تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Ministry-of-Health-Examination-Registration-Form.jpg]شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

آزمون استخدامی وزارت بهداشت با هدف جذب نیروی مورد نیاز و متخصص در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی (کارکنان غیر هیات علمی) و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهداشت برگزار می گردد. شرکت در این آزمون مانند تمامی آزمون های استخدامی منوط به داشتن برخی شرایط است. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند و تنها داوطلبانی که حائز این شرایط هستند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
داوطلبان واجد شرایط آزمون استخدامی وزارت بهداشت می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 99
داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را دارند ، می بایست دارای شرایط عمومی زیر باشند.
[list]
[*]اعتقاد به دین اسلام و یا سایر ادیان تصریح شده در قانون اساسی
[*]داشتن تابعیت ایران
[*]تعهد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
[*]عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط مراجع قضایی و ذی صلاح
[*]دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان
[*]نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
[*]عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
[*]داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام کار مورد تقاضا
[*]داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و یا بازنشسته دستگاه های اجرایی باشند.
[/list]چه کسانی نمی توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت 99 ثبت نام کنند؟
هر یک از داوطلبانی که شامل موارد زیر هستند ، مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت نمی باشند.
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت
[list]
[*]انفصال دائم از خدمت و یا اخراج شدن توسط واحدهای تابع وزارت بهداشت
[*] بازنشستگی و بازخریدی خدمت دستگاه های اجرایی
[*]ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذی صلاح
[*]تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاه های اجرایی
[*]استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه های اجرایی
[*]دارندگان مدرک تحصیلی معادل در رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون
[*]دارندگان مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر از مقاطع اعلام شده در دفترچه ثبت نام آزمون
[/list]چنانچه دارای مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده می باشید لازم است پیش از ثبت نام ، از مرتبط یا غیرمرتبط بودن مقطع تحصیلی خود با شرایط احراز مندرج در دفترچه اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت هزینه و نام نویسی اقدام نمایید. شایان ذکر است داوطلبانی که دارای مدرک مقاطع تحصیلی بالاتر غیرمرتبط می باشند ، می بایست در مراحل اولیه فرآیند استخدام ، یک تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور حکم استخدام ارائه نمایند.
شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 99
[تصویر:  Eligibility-Requirements-for-Ministry-of...ration.jpg]شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 99
شرایط اختصاصی آزمون استخدامی وزارت بهداشت که لازم است هر یک از داوطلبان پیش از ثبت نام آن ها را در نظر بگیرند ، عبارت اند از:
شرایط سنی
[list]
[*]داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 30 سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی (متولدین 3 مهر 1363 تا 3 مهر 1378)
[*]داشتن 40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (متولدین 3 مهر 1358 به بعد)
[*]داشتن حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر (متولدین 3 مهر 1353 به بعد)
[/list]تبصره
به حداکثر سن مقرر برای هر یک از موارد زیر (در صورت ارائه تاییدیه معتبر) اضافه خواهد شد.
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت
[list]
[*]فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر ، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
[*]سایر مشمولان سهمیه 25 درصد و 5 درصد ایثارگران ، موظف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در ادامه مقاله می باشند و در غیر این صورت از ادامه فرآیند استخدام محروم خواهند شد. پدر ، مادر ، همسر ، برادر و خواهر شهید به میزان 5 سال و متقاضیانی که به صورت داوطلبانه در جبهه ها خدمت نموده اند به مدت حضور در جبهه ، مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها به حداکثر سن آن ها اضافه می شود.
[*]سنوات شرکتی متقاضیان شرکتی که به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با موسسه شاغل هستند ، حداکثر به میزان 15 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
[*]سابقه خدمت کارمندان تمام وقت دولتی حداکثر به میزان 5 سال
[*]سنوات قراردادی داوطلبان قراردادی که در موسسات تابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی (اعم از قرارداد کار معین ، پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) اشتغال دارند ، حداکثر به میزان 15 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
[*]سنوات قراردادی یا شرکتی داوطلبانی که در سال های گذشته به صورت قرارداد تمام وقت (اعم از قراردادکار معین ، پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) در موسسه و یا شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد آن ها اشتغال داشته و با موسسه قطع همکاری کرده اند ، حداکثر به میزان 5 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
[*]مدت خدمت سربازی انجام شده
[*]داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی (اجباری ، اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) خود را مطابق با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام داده اند ، به میزان انجام خدمت فوق
[/list]در صورتی که داوطلبان در هر یک از موارد شرکتی و یا قراردادی شاغل بوده و بر اساس دستورالعمل های مربوطه ، به اشتغال دیگری تبدیل وضع شده اند (اشتغال به صورت مستمر) ، می توانند از حداکثر 15 سال ارفاق استفاده نمایند. توجه داشته باشید که مجموعه سنوات اضافه شده به سن داوطلبان ، تحت هیچ شرایطی از 15 سال بیشتر نخواهد شد.
ضوابط و مقررات پذیرش مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان 
[list]
[*]مشمولین قانون مذکور در رشته های دارای طرح “اجباری” ، لازم است دارای معافیت یا گواهی پایان انجام طرح خدمت مربوطه باشند.
[*]مشمولین این قانون در رشته های دارای طرح “اختیاری” که طرح خود را در سایر موسسات تابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می گذرانند ، در صورت قبولی در آزمون می بایست گواهی انصراف از دانشگاه محل انجام طرح خود در هنگام بررسی مدارک ارائه دهند.
[/list]تبصره
[list]
[*]مشمولین قانون فوق در رشته های “اجباری” که در حال انجام خدمت قانونی خود در واحدهای تابع یک موسسه می باشند ، می توانند تنها در آزمون استخدامی همان موسسه شرکت کنند.
[*]داوطلبانی که نسبت به تمدید طرح خود اقدام کرده اند ، نیازی به ارائه گواهی “پایان طرح” نیست و ارائه گواهی “اشتغال به طرح” برای آن ها کفایت می کند. همچنین مشمولین مذکور می توانند با ارائه گواهی مربوطه ، در آزمون سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز شرکت کنند.
[*]مشمولین تعهدات “ضریب K” در صورتی که در مناطق محروم (دارای ضریب محرومیت “سه پنجم” و “سه و نیم پنجم”) در حال خدمت باشند ، می توانند در آزمون استخدامی همان موسسه و صرفا برای همان منطقه محل خدمت شرکت نمایند.
[*]سایر مشمولین تعهدات “ضریب K” در صورتی می توانند در آزمون ثبت نام کنند که حداکثر 6 ماه از میزان تعهدات آن ها باقی مانده باشد. لازم به ذکر است ملاک محاسبه حداکثر 6 ماه ، از تاریخ آخرین روز ثبت نام می باشد.
[/list]آن دسته از داوطلبانی که دارای تعهد خدمت به موسسات تابع وزارت بهداشت (تعهد خاص ، قانون برقراری عدالت آموزشی ، و…) هستند ، صرفا مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی همان موسسه یا منطقه مورد تعهد می باشند. در صورت پذیرش نهایی ، محل خدمت این داوطلبان در مدت تعهد با توجه به محتوای سند تعهد اخذ شده ، توسط موسسه مربوطه تعیین می گردد.
شرایط اختصاصی و قوانین پذیرش مشاغل مربوط به حیطه فوریت های پزشکی
در مشاغل کاردان بالینی فوریت های پزشکی ، کارشناس بالینی فوریت های پزشکی ، کارشناس تریاژ تلفنی فوریت های پزشکی و کارشناس ارتباطات و عملیات علاوه بر شرایط ذکر شده ، داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی با تایید پزشک وزارت بهداشت ، الزامی است. در شغل های “کاردان بالینی فوریت های پزشکی” و “کارشناس بالینی فوریت های پزشکی” علاوه بر شرایط فوق ، احراز شرایط زیر نیز الزامی می باشد.
[list]
[*]داشتن قد 165 سانتی متر و بالاتر
[*]دارا بودن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 30 و بیشتر از 19
[*]داشتن آمادگی جسمانی و مهارت های بدنی برای امدادرسانی سریع و صحیح (از داوطلبان واجد شرایط ، آزمون آمادگی جسمانی گرفته می شود.)
[*]دارای گواهینامه رانندگی با آمبولانس (ب 2 یا پایه دوم)
[/list]تبصره
[list]
[*]داوطلبانی که دارای “BMI” در محدوده تعیین شده نمی باشند و نسبت به این مسئله معترض هستند ، مطابق با دستورالعمل مربوطه به منظور انجام تست “بیوالکتریک امپدانس” معرفی می شوند و تصمیم نهایی در خصوص آن ها براساس نتیجه تست انجام می پذیرد.
[*]داوطلبان دارای گواهینامه (ب 1) در صورت قبولی در آزمون ، می بایست تعهد محضری مبنی بر تحویل اصل گواهینامه (ب 2) یا پایه دوم تا پایان یک سال پس از تاریخ برگزاری آزمون ارائه دهند و در صورت عدم ارائه آن در زمان تعیین شده ، استخدام افراد باطل می گردد.
[*]افراد زیر 24 سال چنانچه دارای گواهینامه مذکور نباشند ، در صورت قبولی باید تعهد محضری مبنی بر اخذ گواهینامه “ب 2” را تا پایان 24 سالگی ارائه دهند و در صورت عدم ارائه آن در موعد مقرر ، قبولی آن ها باطل می گردد.
[/list]لازم به ذکر است اندازه گیری قد و BMI در زمان بررسی مدارک انجام می شود و در صورتی که داوطلبی دارای شرایط تعیین شده نباشد ، از دیگر مراحل استخدام از جمله مصاحبه حذف شده و حق اعتراض نیز نخواهد داشت. در صورت لزوم ، شرایط اختصاصی مشاغل مختلف در جداول رشته های شغلی مندرج در دفترچه ثبت نام درج شده اند. از همین رو متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را دارند ، می بایست در گام اول دفترچه راهنمای ثبت نام را به منظور آگاهی از شرایط و مقررات آزمون ، از سایت مربوطه دریافت و به دقت مطالعه نمایند. پس از اطمینان از احراز شرایط لازم ، می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه و فرآیند نام نویسی خود را آغاز کنید.
[تصویر:  telegram-iranmoshavere-baner-1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع: شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت