تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Medical-Assistant-Exam-Registration-Requirements.jpg]شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 98


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

دارندگان مدرک دکترای حرفه ای پزشکی و دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی می بایست به منظور ورود به دوره تخصص و رزیدنتی خود ، در آزمونی تحت عنوان “آزمون دستیاری پزشکی” شرکت نمایند. پس از پایان دوره تخصص که حداقل 4 سال به طول می انجامد ، فرد می تواند به عنوان یک پزشک متخص در جهت رفع نیازهای پزشکی جامعه گام بردارد.
ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99 به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می شود. داوطلبان واجد شرایط می توانند با توجه به زمان ثبت نام دستیاری پزشکی 99 ، به سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99 مراجعه و فرآیند نام نویسی خود را آغاز نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.
شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99
تنها داوطلبان دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99 مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند. از همین رو ، توصیه می کنیم پیش از اقدام به نام نویسی و به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در دیگر مراحل آزمون ، دفترچه مذکور را با دقت مطالعه نمایید تا از ضوابط و مقررات برگزاری آزمون مطلع گردید. هر یک از متقاضیانی که داوطلب شرکت در آزمون دستیاری پزشکی می باشند باید دارای شرایط زیر باشند.
شرایط عمومی
[list]
[*]اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
[*]برخورداری از کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور
[*]پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالف با نظام جمهموری اسلامی ایران
[*]عدم معروفیت به فساد اخلاقی
[*]تایید صلاحیت عمومی مطابق با قوانین شورای عالی فرهنگی
[*]عدم وابستگی به احزاب و گروه های ملحد و محارب و هواداری از آن ها
[*]نداشتن سوء سابقه کیفری
[*]برخورداری از سلامت و توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
[*]عدم اعتیاد به مواد مخدر
[/list]شرایط اختصاصی
[list]
[*]داشتن مدرک دکترای حرفه ای پزشکی یا فراغت از تحصیل در رشته پزشکی عمومی
[*]دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت برای آقایان
[*]داشتن سلامت جسمانی و روانی متناسب با رشته مورد نظر و عدم نقص عضو یا بیماری موثر حرفه ای بر حسب رشته
[*]معافیت از خدمات قانونی یا ارائه گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی ، خدمات مرتبط با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و پیام آوران بهداشت)
[*]ارائه گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان شهریور ماه 1396 و بعد از آن)
[*]عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته های تخصصی پزشکی ، PhD ، کارشناسی ارشد و نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی
[/list]توجه داشته باشید که پذیرفته شدگان مرحله اصلی و تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی پزشکی دوره چهل و ششم ، در صورت عدم نام نویسی در موعد مقرر یا عدم شروع به آموزش در زمان های اعلام شده و یا انصراف از تحصیل ، نمی توانند در آزمون دوره چهل و هفتم شرکت نمایند مگر آن که به دلیل بروز بیماری موثر حرفه ای که موجب ممانعت در امر تحصیل یا انجام خدمات پس از اتمام تحصیلات شده است ، داوطلب از ادامه تحصیل منصرف و یا اخراج شده باشد.
نکات مهم
[list]
[*]جنانچه داوطلبی بدون توجه به امر نقص عضو اقدام به ثبت نام نماید و در آزمون پذیرفته شود ولی بنا بر رای گروه آموزشی به دلیل نقص عضو مجاز به شروع آموزش نشود ، تغییر رشته توسط دبیرخانه امکان پذیر نمی باشد و اعتراضی نیز قابل قبول نخواهد بود.
[*]بانوان متاهل مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که قبل از تاریخ 1 آذر ماه 1380 فارغ التحصیل شده اند ، بدون ارائه نامه عدم نیاز از دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت خود ، به عنوان نیروی مازاد بر نیاز تلقی شده و از انجام طرح خود معاف می باشند.
[/list]
شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

[list]
[*]فارغ التحصیلانی که خدمت نظام وظیفه خود را شروع نکرده اند ، در صورتی مجاز به شرکت در آزمون می باشند که تاریخ اعزام آن ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 باشد.
[*]کلیه مشمولان آیین نامه تسهیل در ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز استعداد درخشان به مقاطع بالاتر وزارت بهداشت ، تنها یک بار و حداکثر دو سال پس از اتمام تحصیلات خود می توانند مطابق با مندرجات آیین نامه مذکور در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کنند.
[*]یک درصد رتبه اول ، یک درصد رتبه دوم (صدک 98 تا 99) و یک درصد رتبه سوم (صدک 97 تا 98) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی و با رعایت مقررات مربوطه ، نسبت به ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی اقدام نمایند.
[*]عبارت “معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان” به معنای معافیت دائم بوده و متقاضیانی که دارای معافیت پزشکی یا کفالت هستند ، می توانند با مسئولیت خود در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کنند. در صورتی که این دسته از داوطلبان به انجام خدمت نظام وظیفه فراخوانده شوند ، وزارت خانه مسئولیتی در برابر ترخیص آن ها نخواهد داشت و مطابق با قوانین مربوطه با آن ها برخورد خواهد شد.
[/list]متقاضیانی که از سهمیه های خاصی بهره مند می باشند ، می توانند با توجه به تاثیر سهمیه در آزمون دستیاری پزشکی 99 اقدامات لازم جهت نام نویسی در آزمون و استفاده از سهمیه های مورد نظر خود را به انجام برسانند. شایان ذکر است شرایط پذیرش و آموزش دستیاران غیر ایرانی در دوره های تخصصی بالینی پزشکی در دفترچه ثبت نام دستیاری پزشکی 99 درج شده است. شما داوطلبین گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.[تصویر:  doktora1.gif]

نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی