تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Difference-of-Degree-Degrees-with-and-wi...e-exam.jpg]تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

خوشبختانه در سال های اخیر تنها راه ورود به دانشگاه ، شرکت در کنکور سراسری نمی باشد و این مسئله برای داوطلبانی که به هر دلیل موفق به ثبت نام کنکور سراسری نشده و یا نتیجه مطلوب خود را کسب نکرده اند ، بسیار خوشایند است. شرایط لازم برای پذیرش علاقه مندان در بسیاری از رشته های علوم پایه ، تجربی ، فنی و مهندسی ، علوم انسانی ، هنر و زبان انگلیسی فراهم می باشد و طبق اطلاعیه سازمان سنجش ، تحصیل در 85 درصد از رشته های دانشگاهی بدون شرکت در کنکور سراسری امکان پذر است. توجه داشته باشید هیچ یک از رشته های گروه پزشکی به صورت بدون آزمون ارائه نمی شوند.
مبحث پذیرش دانشجویان به صورت بدون آزمون بیشتر برای ورود به دوره کارشناسی حائز اهمیت است. دانشگاه هایی که به صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرند ، شامل تمامی دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، غیرانتفاعی و دانشگاه های جامع علمی کاربردی می باشند.
ثبت نام بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی ، معمولا در دو نمیسال مهر و بهمن انجام می شود و لازمه آن داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. اما سوالی که ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کند ، اعتبار و تفاوت مدارک رشته های با کنکور و بدون کنکور می باشد. اگر به دنبال پاسخ این سوال می باشید ، توصیه می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.
عنوان “بدون کنکور” در مدرک تحصیلی دانشجویان درج نمی شود.
تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور 
تنها تفاوت های تحصیل در دانشگاه هایی که هر ساله به پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی اقدام می نمایند ، نحوه ورود به دانشگاه و گرفتن انتقالی است و دیگر مسائلی همچون میزان شهریه و تعداد واحدهای درسی برای دانشجویان بدون کنکور و با کنکور یکسان می باشند.(مگر اینکه برای دانشجویی دروس پیش نیاز در نظر گرفته شود.)
بنابراین مدارک رشته های با کنکور و بدون کنکور هم هیچ تفاوتی با هم ندارند و عنوان “بدون کنکور” در مدرک هیچ یک از فارغ التحصیلان رشته های بدون آزمون درج نخواهد شد. از آنجایی که تمام دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشند ، بنابراین مدارکی که از طریق این دانشگاه ها چه در رشته های با کنکور و چه در رشته های بدون کنکور اعطا می گردند ، مورد تایید این سازمان و دیگر ارگان ها می باشند. در نتیجه اگر داوطلب تحصیل در رشته های بدون کنکور هستید ، دیگر نگران تفاوت مدرک خود با سایر داوطلبان نباشید.
جذب دانشجو به صورت بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه های سراسری انجام می شود و شما می توانید با توجه به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. گاها ممکن است ثبت نام نیز به صورت حضوری انجام شود که در این صورت ، اطلاعات مربوطه در دفترچه هر نیمسال درج می گردد. شایان ذکر است رشته های بدون کنکور تنها محدود به دوره کارشناسی نیست و متقاضیان می توانند در صورت احراز شرایط لازم و با در نظر گرفتن سهمیه استعداد درخشان دکتری و سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ، به ادامه تحصیل در مقاطع مذکور بپردازند.
[تصویر:  telegram-iranmoshavere-baner-1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها