تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شوهی یوشیدا: پلی استیشن 5 ساده‌ترین پلتفرم برای توسعه بازی است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در جدیدترین نسخه مجله پلی استیشن ژاپن مصاحبه‌ای از «شوهی یوشیدا» مدیر بخش سرگرمی‌های بین المللی سونی چاپ شده که در آن اشاره دارد توسعه بازی‌های ویدیویی برای کنسول پلی استیشن 5 خیلی ساده است و سونی کاری کرده که پیش از این انجام نشده بوده.
در این گفت‌و‌گو، او توضیح می‌دهد پلی استیشن 3 با اختلاف دشوارترین پلتفرم برای توسعه بازی‌های ویدیویی بوده که تاکنون سونی ساخته، و چطور هدف آنها عدم تکرار اشتباهشان برای نسل پلی استیشن 4 بوده است.
یوشیدا تاکید می‌کند اگر لازم باشد توسعه دهندگان روی حل و آشنایی با پیچیدگی‌های یک پلتفرم توسعه بازی‌های ویدیویی تمرکز کنند، به هیچ عنوان نمی‌توانند متوجه باشند دقیقا در حال ساخت چه عنوانی هستند. به همین ترتیب سونی سخت در تلاش بوده تا جای ممکن، توسعه و ساخت روی سخت افزار پلی استیشن را تسهیل سازد، و با در نظر داشتن همین موضوع و پیشرفتی که در پلی استیشن 4 حاصل شد، پلتفرم پلی استیشن 5 را طراحی کرده.
او اشاره دارد توسعه دهندگان زیادی در حال حاضر مشغول کار روی این کنسول هستند و تقریبا تمام آنها به سادگی ساخت بازی روی پلی استیشن 5 اقرار کرده‌اند.
همانطور که می‌دانید پلی استیشن 4 تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه در جهان فروخته و دومین پلتفرم گیمینگ پرفروش جهان به شمار می‌آید. رتبه اول هم در اختیار پلی استیشن 2 است که بیشتر از ۱۵۵ میلیون دستگاه فروش داشته. سونی این بار هم می‌خواهد مسیرش را ادامه دهد و طبق تصاویری که تاکنون بارها منتشر شده، بازی‌سازان زیادی کیت توسعه این کنسول را در اختیار دارند. پلی استیشن 5 اواخر پاییز سال آینده و پیش از تعطیلات کریسمس، تقریبا همزمان با ایکس باکس سری X روانه بازار خواهد شد.