تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اعتبار مدرک دانشگاه مجازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[list]
[*]اعتبار مدرک دانشگاه مجازی
[/list]

نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعتبار مدرک دانشگاه مجازی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

جایگاه ویژه تحصیل و اهمیت آن در جامعه امروز باعث شده تا تقاضا برای تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی نسبت به گذشته ، پیشرفت چشمگیری داشته باشد. در سال های اخیر پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد. از جمله این موارد دانشگاه های مجازی می باشند که داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری و یا بدون آن ، در این مراکز به تحصیل بپردازند. گسترش و توسعه سیستم های آموزش مجازی ، یکی ار دلایل جذب دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مجازی می باشد.
اما سوالاتی که ممکن است ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کند این است که دانشگاه مجازی چیست؟ شرایط لازم برای ثبت نام در این دانشگاه کدام اند ؟ آیا مدرک تحصیلی دانشگاه مجازی دارای اعتبار می باشد یا خیر؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات خود می باشید ، می توانید ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.
دانشجویان دوره های الکترونیکی پس از فارغ التحصیلی ، مدرک تحصیلی خود را که مورد تایید وزارت علوم و مراکز استخدامی می باشد را دریافت می کنند.
به چه دانشگاه هایی مجازی می گوییم؟
در دانشگاه های مجازی یا دانشگاه های الکترونیکی ، تدریس و آموزش با استفاده از اینترنت ، کامپیوتر ، کتاب ها و نشریه های الکترونیکی ، سی دی و… انجام می شود و دانشجویان به صورت حضوری در کلاس ها شرکت نمی کنند. بنابراین شرکت در کلاس و استفاده از مطالب آموزشی به زمان و مکان خاصی وابسته نیست و دانشجویان در هر زمان که مایل باشند ، می توانند از مباحث آموزشی بهره مند شوند.
شایان ذکر است دانشجویان در این روش تدریس که به نوعی آموزش از راه دور به حساب می آید ، نیاز به حضور فیزیکی در کلاس ندارند و گاها بنا به تشخیص استاد ، در برخی از دروس مانند دروس آزمایشگاهی و یا دروسی که تجربه کردن فرآیندها و گرفتن بازخورد و نتیجه فوری ضرورت دارد ، کلاس های مجازی با استفاده از اینترنت و شبکه های وب برگزار می شوند. در این صورت تمامی دانشجویان می بایست در زمان مقرر آنلاین شوند تا بتوانند از مطالب درسی استفاده نمایند.

اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

در این کلاس ها حضور و غیاب به صورت اینترنتی صورت می گیرد و پرسش و پاسخ نیز به دو شکل آنلاین و آفلاین امکان پذیر می باشد و همچنین امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار می گردد. ناگفته نماند که گاهی برخی از دانشگاه های مجازی به برگزاری کلاس های رفع اشکال نیز می پردازند. 
مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه مجازی
در سال ها اخیر ، مسئله آموزش الکترونیکی یکی از کاربردهای مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان به شمار می رود و چند سالی است که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور ما نیز نسبت به پذیرش دانشجویان در دوره های مجازی اقدام نموده اند.
بسیاری از افرادی که به تحصیل در دانشگاه های مجازی می اندیشند ، به دنبال آگاهی از مزایا و معایب این شیوه آموزشی می باشند تا بتوانند با بررسی آن ها ، اقدامی سنجیده در راستای انتخاب دانشگاه و آینده شغلی خود داشته باشند. در ادامه مقاله به بیان معایب و مزایای تحصیل در رشته های مجازی می پردازیم.
مزایا
[list]
[*]دانشجویان می توانند در هر زمان و مکان به مطالب آموزشی دسترسی پیدا کنند. این مسئله زمینه تکرار مفاهیم را برای درک بهتر دانشجویان فراهم می سازد.
[*]هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای دریافت آموزش ها وجود ندارد.
[*]به دلیل ارائه مطالب درسی در محیط چند رسانه ای به صورت متن ، تصویر ، صوت و… ، کیفیت تدریس و جذب محتوای آموزشی در کلاس های مجازی افزایش می یابد.
[*]ارتباط اساتید و دانشجویان با اینترنت موجب می شود تا بدون حضور در کلاس درس ، از یادگیری مطالب بهره مند شوید و به تعامل با استاد بپردازید.
[*]در دانشگاه های مجازی تمامی مقالات ، کتب و مجلات در قالب یک کتابخانه دیجیتال در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
[*]دانشجویان دانشگاه مجازی هیچ نگرانی بابت تکمیل ظرفیت کلاس ها هنگام انتخاب واحد نخواهد داشت.
[*]صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد می تواند از دیگر مزایای آموزش از راه دور باشد.
[/list]معایب
[list]
[*]کم بودن سرعت و یا قطع اینترنت هنگام حضور در کلاس آنلاین ، از جمله مشکلات دانشجویان می باشد. استفاده از اینترنت پر سرعت هنگام برگزاری جلسات آنلاین به شدت توصیه می شود که می تواند این مشکل را به طور کامل رفع نماید.
[/list][list]
[*]در آموزش الکترونیکی ، امکان تعامل دانشجویان با استاتید به صورت حضوری فراهم نمی باشد. البته در موارد بسیار محدود ، بعضی از دانشگاه ها کلاس هایی را در طول ترم به منظور رفع اشکال برگزار می کنند که برپایی آن ها بستگی به دانشگاه دارد.
[*]ممکن است بسیاری از استاتید با سیستم آموزش آنلاین آشنایی نداشته باشند و یا برخی دانشگاه ها در ارائه مطالب به صورت مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین ضعیف عمل کنند.
[*]شاید حضور در کلاس های آنلاین ، نتواند دانشجویان را در شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها کمک کند و به نوعی بازخورد در آموزش های مجازی ممکن است کافی نباشد.
[*]برخی از دانشجویان ممکن است هنگام حضور در کلاس های آنلاین ، تمرکز کافی روی مطالب نداشته و یا به نوعی خارج از حوصله آن ها باشد. در چنین شرایطی توصیه می کنیم چنانچه به این روش یادگیری علاقه مند می باشید ، به سمت دانشگاه های مجازی بروید تا بتوانید از مطالب آموزشی نهایت بهره را ببرید.
[*]امکان انتقال و یا تغییر رشته در دوره های الکترونیکی وجود ندارد.
[/list]اگر شما جزو افرادی هستید که پس از اشتغال تصمیم گرفته اید به تحصیل بپردازید و یا فرصت کافی برای حضور در کلاس ها و رفت و آمد به دانشگاه را ندارید ، تحصیل در دانشگاه های مجازی می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.
لیست دانشگاه های مجازی
پذیرش در دانشگاه های مجازی از سوی سازمان سنجش و از طریق کنکور سراسری امکان پذیر می باشد. هر چند که بسیاری از دانشگاه ها در برخی رشته های خود ، دانشجویان را بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ، جذب می نمایند. لیست دانشگاه های مجازی به شرح زیر می باشد:
[list]
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی
[*]دانشکده مجازی علوم حدیث
[*]موسسه غیر انتفاعی مجازی نور طوبی
[*]موسسه غیر انتفاعی مجازی فاران مهر دانش
[*]دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه قم
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران
[*]موسسه آموزش عالی فارابی
[*]دانشگاه مجازی امام خمینی (ره)
[*]دانشگاه مهر البرز
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه سهند
[*]آموزش مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان
[*]موسسه غیر انتفاعی آموزش عالی رایانه ای تهران
[*]دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز
[*]مرکز آموزش های مجازی دانشگاه امیر کبیر
[*]دانشگاه مجازی المصطفی (ص)
[*]مرکز آموزش های مجازی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه اصفهان
[*]دانشگاه الکترونیکی فاران
[*]مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
[*]واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
[/list]بسیاری از دانشگاه های آزاد و پیام نور نیز به صورت مجازی و در رشته های متنوع دانشجو جذب می کنند. شما مخاطبان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراکز مذکور ، با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.
اعتبار مدرک دانشگاه مجازی
بسیاری از افراد هنگامی می خواهند بنا بر علاقه و یا شرایط خود ، دانشگاه های مجازی را برای تحصیل انتخاب نمایند ، نگران اعتبار مدارک خود می باشند. بر اساس اعلام وزارت علوم ، مدارک دانشگاه های مجازی مورد تایید این وزارت و سایر مراکز استخدامی می باشد. این مدارک در سطح جهانی نیز مورد قبول می باشند و دانشجویان می توانند در مقاطع بالاتر تحصیلی و بدون محدودیت شرکت نمایند. توجه داشته باشید که شرایط تحصیل در دانشگاه های مجازی در مقطع دکتری فراهم نمی باشد اما افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی می باشند ، می توانند به تحصیلات خود در مقطع دکتری ادامه دهند اما معمولا هنگام مصاحبه دکتری ، دیگر داوطلبان در اولویت بالاتری قرار دارند. ناگفته نماند که عبارت “دوره الکترونیکی” در متن دانشنامه فارغ التحصیلی این دانشجویان ، درج می شود.

اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

مدارک فارغ التحصیلی دوره های آنلاین همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه صادر می گردد و مورد تایید وزارت علوم می باشند ، هر چند که این دسته از فارغ التحصیلان از سوی بسیاری از شرکت ها و مراکز استخدامی مورد کم لطفی قرار می گیرند ، در صورتی که تخصص و مهارت هر کس بیش از مدرک دانشگاهی وی ارزش و اعتبار دارد. قطعا داشتن مهارت و توانایی در کنار سطح علمی مطلوب ، می تواند شرایط شغلی مناسبی را برای هر کس فارغ از مدرک تحصیلی وی رقم بزند.
شایان ذکر است اعتبار مدرک تحصیلی در دانشگاه های مجازی ، بستگی به اعتبار خود دانشگاه نیز دارد و بدیهی است مدارک دانشگاه هایی که با رتبه بهتر به پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی می پردازند ، اعتبار بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه های مجازی دارد.
[تصویر:  telegram-iranmoshavere-baner-1.gif]

نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعتبار مدرک دانشگاه مجازی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : اعتبار مدرک دانشگاه مجازی
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru