تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تا چند روز دیگر برنامه‌های جایگزین هواوی برای برنامه‌های گوگل منتشر می‎شوند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به دنبال تحریم‌های آمریکا و عدم امکان استفاده از برنامه‌های گوگل روی گوشی‌های این کمپانی، هواوی تا پایان امسال برنامه‌های جایگزین گوگل را منتشر می‌کند
[font=iransans-light]مدت‌هاست که هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا در شرایط چندان خوبی به سر نمی‌برد. در واقع این کمپانی پرچمدار 2019 خود، هواوی میت 30 و میت 30 پرو را بدون بهره بردن از سرویس‌های گوگل راهی بازار کرد. گذشته از این دو گوشی، همه گوشی‌های جدید هواوی و آنر هم به اپلیکیشن‌های پرکاربرد گوگل همچون جیمیل، گوگل مپس، گوگل درایو و... به صورت پیش فرض دسترسی نخواهند داشت. حتی گفته می‌شود که ممکن است گوشی‌های این کمپانی دیگر نتوانند از سیستم عامل اندروید استفاده کنند. همین ماجرا باعث شد تا هواوی بخواهد که سیستم عامل اختصاصی خود را روی کار بیاورد.
[/font]



حالا به نظر می‌رسد که تحریم‌های آمریکا هواوی را طوری تحت تاثیر قرار داده است که این کمپانی مجبور شده است به دنبال توسعه برنامه‌‌های جایگزین برنامه‌های گوگل باشد. در واقع به گزارش وب سایت [font=iransans-UltraLight]Economic Times cites، هواوی به صورت فشرده در حال همکاری با توسعه‌دهندگان هندی است تا تا بتواند برنامه‌های جایگزین برای برنامه‌های معروف گوگل توسعه دهد.[/font]



حالا مدیرعامل هواوی و آنر توضیح داده است که این کمپانی‌ها در حال ساخت یک اکوسیستم موبایلی هستند. به گفته او تا پایان سال جاری میلادی بیشتر اپلیکیشن‌های کلیدی از جمله برنامه‌های ناوبری، پرداخت، بازی و پیام رسان‌ها برای هواوی آماده خواهند شد.



[تصویر:  brnmhhy_jygzyn_hwwy_bry_brnmhhy_gwgl_.width-720.jpg]

برنامه‌ها ی جایگزین 

هواوی برای برنامه‌های گوگل -

مسئله اینجاست که اکوسیستم اپلیکیشن‌های زیر مجموعه گوگل بسیار گسترده است و هواوی مجبور است به توسعه برنامه‌هایی همچون گوگل پلی گیمز، گوگل مپس، جیمیل، گوگل پی، یوتیوب و گوگل پلی استور دست بزند.



گویا زیر برند آنر از هواوی در حال حاضر با توسعه‌دهندگان هندی به توافق رسیده است تا این توسعه دهندگان حدود 150 اپلیکیشن پرکاربرد را برای اپ گالری هواوی (جایگزین هواوی برای گوگل پلی استور) توسعه دهند.


[font=iransans-light]هواوی بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای توسعه بخش برنامه‌های اکوسیستم خود در نظر گرفته و از همین ابتدا هم قوی عمل کرده است. حالا باید ببینیم که واقعا تا چند روز دیگر که سال 2019 به پایان می‌رسد، آیا برنامه‌های جایگزین در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و اگر این طور باشد، این برنامه‌ها نیاز کاربران را به خوبی مرتفع خواهند کرد یا خیر.
[/font]