تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 24 دی پایان کار مایکروسافت با ویندوز 7: هر آنچه که باید بدانید و انجام دهید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یک دهه کامل را با ویندوز 7، این سیستم عامل محبوب و پر طرفدار مایکروسافت پشت سر گذاشتیم و حالا دیگر نفس‌های این نسخه از ویندوز به شمارش افتاده است. اگر همچنان از کاربران ویندوز 7 هستید باید گفت که دیگر زمان مهاجرت از این سیستم عامل فرا رسیده است. 14 ژانویه برابر با 24 دی ماه تاریخی است که مایکروسافت آخرین بروز رسانی امنیتی را برای ویندوز 7 منتشر خواهد کرد و پس از آن برای همیشه به پشتیبانی این سیستم عامل خاتمه خواهد داد.
البته اگر بخواهید همچنان مایکروسافت شما را با ویندوز 7 ساپورت کند باید مبلغی را به کمپانی جهت تمدید پشتیبانی پرداخت کنید. مایکروسافت بعد از تاریخ مذکور احتمالا دیگر از برنامه ضد ویروس Microsoft Security Essentials نیز بر روی ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد. بدین ترتیب هیچ گونه پشتیبانی امنیتی نیز در سال 2020 توسط مایکروسافت از ویندوز 7 صورت نمیگیرد بنابراین میتوان انتظار داشت که در سال میلادی جدید دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل بیشتر به بدافزار آلوده شوند و به مراتب بیشتر در معرض خطر ویروسی شدن باشند.
این طبیعتا خبر خوبی برای آن 26 درصد کاربری که هنوز کاربر ویندوز 7 هستند محسوب نمیشود. پیشنهاد مایکروسافت به این کاربران، بروزرسانی سیستم عامل به ویندوز 10 است. در صورتی که کامپیوتر شما کاملا از ویندوز 7 پشتیبانی میکند، به احتمال فراوان ویندوز 10 را نیز پشتیبانی میکند. مگر اینکه از نرم افزارهایی استفاده کنید که با ویندوز 10 کاملا مطابقت نداشته باشند. حال چه باید کرد؟
[تصویر:  Win10Free1024x576.jpg]

[list]
[*]بروزرسانی رایگان به ویندوز 10
[/list][size=undefined]
موضوعی که شاید بسیاری از کاربران ویندوز 7 از آن بی اطلاعند این است که اگر شما کلید لایسنس اورجینال این سیستم عامل را در اختیار دارید که هنوز اعتبار دارد میتوانید با استفاده از نرم افزار Windows 10 installation Tool مایکروسافت آن را به رایگان به ویندوز 10 ارتقا دهید. به گفته Bleeping Computer، در این روش کاربران در هنگام ارتقا لازم است گزینه‌ای را انتخاب کنند تا تمام فایل ها و برنامه‌های روی سیستم حفظ شود اما کاربران فروم‌های مایکروسافت معتقدند برای این کار فقط در اختیار داشتن کلید لایسنس فعلی دستگاه لازم است. برای یافتن کلید لایسنس ویندوز 7 اصلی خود از طریق این لینک، آموزش را دنبال کنید.
[تصویر:  uPaxCDo4pck5br8aTQZgYc102480.jpg]
[/size]

[list]
[*]چگونه با ویندوز 7 در امان بمانیم؟
[/list][size=undefined]
پیشنهاد اول ما این است که حتما ویندوزهای جدیدتر مایکروسافت خصوصا ویندوز 10 را روی سیستم خود نصب کنید که بالاترین درجه امنیتی را در اختیار دارد اما اگر به هر دلیلی اعم از عدم علاقه به ویندوز 10 یا عدم سازگاری برنامه‌های شما با این نسخه مجبورید به استفاده از ویندوز 7 حتی بعد از اتمام پشتیبانی ادامه دهید اقدامات زیر را انجام دهید تا خطر آلودگی سیستم خود را تا حد امکان کاهش دهید:
[/size]

[list]
[*]همه چیز سیستم خود را در تاریخ 14 ژانویه (24 دی)، روزی که مایکروسافت آخرین بسته امنیتی را برای ویندوز 7 منتشر میکند بروزرسانی کنید. این آخرین فرصت شما برای این است که مطمئن شوید ویندوز و دیگر نرم افزارهای مایکروسافت سیستم شما تا جای ممکن ایمن هستند.
[*]بهترین آنتی ویروس را روی ویندوز 7 خود نصب کنید. حال که قرار است مایکروسافت از سیستم عامل شما پشتیبانی نکند و کاری با امنیت آن نیز ندارد، لازم است خود دست به کار شوید و از سیستم خود با یک آنتی ویروس قوی حفاظت کنید.
[*]مرورگر اینترنت اکسپلورر را از سیستم خود حذف کنید. این مرورگر یک حفره امنیتی بزرگ محسوب می‌شود. در عوض میتوانید از مرورگرهای به مراتب سریع‌تر، بهینه‌تر و امن‌تر موزیلا فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده کنید.
[*]قید مایکروسافت آفیس (ورد، پاورپوینت، اکسل و غیره) و دیگر برنامه‌های وابسته به آن را بزنید و از گوگل آفیس سوییت یا LibreOffice استفاده کنید. برای مدیریت ایمیل‌های خود نیز به جای Outlook میتوانید Gmail یا Thunderbird را امتحان کنید.
[*]جاوا را از روی مرورگرهای خود غیر فعال کنید.
[*]ادوبی فلش پلیر را از روی مرورگرهای خود غیر فعال کنید.
[*]یک حساب کاربری با دسترسی محدود برای خود ایجاد کنید و به جای اکانت مدیریتی اصلی خود، از آن برای کارهای کامپیوتری روزمره استفاده کنید. حساب‌های کاربری محدود در مقابل بدافزارها آسیب پذیری کمتری دارند.