تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع کابینت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. انواع کابینت ها دارای جنس های متفاوت با شکل های مختص به خود می باشند، که برای هر سلیقه ای نوعی خاص و متنوع وجود دارد، اما اینکه کدام یک از کابینت ها مناسب بوده و چه مزایا و معایبی هر نوع از کابینت ها دارند، موضوعی است که شاید برای بسیاری از افراد سوال بر انگیز باشد، به همین منظور در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با انواع و اقسام جنس کابینت آشنا کنیم، پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با ما همراه باشید.
کابینت های فلزی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها
[تصویر:  2.jpg]
معرفی انواع کابینت، چه کابینتی مناسب خانه شماست ؟
کابینت های تمام فلزی این روزها تقریبا دیگر استفاده ای ندارند و فقط آن دسته از کابینت های فلزی که دارای ظاهری شیک و مدرن هستند و از جنس استیل بهره گرفته اند هنوز روی بورس می باشند. کابینت های فلزی دارای قیمت پایین تری نیز می باشند و به همین دلیل هنوز هم اسکلت کابینت ها در اکثر موارد از فلز ساخته می شود، دقیقا مانند زمانی که پول زیادی برای تعویض کابینت ها در اختیار نداریم و تصمیم میگیریم که اسکلت داخلی از فلز باشد و درب های آن از ام دی اف؛ این نوع از کابینت ها اگرچه دارای قیمت پایینتری نسبت به گونه های دیگر هستند اما پس از مدتی مجددا نیاز به رنگ آمیزی داشته و یا بر اثر قرار گیری در رطوبت امکان زنگ زدگی و پوسیدگی آنها وجود دارد.
کابینت های تمام چوبی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها
معرفی انواع کابینت، چه کابینتی مناسب خانه شماست ؟
کابینت های تمام چوبی اما دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند، اما این نوع از کابینت ها دارای قیمت های بسیار بالایی می باشند و مدت زمان زیادی برای آماده سازی و نصب آنها طول می کشد. این نوع از کابینت ها برای کسانی مناسب می باشد که خواهان ایجاد طرحی روستیک برای خانه خود هستند. این نوع از کابینت ها جلوه ای زیبا و خیره کننده به آشپزخانه می دهند و مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک نیز می باشند.

[تصویر:  7.jpg]

معرفی انواع کابینت، چه کابینتی مناسب خانه شماست ؟
ام دی اف ها یکی از انواع کابینت ها می باشند که از ضایعات دور ریختنی چوب های دیگر درست شده و قادرند رنگ و شکل های متنوعی به خود بگیرند. این نوع از کابینت ها قادرند با هر سبک خانه ای هماهنگ شده و جلوه ای زیبا به آشپزخانه بدهند، از این رو در بین افراد خواهان بیشتری دارند.
این نوع از کابینت ها در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، مناسب است. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم بوده و عایقی مناسب در برابر صدا می باشد.
کابینت های هایگلاس در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها
معرفی انواع کابینت، چه کابینتی مناسب خانه شماست ؟
کابینت های از جنس هایگلاس گونه ای متفاوت از ام دی اف ها هستند که بسیار زیبا و شیک بوده و با سطحی براق در خدمت آشپزخانه ها قرار می گیرند. این نوع از کابینت ها نیز دارای قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف های معمولی بوده و از ترکیبات رنگی متفاوتی بهره می گیرند. گفته می شود که هایگلاس خط و خش می گیرد اما این حقیقت نداشته و پاکسازی آن به راحتی انجام می گیرد. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل سطح براق این نوع از کابینت ها در رنگ هایی همچون مشکی اثر انگشت بر روی آنها به جا می ماند.
کابینت های پی وی سی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها
معرفی انواع کابینت، چه کابینتی مناسب خانه شماست ؟
کابینت های تمام پی وی سی کمتر استفاده می شوند و با ام دی اف های روکش پی وی سی کاملا متمایز هستند. این نوع از کابینت مصنوعی بوده و دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند. نگهداری این نوع از کابینت ها به مراتب راحتتر از کابینت های چوبی بوده و ساخت و نصب آنها در محل نیز راحتتر صورت می گیرد. لازم است بدانید این نوع از کابینت ها دارای هزینه کمتری نیز می باشند
این روزها کابینت کلاسیک به علت سبک فاخر و بسیار زیبایی که دارد طرفداران زیادی در بین مردم و به ویژه سازندگان آپارتمان مخصوصا در مناطق شمالی شهر تهران، پیدا کرده است. یکی از مناطقی که آپارتمان های بسیار شیکی دارد و مشهور است به داشتن کابینت کلاسیک ولنجک است. در این منطقه معمولا آپارتمان های متراژ پایین وجود ندارد و جزو مناطق اعیانی نشین شهر تهران بحساب می آید. در محدوده ولنجک شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت کابینت کلاسیک فعالیت ندارند و به علت قیمت بالای کابینت کلاسیک و حساس بودن این کار هر سازنده ای توان تولید چنین کابینت هایی را ندارد و خیلی از پیمانکاران و سازندگان آپارتمان هم براحتی به هر شرکتی که در زمینه ساخت کابینت کلاسیک کار می کند اعتماد نمی کنند و این موضوع منطقی هم بنظر می رسد.
شرکت های مطرح تولید کننده کابینت کلاسیک ولنجک
اکثر افرادی که دنبال شرکت های طراح کابینت هستند به رزومه کاری و سابقه شرکت ها اهمیت زیادی می دهند به همین دلیل اکثر پروژه های کابینت کلاسیک ولنجک توسط شرکت های برند و معروف انجام می شود.
معروف ترین شرکت هایی که در حوزه ساخت کابینت کلاسیک در منطقه ولنجک و شمال تهران فعالیت دارند شرکت های کیش چوب ، بهسازان و انزو هستند که با داشتن سابقه زیاد و استفاده از تجهیزات پیشرفته و پرسنل ماهر طی سال های اخیر به بهترین تولیدکنندگان کابینت کلاسیک ولنجک تبدیل شده اند. کیفیت ساخت محصولات این شرکت ها بالاست و معمولا خدماتی که ارائه می دهند همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش است. اما نکته ای که وجود دارد این است که قیمت کابینت کلاسیک ساخته شده توسط این شرکت ها بسیار بالاتر از حد معمول است و ممکن است این موضوع به مذاق مالکان و سازندگان آپارتمان در منطقه ولنجک خوش نیاید!
[caption id="attachment_117" align="alignnone" width="1000"][تصویر:  548487446.jpg] کابینت کلاسیک ولنجک[/caption]
قیمت کابینت کلاسیک ولنجک
قیمت کابینت کلاسیک به چند پارامتر مهم بستگی دارد که ابتدا بصورت یک لیست هر یک از آن ها را نام می بریم و در ادامه بطور مختصر به توضیح بیشتر در مورد هر یک از آن ها خواهیم پرداخت:
[list=1]
[*]ابعاد آشپزخانه و متراژ کابینت
[*] مقدار و نوع چوب مصرفی در ساخت کابینت
[*]تمام چوب یا روکشی بودن کابینت
[*]رنگ مورد استفاده در کابینت کلاسیک
[*]قیمت یراق آلات و صفحه روی کابینت
[*]هزینه منبت کاری و حکاکی روی درب های کابینت
[*]هزینه حمل و نصب که معمولا بصورت جداگانه محاسبه می شود.
[*]هزینه طراحی و ساخت کابینت کلاسیک
[/list]اندازه آشپزخانه
هرچقدر ابعاد آشپزخانه بزرگتر باشد باید کابینت بزرگتری برای آن طراحی شود و کابینت بزرگتر برابر است با چوب و مواد اولیه بیشتر مسیح یکی از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت کابینت  ابعاد و اندازه فضایی است چه قرار است در آن کابینت طراحی و اجرا شود .
نوع و مقدار چوب مصرفی
در طراحی بدنه یا یونیت کابینت آشپزخانه کلاسیک بهتر است از ورق ام دی اف استفاده شود تا هم قیمت نهایی کابینت ساخته شده کمتر از حالت تمام چوب شود و هم دوام بیشتری داشته باشد. استفاده از چوب طبیعی برای ساخت بدنه باعث کم شدن مقاومت کابینت در برابر رطوبت می شود.
کابینت کلاسیک تمام چوب یا روکشی
اینکه کابینت کلاسیک تمام چوب ساخته شود یا روکشی کاملا به بودجه و سلیقه مشتری بستگی دارد. مسلم است کابینت کلاسیک تمام چوب بهترین، اصیل ترین و بادوام ترین کابینت موجود در بازار است اما کابینت کلاسیک روکشی هم دست کمی از این نوع کابینت ندارد و به دلیل استفاده از ورق ام دی اف ۱۸ میل، هم مقاومت بالایی خواهد داشت و هم بهای تمام شده کابینت کلاسیک روکشی نسبت به کابینت تمام چوب خیلی کمتر خواهد شد در صورتی که تقریبا ظاهر یکسانی دارند و هر دو گرما و صمیمیت آشپزخانه کلاسیک چوبی را به انسان منتقل می کنند
پارامتر مهم دیگری که در قیمت کابینت کلاسیک تاثیر زیادی دارد مقدار و نوع رنگ مصرفی است معمولا رنگ مورد استفاده در ساخت کابینت کلاسیک از شرکت های معتبر خارجی تهیه می شود چراکه کیفیت رنگ مورد نظر اهمیت بسیار بالایی دارد و در طول عمر و زیبایی کابینت کلاسیک بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
منابع انگلیسی : alibaba.com           آخرین بروزرسانی این مقاله 1398/05/09
مقاله بعدی : کابینت کلاسیک نیاوران
دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک که از دیدنشان لذت خواهید برد
 ایده های مدرن در چند دهه پیش محبوبیت حال حاضر خود را نداشتند و این به این دلیل بود که صاحبخانه ها و اجاره دهندگان خانه ها فقط خواستار ایجاد فضایی گرم بودند تا بتوانند خواسته های خود را تا حدی برآورده نمایند .
در این بخش از دنیای مد ریناهوم  قصد داریم با ارائه نکاتی کاربردی در طراحی داخلی آشپزخانه قلب دکوراسیون خانه و تصاویری زییا شما را با ایده هایی در طراحی مدرن آشپزخانه کوچک آشنا سازیم.

[تصویر:  102.jpg]
ایده های جالب و دوست داشتنی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
ایده ها و عناصر دکوراسیون آشپزخانه های کوچک
آشپزخانه ایی کوچک و مدرن که از آنچه که می بینید به دلیل طراحی زیبا و مدرن و همچنین سقف بلندی که دارد بزرگتر معلوم می شود و در حقیقت از آشپزخانه های کوچک محسوب می شود.
بیایید اصول اولیه طراحی مدرن و دلیل استفاده از آن در آشپزخانه هایی با ابعاد کوچک را به شما معرفی کنیم که عبارتند از :
استفاده از رنگ های روشن باعث زیبایی و بزرگ جلوه دادن آشپزخانه می شود. وجود سقف بلند در آشپزخانه های کوچک و حذف و پاکسازی کابینت های قدیمی و تیره رنگ نیز بسیار در این امر موثر است.
استفاده از چوب ارزش و گرمای خاصی را در آشپزخانه به ارمغان می آورد .لوازم جانبی وینیج باعث ایجاد سرگرمی در آشپزخانه های کوچک می شوند .
میز نهار خوری در آشپزخانه کوچک
میز نهار خوری را سعی کنید در گوشه ایی از آشپزخانه قرار دهید تا جای زیادی را اشغال نکند . هماهنگی رنگ کاغذ دیواری با مبلمان موجود در آشپزخانه که باعث مدرن شدن آشپزخانه می شود .
استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک:
رنگ های آبی روشن ، زرد و نارنجی از جذاب ترین و زیباترین رنگ ها در آشپزخانه های کوچک مدرن می باشند و به شدت از آنها استفاده می شود .
از کاشی های هندسی زیبا برای زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه استفاده کنید . ترکیب دو رنگ سبز و فیروزه ایی با رنگ کابینت های چوبی و لوازم جانبی از جنس استیلی عالی است.
استفاده از پنجره هایی برای ایجاد نور بیشتر در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک :
وجود کابینت های زرد کمرنگ که بنظر می رسد فضای آشپزخانه بسیار مدرن و بزرگ است . کابینت های که به رنگ آبی کم رنگ (فیروزه ایی) هستند باعث منعکس نور خورشید که از طریق پنجره وارد آشپزخانه می شوند و در نتیجه باعث گسترش فضای آشپزخانه می شود .
 ایده های زیبای طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه کوچک با استفاده از چوب و بامبو :
این آشپزخانه ی کوچک و مدرن به لطف فریم های سیاه و کابینت های از جنس بامبو ساخته و طراحی شده است .صاحب خانه ها از کابینت های ساده که از هیچ طرح و رنگی در آنها اعمال نشده است ، استفاده می کنند .چراغ های توپی شکل به آشپزخانه نگاهی زیبا و بی نهایت مدرنی را بخشیده اند .
کابینت های چوبی روشن با صندلی های همرنگ خود باعث مدرن جلوه دادن آشپزخانه کوچک شده اند و این طرح یکی از بهترین طرح ها برای اجرا در آشپزخانه کوچک می باشد .
تعدادی لوازم جانبی برای سرگرمی خود در دکوراسیون آشپزخانه کوچک اضافه کنید :
 می توانید یخچال وینتیجی را به آشپزخانه خود اضافه کنید تا نگاهی مدرن به خود بگیرد .فراهم کردن وسایل جانبی فیروزه ایی زیبا که با یکدیگر همرنگ هستند یکی از شیک ترین عملیات برای داشتن آشپزخانه ایی مدرن می باشد.
مجموعه ایی از گلدان های شیشه ایی رنگارنگ و یک ساعت بسیار زیبا ، باعث مدرن شدن این آشپزخانه شده اند . لوازم جانبی قرمز رنگ در این آشپزخانه فیروزه ایی و سفید رنگ بسیار هستند .لوازم جانبی در رنگ ها و شکل های متنوع باعث زیباسازی آشپزخانه شده اند .
رنگ فیروزه ای شاید محبوب ترین رنگ مدرن باشد و با اضافه کردن آن به آشپزخانه تان می توانید تغییر را احساس نمایید.
تقسیم‌کننده‌‌ی کشو در جنس‌‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. به‌طور کلی تقسیم‌کننده‌ها از جنس پلاستیک و یا چوب بوده و در موارد بسیار نادری انواع فلزی و ضدزنگ آن نیز وجود دارد. در همین راستا لازم است تا در هنگام خرید انواع تقسیم‌کننده کشو به این مسئله توجه داشت چراکه جنس آن باید به گونه‌‌ای باشد که وزن زیادی به کشو تحمیل نکند و در عین حال قابل شستشو باشد تا در صورت آلودگی زیاد و شستن آن با آب و مواد شوینده ساختار خود را از دست ندهد. از طرفی بدون شک یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصول جنس پلاستیک آن می‌باشد چراکه ما می‌توانیم آن را در محیط‌های مختلف قرار دهیم و حتی برای اتاق کودکان نیز آن را تهیه کنیم و هیچ‌گونه نگرانی از بابت شکسته شدن آن نداشته باشیم.
کابینت هایگلاس یک نوع کابینت طراحی شده است که از جنس شیشه یا مواد شبیه به شیشه به نام هایگلاس ساخته می شود. این کابینت ها در طراحی داخلی منازل و فضاهای تجاری استفاده می شوند و به دلیل ظاهر شفاف و براق شیشه، ظاهری مدرن و شیک به فضا می بخشند.

معمولاً در کابینت هایگلاس، بدنه کابینت از موادی مانند MDF (چوب تراشه‌ای چگال) ساخته می شود و سپس با یک لایه هایگلاس شیشه ای که روی آن نقش‌ها و طرح ها نقاشی شده است، پوشانده می شود. این لایه هایگلاس علاوه بر ایجاد ظاهر براق و شفاف، به کابینت هایگلاس مقاومت بیشتری نسبت به خطوط و خطاهای طراحی می دهد و همچنین آن را در برابر خراشیدگی و سایش محافظت می کند.

کابینت هایگلاس در انواع رنگ ها و طرح ها موجود است و می توان آنها را با سبک و دکوراسیون داخلی فضا هماهنگ کرد. همچنین، معمولاً از نوارهای چراغ LED در داخل کابینت هایگلاس استفاده می شود تا بازتاب نور در شیشه، تأثیر زیبایی را بیشتر کند.

با توجه به اینکه اطلاعات من قطع شده تا سال 2021، ممکن است در مورد آخرین تغییرات و روند استفاده از کابینت هایگلاس در بازار ایران و جهان، اطلاعات بروزی نداشته باشم. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات مربوطه تماس بگیرید یا به منابع معتبر دیگری مراجعه کنید.
کابینت گارنی:
https://novincabinco.com/?s=%DA%A9%D8%A7...e_id=14544
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо