تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 10 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راهنمای خرید تلویزیون، موضوع این سری از مقاله های سایت بانه وی آی پی است. در این مقاله به صورت کامل در مورد برخی از اشتباهاتی که بیشتر مردم در هنگام خرید انواع تلویزیون مرتکب می شوند را بازگو می کنیم. با این که امروزه شاهد گسترش گوشی های هوشمند، انواع تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی در اطراف خود هستیم، اما باز هم نمی‌توان از داشتن یک تلویزیون صرف نظر کرد.

افراد زیادی علاقه‌مند به تماشای فیلم و سریال و حتی مسابقات ورزشی از طریق تلویزیون هستند یا بهتر بگوییم، تلویزیون را می‌توان محور اصلی بسیاری از اتاق‌هایی دانست که بیشترین وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانیم، اما اگر زمان تعویض تلویزیون‌های قدیمی رسیده باشد، چگونه باید انتخاب خوبی برای خرید تلویزیون جدید داشته باشید؟

امکان بروز اشتباه هنگام تصمیم‌گیری برای خرید تلویزیون دور از ذهن نیست و متاسفانه اکثر کاربران نسبت به خریدهای اشتباه خود، حتی در شبکه‌های اجتماعی هم هشدار و نکاتی را مطرح می‌کنند که قابل تامل است. فروشگاه بانه وی آی پی در این مقاله قصد دارید شما را با 10 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون آشنا کند؛ با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تلویزیون
راهنمای جامع خرید تلوزیزیون
1: انتخاب یک تلویزیون با سایز نامناسب
هنگامی که تصمیم خرید یک تلویزیون جدید داشته باشید، اندازه و سایز آن می‌تواند نخستین مسئله‌ای باشد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امکان دارد اعضای یک خانواده نسبت به آن واکنش‌های مختلفی از خود نشان دهند. داشتن یک تلویزیون 75 اینچی می‌تواند احساس حضور در سینما و نشستن در صندلی‌های ردیف جلو را به شما ببخشد.

قطعا نگاه کردن به تلویزیون‌هایی با سایز کوچک، نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد و به همین دلیل باید به سایز تلویزیون، توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صورتی که قصد خرید یک تلویزیون 4K را دارید، می‌توانید یک دستگاه با سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید، زیرا تراکم پیکسل باعث می‌شود تصویر از فاصله نزدیک بهتر به نظر برسد.

نکته مهم: سایز بزرگ صفحه نمایش تلویزیون خوب است، اما تا زمانی که شما جنبه‌های دیگر را نادیده نگیرید.

2: پرداخت پول برای ویژگی‌هایی که هرگز استفاده نمی‌کنید!
قیمت تلویزیون را فراموش نکنید! یکی از ویژگی‌های فاقد استفاده در تلویزیون‌ها را می‌توان هموارسازی حرکات تا قابلیت سه بعدی دانست که همواره دچار مشکلات زیادی بودند و نتوانستند موفقیت‌های زیادی را به دست آورند. اگر می‌توانید از ویژگی‌های اضافی که نمی‌توانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند، چشم‌پوشی کنید، می‌توان گفت که موفق شده‌اید پول خود را به جای ریختن در سطل زباله درون جیب خود حفظ کنید. ویژگی‌هایی همانند موارد گفته شده غیرضروری هستند و شما هرگز از آن‌ها استفاده نخواهید کرد، اما تنها نتیجه این کار را می‌توان ضرر مالی دانست که متحمل شده‌اید.

3: توجه به فناوری‌های آینده
با این که ما نمی‌توانیم آینده را ببینیم، اما می‌توانیم بر اساس پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی ایجاد شده است، حدس‌هایی درباره فناوری‌های آینده بزنیم. در حالی که 3D نتوانست موفقیت زیادی را به دست آورد، اما قابلیت 4K نگاهی جدی به آینده دارد. در صورتی که هم اکنون نیازمند خرید تلویزیون جدید هستید و قصد دارید تا 10 سال آینده کارایی داشته باشد، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از 4K را خریداری کنید. توجه داشته باشید که برخی تلویزیون‌های فورکا (4K) ارزان قیمت نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

4: مجهز بودن به جدیدترین ویژگی‌ها
با این که به نظر می‌رسد قابلیت 4K ماندگاری بالایی در صنعت تلویزیون خواهد داشت، اما ویژگی‌های جدیدتری هم به آن اضافه شده است. به عنوان مثال قابلیت HDR یک ویژگی به حساب می‌آید که در برخی مدل‌های جدید 4K دیده می‌شود. تلویزیون‌های مجهز به قابلیت HDR دارای صفحه نمایش‌های روشن‌تر هستند و اجازه می‌دهند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها ظاهر شود.

متاسفانه نام تجاری HDR قبل از به وجود آمدن یک استاندارد جهانی مطرح شده است، بنابراین برخی تلویزیون‌های 4K آماده نمایش محتواهایی خاص از HDR نیستند. شما باید هنگام خرید تلویزیون جدید به قابلیت و فناوری‌های جدید هم توجه داشته باشید.

5: عدم خرید سیستم صوتی
در حال حاضر طراحی تلویزیون‌ها مسطح بوده و اینطور که پیداست، فضایی برای بلندگوهای باکیفیت ندارند، بنابراین افرادی که برایشان کیفیت صدا اهمیت بسیار زیادی دارد، باید این مسئله را هنگام خرید تلویزیون جدید مدنظر قرار دهند.

بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، برخی افراد سعی می‌کنند در کنار خرید تلویزیون، اسپیکرهای بزرگ و باکیفیتی را هم تهیه کنند تا بتوانند در کنار هم از سیستم صوتی و تصویری خوبی بهره‌مند شوند.

ابتدا باید تعیین کنید تا چه اندازه می‌خواهید برای خرید تلویزیون جدید هزینه کنید. در صورتی که قصد دارید تلویزیون جدید شما دارای اسپیکر خوب و قدرتمندی باشد، باید در کنار تعیین و تامین بودجه کافی، جستجو و بررسی‌های زیادی را هم در میان تمام مدل‌های موجود در بازار انجام دهید.

6: خرید تلویزیون با گارانتی طولانی مدت
در بیشتر موارد، خرید تلویزیون‌های هوشمند با گارانتی‌های طولانی مدت را می‌توان ایده بدی دانست، البته زندگی در مکان‌هایی که دستگاه‌های دیجیتال در معرض خطرات بیشتری قرار دارند هم می‌تواند یک استثناء به حساب آید. در صورتی که خرید تلویزیون‌های جدید با گارانتی‌های طولانی مدت، نیازمند پرداخت هزینه‌های بیشتری است، بد نیست از این مسئله صرف نظر کنید و پول خود را پس انداز کنید. همانطور که می‌دانید اکثر تلویزیون‌های جدیدی که توسط برندهای معتبر جهان، تولید و در بازار عرضه می‌شوند، سال‌های زیادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بنابراین می‌تواند گارانتی‌های جانبی را غیرضروری و از بین بردن سرمایه دانست.

7: نادیده گرفتن پورت‌ها
تمام تلویزیون‌ها دارای پورت‌هایی هستند که افراد می‌توانند از آن‌ها برای اهداف خاص، استفاده کنند. توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است هیچ نیازی به استفاده از پورت‌ها نداشته باشند و در طرف مقابل هم امکان دارد افراد از پورت‌های مختلف برای کارهایی که قصد انجام دارند، استفاده نمایند.

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید تلویزیون مورد بررسی قرار دهید را می‌توان پورت‌هایی دانست که در تلویزیون جدید موجود است؛ در حقیقت باید بدانید قصد دارید از کدام دستگاه‌ها برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید تا بدین ترتیب، نیاز شما به پورت‌های مختلف هم مشخص شود. به عنوان مثال ممکن است تعداد زیادی کنسول بازی و گیرنده دیجیتال در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را به تلویزیون وصل کنید که نیازمند مجهز بودن تلویزیون به تعداد بیشتری پورت HDMI می‌باشد.

در صورتی که سیستم صوتی شما نیازمند اتصال اپتیکال است، باید به فکر خرید دستگاهی باشید که از این قابلیت پشتیبانی کند و بتواند نیازهای شما را فراهم کند. در حالت کلی می‌توان گفت نادیده گرفتن تعداد پورت‌ها و همخوانی نداشتن آن با دستگاه‌های دیجیتال که در اختیار دارید، می‌تواند به عنوان یکی از اشتباهات رایج کاربران هنگام خرید تلویزیون جدید باشد.

8: سردرگمی میان خرید LED یا OLED
دو فناوری اصلی که برای تولید صفحه نمایش‌های مدرن به کارگیری می‌شوند را می‌توان LED یا OLED دانست. در حالت کلی می‌توان تلویزیون‌های LED را روشن‌تر دانست و همین مسئله باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها در اتاق‌، ایده‌آل به نظر برسد. بد نیست بدانید تلویزیون‌هایی که با عنوان LED برچسب زده شده‌اند، در حقیقت همان تلویزیون‌های LDC با نور پس زمینه LED هستند. همچنین نمایشگرهای OLED هم کیفیت تصویر بهتری را با دقت بیشتر رنگ و کاهش تیرگی تصاویر نمایش خواهند داد. منظور از OLED همان تلویزیون های منحنی می باشد.

انتخاب اول و آخر با شما بوده و می‌توانید با بررسی اطلاعات موجود و مشاهده نمونه‌هایی که در مراکز و فروشگاه‌های معتبر قرار دارد، انتخاب خوبی داشته باشید. لازم به ذکر است که نباید از پیشرفت تکنولوژی هم غافل شوید؛ شما باید یک تلویزیون هوشمند باکیفیت و با امکانات بالا را انتخاب کنید تا مجبور نباشید با گذشت دو سال و آمدن فناوری‌های جدیدتر، پشیمان شوید، زیرا یک ضرر مالی هم برای شما به حساب می‌آید.

9: آیا نیاز به خرید تلویزیون هوشمند دارید؟
آیا شما دارای دستگاه‌هایی همانند پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان هستید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، بنابراین نمی‌توان گفت حتما نیازمند خرید تلویزیون هوشمند هستید. چیزی که تلویزیون را هوشمند می‌کند، داشتن برنامه و قابلیت‌هایی همانند خدمات پخش می‌باشد.

اگر شما دارای دستگاه‌هایی هستید که می‌توان از آن‌ها در تلویزیون‌های عادی هم استفاده کرد، دیگر هوشمند بودن تلویزیون ضروری به حساب نمی‌آید و فقط پول خود را هدر داده‌اید. البته افرادی هستند که تمایل به خرید تلویزیون های هوشمند و صرف هزینه زیاد دارند.

10: به بازاریابی اعتقاد داشته باشید
هنگام خرید تلویزیون جدید باید به لفظ‌هایی که توسط فروشندگان و بازاریاب‌ها استفاده می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، هنگامی که یک فروشنده به شما اعلام می‌کند تلویزیون موردنظرتان از 1080p پشتیبانی خواهد کرد، نباید به راحتی این حرف را باور کنید، زیرا این مسئله نمی‌تواند تضمین کند تصاویر باکیفیت 1080p نمایش داده خواهند شد؛ این احتمال وجود دارد یک تلویزیون 720p باشد، اما از برنامه‌نویسی 1080p بهره می‌برد. همین مورد برای برخی تلویزیون‌ها که مدعی پشتیبانی از 4K هستند هم وجود دارد که کار را برای خریداران سخت می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، نسبت کنتراست تلویزیون بوده که توسط فرآیندهای تولیدکنندگان اندازه‌گیری می‌شود، بنابراین هیچ استانداردی برای مقایسه میان آن‌ها وجود ندارد. بهترین روش برای اطمینان حاصل کردن از امکانات یک تلویزیون را می‌توان نقد و بررسی‌هایی دانست که توسط منابع مورد اطمینان منتشر می‌شوند.

جمع‌بندی
راهنمای جامع خرید تلویزیون; خیلی از مشکلات شما را برطرف می کند. هر محصول دیجیتالی جدید می‌تواند در کنار لذتی که دارد، مشکلاتی هم داشته باشد که معمولا به دلیل بی‌دقتی مشتریان به وجود می‌آید. قبل از آن که دچار مشکل شوید و پول خود را هدر دهید، باید با اشتباهات رایج هنگام خرید تلویزیون جدید آشنا شوید و فروشگاه بانه وی آی پی سعی کرد در این مقاله شما را با 10 مورد از این اشتباهات، آشنا کند تا بتوانید در آینده و هنگام خرید تلویزیون، دقت بیشتری از خود به خرج دهید.

منبع، برگرفته از مقاله 10 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیونhttps://banehvip.com/
[url=https://banehvip.com/tv-shopping-guide/][/url]