تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اسنپ : تاکسی هوایی ، رویایی که دور نیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  tkhsy_hwyy__rwyyy_khh_dwr_nyst.width-750.jpg]

اسنپ در حالی که 5 ساله شده است، رویای تاکسی هواوی را در سر می‌پروراند و در حال بررسی شرایط و زیر ساخت‌های این کار است.

بدون شک همه شما اسنپ را می‌شناسید، استارتاپ تاکسی آنلاین ایرانی که همین چند روز پیش 5 سالگی خود را جشن گرفت و اسنپ حالا 1 میلیارد سفر و 30 میلیون مسافر را پوشش داده است.


شاید هیچ کدام از ما فکر راه افتادن تاکسی اینترنتی را هم نمی‌کردیم، چه برسد به اینکه روزی اسنپ و تپسی و هر تاکسی اینترنتی دیگر به این حد در بینمان جا باز کند. حالا تنها بعد از چند روز از تولد 5 سالگی اسنپ، این استارتاپ از بلند پروازی‌های جدید خودش گفته است. ایده جدید اسنپ، تاکسی‌های هوایی است.

به اعتقاد اسنپ در حال حاضر زیر ساخت‌های اولیه برای راه اندازی تاکسی هواویی در کشور فراهم است. اسنپ در این باره چنین توضیح داده است:

نقل‌قول:
[font=iransans-light]ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش‌دیده علاقه‌مند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کم‌ترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت می‌تواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.
-
[/font]

[font=iransans-medium]چند قدم مانده با تاکسی هوایی[/font]
اسنپ تصمیم دارد تا این ایده را به صورت جدی پیگیری کند و زیر ساخت‌های لازم و پتانسیل‌های موجود در این زمینه را بررسی کند. اسنپ در این باره چنین توضیح داده است:

نقل‌قول:
[font=iransans-light]شاید اگه چند سال پیش یکی می‌گفت یه روزی می‌تونین با گوشی موبایل‌تون درخواست ماشین بدین، همه فکر می‌کردن غیرممکنه... ‌حالا نوبت به بلندپروازی‌های بیشتر رسیده! ‌‌احتمالا حرف تاکسی‌های هوایی به گوش خیلیامون خورده. ما هم تصمیم گرفتیم زیرساخت‌های لازم و پتانسیل موجود رو برای فعال‌سازی تاکسی‌ هوایی بررسی کنیم!
-
[/font]

البته در این بررسی‌ها، اسنپ باید ماجرای گرفتن مجوز از سازمان هوایی را هم در نظر بگیرد تا مانند سورپرایز وزیر ارتباطات، یا همان پست پلاس، بدون مجوز نباشد.