تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین روش های در مان جوش صورت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ترکیبات دارویی زیادی برای درمان جوش صورت تست شده اند که در بین آن ها برخی از ترکیبات اثر گذاری مثبتی داشته است. در این مطلب به نقل از داروخانه آنلاین مهتاطب( mahtateb.com) به معرفی این ترکیبات می پردازیم

رتینوئید

رتینوئید مشتقات ویتامین A هستند و در سه شکل ترتینوئین ( با غلظت های %0.01 تا %0.1)، آداپالن (با غلظت های %0.1 تا %0.3)، و تازاروتین (با غلظت های %0.05 تا %0.1) در کرم های ضد جوش مورد استفاده قرار می گیرند.
 
روش درمان جوش رتینوئیدها با دیگر محصولات ضد جوش متفاوت است، به این شکل که رتینوئیدها با افزایش تولید سلول های تازه زیر پوست باعث جدا شدن چربی و سلول های مرده سطح پوست شده و جوش را از بین می برد. رتینوئیدها برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید کوچک و معمولی می توانند استفاده شوند اما روی جوش های بزرگ و یا کیستیک تاثیری ندارند.
 
توجه داشته باشید که رتینوئیدها نباید همزمان با بنزوئیل پروکساید استفاده شوند چون بنزوئیل پروکساید باعث تجزیه شدن رتینوئیدها شده و در نتیجه رتینوئید خاصیت شان را از دست می دهند.
 
تاثیر رتینوئید بر روی جوش به این صورت است که با جمع کردن منافذ و کاهش و کنترل چربی پوست می شود و به همین روش اصلی ترین دلیل ایجاد جوش روی پوست که چربی می باشد را از روی پوست حذف می کند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

 
طرز مصرف رتینوئید

رتینوئید را شب ها مصرف کنید و در روز از ضد آفتاب استفاده کنید. به این صورت که ابتدا صورتتان را با پاک کننده مناسب (بهتر است از پاک کننده های حاوی AHA یا سالی سیلیک اسید استفاده کنید که توصیه می شود از انواع قوی آن ها نباشد) تمیز کنید، پس از پاک کردن پوست 20 دقیقه صبر کرده سپس به اندازه مورد نیاز از کرم حاوی رتینوئید روی پوست صورت و گردن استفاده کنید و بعد از آن مرطوب کننده استفاده کرده (اگر پوست حساسی دارید قبل از رتینوئید، مرطوب کننده بزنید) بعد از 15 تا 30 د دقیقه آن را بشویید. در صورت احساس سوزش بعد از 15 دقیقه پاک شود. محلول های رتینوئید را می توانید در پکیج های ضد جوش مهتاطب جستجو کنید.

 
زینک (روی)

زینک یک ماده معدنی مناسب برای از بین بردن جوش است. زینک در 2 حالت خوراکی و پماد موضعی وجود دارد. زینک از پوست در برابر عفونت باکتریایی و التهاب محافظت می کند. همچنین مصرف زینک باعث کاهش تولید چربی پوست می شود که از این راه ها از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. بهترین راه مصرف زینک برای جوش، استفاده از پماد موضعی بر روی پوست است که اگر همراه با اریترومایسین باشد می تواند به خوبی پوست را پاک سازی کرده و از ایجاد چربی روی پوست جلوگیری کند.

میزان مصرف زینک به صورت خوراکی برای درمان آکنه و جوش حدود 30 میلی گرم در روز است. از مصرف بیش از حد زینک بپرهیزید؛ زیرا ممکن است موجب کمبود مس در بدن شود.
                                                                  

 
 مواد ضد باکتری جوش
 
 بنزوئیل پروکساید

این دارو برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است اما نباید به صورت خودسرانه از آن استفاده کنید. این ماده برای کاهش و درمان آکنه های خفیف و متوسط بسیار موثر است و عموما با یک داروی درمانی دیگر تجویز می شود. بنزوئیل پروکساید سلول های مرده را از بین برده و موجب افزایش سرعت بازسازی سلولی پوست می شود اما اصلی ترین کار آن مبارزه با باکتری هاست، علاوه بر آن برای درمان عفونت های قارچی پوست نیز مناسب است.

معمولا در طول استفاده از بنزوئیل پروکساید پوست کمی خشک شده و دچار پوسته ریزی می شود. میزان استفاده از آن حتما باید توسط پزشک بر اساس شدت آکنه تعیین شود ولی به طور معمول 2 بار در روز استفاده می شود؛ به این صورت که ابتدا صورت را شسته و خشک کنید و سپس به میزان لازم روی قسمت های مورد نظر مصرف کنید. این دارو برای 8 تا 12 هفته تجویز می شود و بعد از 3 هفته علائم بهبودی نمایان می شود.
داروخانه آنلاین مهتاطب امکان خرید دارو و تمامی محصولات زیبایی را به صورت آنلاین و از طریق سایت https://mahtateb.com/ فراهم کرده است.