تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آزمایش موفقیت آمیز قطع اینترنت در روسیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دولت روسیه پس از انجام چندین آزمایش مختلف، اینترنت روسیه را به طور موفقیت آمیز از اینترنت بین الملل جدا کرد.
این آزمایشات در طول چند روز و با مشارکت آژانس های دولت روسیه، ارائه دهندگان اینترنت محلی و کمپانی های اینترنتی روسی انجام شدند.
هدف از این آزمایشات بررسی امکان فعالیت مستقل اینترنت ملی روسیه موسوم به «RuNet»، بدون وصل شدن به سیستم DNS و اینترنت بین الملل بود. در این آزمایشات، ترافیک اینترنت به شبکه های داخلی تغییر مسیر داد. دولت روسیه با این آزمایشات، شبکه RuNet را به بزرگترین اینترانت دنیا تبدیل کرد.
[/url]
[تصویر:  russia-internet-cut-experiment-e1572175231221.jpg]



دولت روسیه جزئیات فنی این آزمایشات و اینکه شامل چه مواردی می شدند را فاش نکرد و تنها گفت که آنها چندین سناریوی قطع اینترنت را بررسی کرده اند که شامل حمله سایبری از جانب کشورهای بیگانه نیز می شده است.
دولت روسیه در یک کنفرانس خبری این آزمایش را موفقیت آمیز خواند. «الکسی سوکولوف» (Alexei Sokolov)، وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه به نقل از چندین آژانس خبری روسی گفت:
نقل‌قول: «در مجموع، مقامات دولتی و اپراتورهای مخابراتی آماده اند تا پاسخی اثرگذار به ریسک ها و تهدیدات احتمالی داده و از عملکرد اینترنت و اتحاد شبکه مخابراتی در روسیه اطمینان حاصل کنند.»
سوکولوف افزود نتایج آزمایشات یاد شده سال آینده میلادی به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تسلیم خواهند شد.
قطع موفقیت آمیز اینترنت روسیه از اینترنت بین الملل، نتیجه سال ها تلاش، برنامه ریزی، قانونگذاری دولت روسیه و تغییرات سخت افزاری در زیرساخت های اینترنت این کشور است.

[تصویر:  Is-Russia-about-to-TURN-OFF-its-internet-feature.jpg]

[url=https://digiato.com/wp-content/uploads/2019/10/Is-Russia-about-to-TURN-OFF-its-internet-feature.jpg]

دولت روسیه ابتدا قصد داشت این آزمایشات را ماه آوریل سال جاری میلادی انجام دهد، ولی آزمایشات به خاطر زمان دادن به کرملین برای تصویب قانون مرتبط به تعویق افتادند. این قانون که «اینترنت حکومتی» (Internet Sovereignty) نام گرفته، به دولت روسیه مجوز قطع اینترنت این کشور از اینترنت بین الملل را به دلایل امنیت ملی می دهد.
مطابق این قانون، همه ارائه دهندگان اینترنت در روسیه باید ترافیک اینترنت را تغییر داده و آن را از نقاط تحت نظارت وزارت ارتباطات روسیه عبور دهند. به کمک این نقاط، امکان قطع گسترده اینترنت وجود داشته و می توان از آنها مشابه «فایروال بزرگ چین» برای نظارت بر کاربران استفاده کرد.