تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه می توانید رتبه الکسای سایتتان را بهبود دهید؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Untitled-1.jpg]
چکیده :
متاسفانه رتبه سایت در الکسا از نظر بسیاری از دوستان که حتی سابقه ای طولانی در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی دارند همچنان به عنوان معیار اصلی و نه یکی از معیارهای قدرت و ارزش یک وب سایت شناخته می شود.واز هر روشی برای کاهش رتبه الکسای سایتشان استفاده می کنند.
بعضا می بینم کسانی را که بدون آنالیز صحیح کسب و کارشان , تنها به صرف پایین آمدن رتبه سایت در الکسا هزینه های گزافی را درقبال دریافت خدمات تو خالی به وب سایتهایی پرداخت می کنند که نه تنها هیچ کمکی به کسب و کار آنها نمی کندبلکه موجب کاهش اعتبار و ارزش وب سایتشان از دید موتورهای جستجو و کاربران می شود.
در این مقاله روش های مختلف کاهش رتبه الکسا نقد و بررسی شده ودر نهایت بهترین پیشنهادها برای کاهش رتبه سایت در الکسا از دل آنها بیرون کشیده شده است که می توانید با تمرکز بر آنها به شکلی کاملا اصولی رتبه الکسای سایتتان را کاهش دهید
.
رتبه سایت در الکسا :

شرکت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کار آفرین آمریکایی به نام های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد و درنهایت در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۲۵۰میلیون دلار آمریکا به آمازون فروخته شد.
اما چرا الکسا به این اهمیت رسید؟ وچرا شرکت آمازون ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا بابت آن پرداخت کرد؟
الکسا با جمع آوری اطلاعات دنیای وب به مدیران وب سایت ها اطلاعات بسیار ارزشمندی در جهت آنالیزوبررسی دقیق وب سایتشان می داد.البته طبق نظر بسیاری از جمله خود من این اطلاعات فقط از کاربرانی که تولبار الکسا را نصب می کنند جمع آوری می شود که در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
شرکت آمازون که اشراف کامل بر ارزش این اطلاعات داشت . با مبلغی واقعا ناچیز توانست صاحب این شرکت شود و میلیونها دلار سود را از طریق این شرکت به جیب بزند.البته  ناچیز در ازای سود دهی این پروژه برای صاحبش گفتم.
اما همانطور که در بالا گفته شد الکسا با دریافت اطلاعات کاربرانی که از تولبار الکسا استفاده می کنند وب سایتها را رتبه بندی می کند.این اطلاعات شامل تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور , تعداد صفحات بازدیدی هر کاربرو ورودی از موتورهای جستجو و… است.که به این رتبه بندی رتبه الکسا گفته می شوداین رتبه با یک عدد خاص برای هر وب سایت نمایش داده می شود که نزدیک بودن این عدد به صفر نمایانگر رتبه الکسای بهتر سایت است.

سوالاتی مطرح می شود که بسیار مهم اند و باید حتما به آنها توجه شود که در ادامه پاسخ آنها را مطرح خواهم کرد.
[list]
[*]رتبه الکسای یک وب سایت چقدر اهمیت دارد؟
[/list]نمی توان منکر اهمیت این موضوع شدو میتوان به صورت کاملا ملموس نقش رتبه بندی الکسا را در میزان جذب کاربر توسط یک سایت حس کرد.بارها برای خود من هم پیش آمده که از این ترازو برای وزن کردن یک وب سایت استفاده کرده ام.اما مشکل اینجاست که اطلاعات این رتبه بندی کاملا دقیق و مبتنی بر واقعیت نیست و تا حدودی داده های دقیقی برای رتبه بندی الکسا وجود ندارد.
بگذارید واضح تر بگویم منبع اصلی جمع آوری اطلاعات وب سایتها توسط الکسا تولبار الکسا است (Alexa Toolbar) و ممکن است یک وب سایت بازدید کننده های زیادی داشته باشد اما کاربرانی که از این وب سایت دیدن می کنند اصلا ندانند که رتبه بندی الکسایی هم وجود دارد چه برسد به اینکه پلاگین آن را نصب کرده باشند.
برعکس وب سایت هایی هم هستند که کاربران حرفه ای اینترنت ازآنها بازدید می کنند و افزونه الکسا را روی مرورگرشان و یا حتی مرورگرهایشان نصب دارند و ملاک اصلی کیفیت سایت می دانندچه اتفاقی می افتد؟در این صورت حتی اگر دسته اول وب سایتها بازدید کننده های بسیار بیشتری داشته باشند رتبه الکسای بالاتری نسبت به وب سایتهای دسته بندی دوم خواهند داشت.



ادامه مطلب در همراه آی سی تی