تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی
ثبت نام دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر شده است . متقاضیانی که قصد ثبت نام دارند میتوانند در زمان مشخص از طریق سامانه اقدام به ثبت نام نمایند. داوطلبین گرامی ثبت نام بدون مدرک پیش دانشگاهی دارای شرایطی میباشد که شما با دانلود دفترچه داشنگاه آزاد و مطالعه ان میتوانید از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.  ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی بوده و فقط از طریق سامانه azmoon.org سامانه قدیم و یا azmon.iau.ac.ir سامانه جدید امکان پذیر میباشد.
 
شرایط ثبت‌نام دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش‌دانشگاهی
 
داوطلبان ورود بدون کنکور به دانشگاه آزاد باید در مهلت ثبت‌نام که معمولاً اواخر مردادماه است، از طریق وب‌سایت دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنند.
وقتی در زمان ثبت‌نام به وب‌سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید، اطلاعیه آغاز ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) را بر روی سایت خواهید دید. ازآنجاکه در این نوع ثبت‌نام، معیار پذیرش داوطلبان معدل آن‌هاست، آن را ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی می‌نامند.
دانشگاه آزاد هرسال در زمان ثبت‌نام بدون کنکور، برای هر مقطع تحصیلی یک دفترچه راهنمای جداگانه منتشر می‌کند.
درصورتی‌که مدرک پیش‌دانشگاهی ندارید باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام کاردانی پیوسته را دریافت کنید.
کاردانی پیوسته یک مقطع دانشگاهی است که نیازی به مدرک پیش‌دانشگاهی ندارد و شما می‌توانید بدون مدرک پیش‌دانشگاهی، با مدرک دیپلم نظری، فنی و حرفه‌ای، کاردانش و یا هنرستان نظام قدیم در آن ثبت‌نام کنید و وارد دانشگاه شوید.
شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور آزاد 99
با اندکی تامل و بررسی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته پی خواهید برد که شرایط عمومی در تمامی مقاطع یکسان است از مهم ترین شرایط عمومی مندرج در این دفترچه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1 - داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته های انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
2 - عدم اشتهار به فساد اخلاقی
3 - عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران و عدم وابستگی ، عضویت ، هواداری و پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب
4 - پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
5 - پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه 
6 - ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن بر اساس سوابق تحصیلی
7 - پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه
 
برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی  بصورت الکترونی و انتخاب رشته با مرکز مشاوره دانشگاه آزاد – ایران تحصیل تماس بگیرید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره تماس: 9099072952 پاسخگویی : ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل.
 
 



شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته آزاد 99
از مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 در مقطع کارشناسی پیوسته به موارد زیر می توان اشاره کرد :
1 - داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی و یا ارائه مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) به جای مدرک پیش دانشگاهی . بنابراین داوطلبان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی است حق ثبت نام را ندارند .
2 - فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی مجاز به ثبت نام در مقاطع بالاتر هستند .
3 - دانش آموختگان علوم حوزوی حتما باید دارای مدرک معادل دیپلم نظام قدیم مورد تایید حوزه علمیه قم باشند و حق ثبت نام در رشته های گروه علوم انسانی را دارند .
4 - داوطلبان برخی از رشته ها علاوه بر سلامت کامل جسمانی باید توانایی لازم برای تحصیل در رشته مورد نظر را دارا باشند . از جمله مهندسی دریا - دریانوردی ( سلامت کامل بینایی ) ، رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ( نداشتن معلولیت های حاد جسمی ، بیماری قلبی و تنفسی ) و رشته نمایش - بازیگری و نمایش - کارگردانی ( دارای سلامت کامل بینایی ، شنوایی و کلامی ) باشند .
5 - داوطلبان رشته موسیقی باید در آزمون عملی و مصاحبه فرهنگی نیز شرکت کنند و در صورت قبولی در این مراحل مجاز به تحصیل در رشته مذکور هستند .
 
خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را  شرایط ثبت نام در دانشگاه آزاد بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی و شرایط ثبت نام در دانشگاه آزاد آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را ارائه دهیم تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم. متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند توجه داشته باشند که زمان ثبت نام را از دست ندهند چرا که با بسته شدن سامانه ثبت نام به صورت حضوری انجام نخواهد گرفت.
 منبع : رشته های بدون پیش دانشگاهی دانشگاه آزاد