تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تلنگر سامسونگ به رقبا: پیشرفت قابل توجه این شرکت در ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تلنگر سامسونگ به رقبا: پیشرفت قابل توجه این شرکت در ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی
یکی از نقاط ضعف سیستم عامل اندروید در مقابل iOS سرعت ارائه پایین آپدیت‌های برای گوشی‌هایی است که توسط گوگل تولید نمی‌شوند. طبیعتاً سامسونگ هم هرگز در ارائه آپدیت‌های اندرویدی برای گوشی‌های خود بهترین نبوده است. این شرکت معمولاٌ صبر می‌کند تا گوشی‌هایی که جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید را دارند، بعد از پرچمداران گلکسی اس روانه بازار کند. آپدیت‌های امنیتی هم معمولاً مدتی طول می‌کشد تا برای گوشی‌ها ارائه شود. اما حالا به نظر می‌رسد تا غول کره‌ای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا در روند ارائه آپدیت خود تغییراتی اعمال کند.
اندروید 10
سامسونگ در ماه نوامبر ارائه آپدیت برای گوشی‌های سری گلکسی اس10 را آغاز کرد و این زودتر از برنامه تعیین شده بود. پس از آن، چند هفته بعد آپدیت اندروید 10 برای دستگاه‌های گلکسی نوت 10 ارائه شد. این شرکت حتی برای گوشی‌های گلکسی M20 و M30 که پایین‌رده به حساب می‌آیند نیز این به‌روزرسانی را عرضه کرد.
حالا گفته شده است که گلکسی A71 و A51 در داخل جعبه به اندورید 10 مجهز خواهند بود. اگرچه هنوز مشخص نیست این دستگاه‌ها دقیقاً چه زمانی روانه بازار خواهند شد، اما انتظار می‌رود که عرضه آنها پیش از معرفی سری گلکسی اس11 باشد. علاوه‌براین پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس10 لایت هم هر دو به زودی و با اندروید 10 درون جعبه عرضه شوند.
البته این درست است که هنوز بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ وجود دارند که به‌روزرسانی جدید اندروید را دریافت نکرده‌اند و احتمالاً هرگز دریافت نخواهند کرد، اما حداقل این شرکت در انتظار پرچمدار سال آینده خود برای شروع ارائه آپدیت دستگاه‌های قدیمی‌تر نمانده است و این یک پیشرفت به حساب می‌آید.
به‌روزرسانی‌های امنیتی
البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. گلکسی اس9 و اس9 پلاس هم نسخه بتا اندروید جدید را دریافت کردند که آپدیت امنیتی ماه ژانویه زودتر از برنامه به همراه این به‌روزرسانی بود. این شرکت همچنین در اواخر ماه نوامبر پچ امنیتی ماه دسامبر را برای گوشی‌های گلکسی نوت 9 و نوت 10 ارائه کرد.
این حتی از تلاش گوگل برای ارائه آپدیت‌های امنیتی به‌موقع برای گوشی‌های پیکسل نیز تحسین برانگیزتر است. هر دو آپدیت امنیتی ماه نوامبر و دسامبر چند هفته‌ای دیرتر ارائه شدند و قابلیت جدید Pixel Feature Drops هم هنوز برای بسیاری از کاربران در دسترس نیست. نکته مهم ماجرا اینست که سامسونگ در حال بهبود نحوه انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری در گوشی‌های خود است و دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی اندرویدی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند. این شرکت هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد، اما حقیقت ماجرا اینست که گام برداشتن در مسیر درست را آغاز کرده است.