752466...24x640.jpg]


[list]
[*]اندازه‌های موجود: ۴۳ – ۵۰ و ۵۵ اینچ (مدل تخت) | ۵۵ و ۶۵ اینچ (مدل خمیده)
[*]تکنولوژی و نوع نمایشگر: LCD Backlight LED
[*]رزولوشن: 4K یا 3840×2160
[*]قابلیت HDR: دارد؛ تکنیک HDR10
[*]نرخ تازه‌سازی تصاویر: ۱۰۰ موشن ریت
[*]حدود قیمت: از ۷ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان
[/list]




یکی از مقرون به صرفه‌ترین تلویزیون‌های 4K بازار؛  این محصول که در سه نسخه ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی صفحه تخت و ۵۵ و ۶۵ اینچی صفحه خمیده قابل خریداری است، از تکنولوژی HDR بهره برده و امتحانش را در تجربه گیمینگ با کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو پس داده. هرچند نرخ موشن ریت ۱۰۰ آن که معادل با نرخ تازه‌سازی تصاویر ۶۰  هرتز است، امکان تجربه بازی‌های ویدیویی با فریم ریت ۱۲۰ در نسل آینده را ندارد.
هرچند می‌دانیم به این سادگی‌ها در نسل آینده به فریم ریت ۱۲۰ نخواهیم رسید، و آنچه توسعه‌دهندگان تاکید دارند، تجربه 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه است که خودش به اندازه کافی رضایت بخش و ایده‌آل به شمار می‌آید و در حال حاضر حتی کامپیوترهای گران قیمت هم توانی بالاتر از آن ندارند. بنابراین با توجه به بازه قیمتی ۷ میلیون (برای مدل ۴۳ اینچی تخت) تا نزدیک به ۲۰ میلیون تومان (برای نسخه ۶۵ اینچی خمیده)، این تلویزیون گزینه مناسبی برای گیمینگ در سال‌های آینده به شمار می‌آید.
اما این نکته را هم باید توجه داشته باشید که تکنولوژی HDR این تلویزیون محدود بوده و دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ است. نقطه ضعف کاهش کیفیت رنگ‌ها و درخشندگی در تماشای تصویر در زوایای مختلف در این مدل هم وجود دارد. در نسخه‌ای هم که ما در اختیار داشتیم بلوتوث تعبیه نشده بود و این تلویزیون نمی‌توانست بدون سیم به ساندبار متصل شود.
در بخش اتصالات این مدل سه HDMI و دو USB و یک درگاه SPDIF داشته و تقریبا همه چیز در کناره و پشت دستگاه جایگذاری شده است. متاسفانه این مدل مثل تلویزیون‌های قبلی نیست و در صورت استفاده از چند دستگاه جانبی، سیم‌های فوق‌العاده شلوغ و درهمی پشت بدنه آن خواهید دید.

سامسونگ UHD مدل N6950 / N6900

[تصویر:  e8d706c34f38865a0489faca6f64-w1300-1024x640.jpg]


[list]
[*]اندازه‌های موجود: ۴۳ – ۴۹ و ۵۵ اینچ (مدل تخت) | ۴۹ و ۵۵ اینچ (مدل خمیده)
[*]تکنولوژی و نوع نمایشگر: LCD Backlight LED
[*]رزولوشن: Full HD یا 1920×1080
[*]قابلیت HDR: ندارد
[*]نرخ تازه‌سازی تصاویر: ۱۲۰ موشن ریت
[*]حدود قیمت: از ۵ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان
[/list]






این مدل یکی از بهترین FULL HDهای بازار به شمار می‌آید، چرا که با وجود اینکه از قابلیت HDR بی‌بهره است، تکنولوژی PurColor داشته که تا حد زیادی جبران مافات می‌کند. به واسطه این فناوری رنگ‌های طبیعی به صورت تفکیک شده و دقیق و نقاط نورانی نیز جداگانه تنظیم می‌شوند تا بهترین نتیجه را پیش روی مخاطب قرار دهند.
تلویزیون هوشمند مورد بحث در برخی از نسخه‌ها دارای کنترل حرکتی هم هست که به نوبه خودش در بین هم رده‌های بازار منحصر به فرد به شمار می‌آید. ضمنا این مدل از سه پورت HDMI و دو درگاه USB برخوردار است و می‌توان دستگاه‌های صوتی را نیز به کمک خروجی صدای نوری به آن متصل کرد.
تلویزیون‌های سری N6900 و N6950 که شناسه دو مدل صفحه تخت و صفحه خمیده آن محسوب می‌شوند، در سه نسخه ۴۳، ۴۹ و ۵۵ اینچ و با قیمت مقرون به صرفه ۵ تا ۱۲ میلیون تومان قابل خریداری است. ضمنا این مدل نرخ تازه‌سازی تصاویر ۶۰ هرتزی داشته که برای بازی‌های ویدیویی امروزی ایده‌آل به نظر می‌رسد.
یکی از نقاط ضعف این تلویزیون سیستم عامل نه چندان سریعش است که به گفته کاربران روند استفاده سریع و بهینه از مزایای اسمارت هاب و گردش بین کانال‌ها را کند می‌کند.

سامسونگ UHD مدل N5885 / N5880

[تصویر:  TV-Samsung-N5880-w1300-1024x597.jpg]


[list]
[*]اندازه‌های موجود: ۴۰ – ۴۳ و ۴۹ اینچ (مدل تخت)
[*]تکنولوژی و نوع نمایشگر: LCD Backlight LED
[*]رزولوشن: Full HD یا 1920×1080
[*]قابلیت HDR: ندارد
[*]نرخ تازه‌سازی تصاویر: ۵۰ موشن ریت
[*]حدود قیمت: از ۵ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان
[/list]


[url=https://vigiato.net/wp-content/uploads/2019/12/iran-fhd-m5100-ua49m5100akxhc-lp-w1300.jpg]

اگر هیچکدام از فاکتورهای اساسی رنگ و پویایی تصاویر برای تجربه بازی‌های ویدیویی برای شما مهم نیست، و نسبتا بودجه محدودی هم دارید، اما در هر صورت می‌خواهید کیفیت خوب و رزولوشن 1080p در اختیار داشته باشید، تلویزیون‌های صفحه تخت سری ۵ سامسونگ بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.
این تلویزیون که در سه نسخه ۴۰، ۴۳ و ۴۹ اینچی در بازار موجود است، بین ۵ تا ۷ میلیون تومان قیمت داشته و از نرخ تازه‌سازی تصاویر ۶۰ هرتز بهره می‌برد. نکته منفی اصلی این مدل عدم تجهیز به سیستم اسمارت هاب است که در واقع آن را در شمار تلویزیون‌های غیرهوشمند قرار می‌دهد. اما در نظر داشته باشید از طریق Wifi Direct و بلوتوث می‌توان محتوای صوتی و تصویری را به آن منتقل کرد.
از نظر درگاه‌های لازم هم نیاز است ذکر کنیم این تلویزیون تنها دو پورت HDMI و یک درگاه USB دارد و خروجی صدای نوری نیز ندارد.