تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تغییرات ثبت نام آزمون دکتری 99
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تغییرات ثبت نام آزمون دکتری 99
ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری 99
سال گذشته ثبت نام تمامی داوطلبان در تاریخ 9/6 آغاز گردید. امسال ممکن است زمان ثبت نام با کمی تغییر شروع شود. داوطلبانی که قصد شرکت  در آزمون دکتری 99 را دارند شش روز مهلت ثبت نام دارند؛ توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که امکان تمدید مجدد وجود نخواهد داشت.  تمامی داوطلبان شرکت کننده در ثبت نام تنها امکان انتخاب یک رشته ی امتحانی را خواهید داشت. بنابراین در وارد نمودن کد رشته امتحانی دقت لازم را داشته باشید. این کد رشته همان کد رشته ای است که با مقطع کارشناسی ارشد شما منطبق می باشد.
نحوه ثبت نام آزمون دکتری
داوطلبان در زمان تعیین شده لازم است به نشانی سازمان سنجش و آموزش کشور و سامانه مورد نظر مراجعه نمایند. پس از مراجعه به سامانه مذکور دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود نموده و به مطالعه دقیق آن بپردازند.
توصیه می نماییم که مدارک لازم برای ثبت نام را قبل از ورود به سامانه به صورت دقیق تهیه نمایید. جهت ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد لازم است هزینه و مبلغ 60 هزار تومان را به صورت الکترونیکی و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب به حساب سازمان سنجش و آموزش کشور واریز نمایید.
لازم به ذکر است جهت دریافت پیامک های ناشی از ثبت نام و … لازم است هزینه را به عنوان هزینه دریافت پیامک واریز نمایید و همچنین علاقه مندی خود را برای واریز این مبلغ به هنگام ثبت نام اعلام نمایید.
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری
تمامی مدارک لازم برای ثبت نام دکتری داوطلبان باید به صورت فایل اسکن شده و در اندازه و حجم مورد نظر باشد. همچنین به صورت دقیق و واضح بارگذاری شوند.
یکی از موارد مورد نیاز برای داوطلبان عکس شخصی وی می باشد. تصویر داوطلب باید با حجم و اندازه تعیین شده باشد. همچنین به صورت تمام رخ و فاقد مهر و منگنه و … باشد. همچنین تمامی حاشیه های زائد عکس باید گرفته شود.
نکته مهم : مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با مشکلات به وجود آمده در رابطه با تصویر داوطلبان به هنگام ثبت نام آزمون دکتری متقاضیان حتما باید از نرم افزار ها و همچنین عنوان لازم جهت ویرایش عکس استفاده نمایند. برای اطلاع از این مورد می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.
برای ثبت نام آزمون دکتری 98 مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام به همراه شرایط آن لازم و ضروری می باشد.
شرایط ثبت نام آزمون دکتری 99
1.[font=Times New Roman]     [/font]متقاضیانی می توانند برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام نمایند که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشند. همچنین مدرک آنان باید معتبر و مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات باشد.
2.[font=Times New Roman]     [/font]تشکیل کلاس ها در هر یک از رشته های مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد. لذا هر یک از داوطلبانی که در هر ارگان و یا… مشغول به کار می باشند، لازم است هماهنگی های لازم را جهت حضور در کلاس ها داشته باشند.
3.[font=Times New Roman]     [/font]انتخاب رشته امتحانی تنها بر اساس جداول و کد رشته های موجود در دفترچه ثبت نام امکان پذیر است. همچنین این رشته باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد آنان باشد.
4.[font=Times New Roman]     [/font]مطابق با مصوبه های موجود شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از حمله شرایط ثبت نام آزمون دکتری دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که مدرک خود را در سال های 77 الی 81 اخذ نموده اند می توانند به دوره های مورد نظر راه یابند.
5.[font=Times New Roman]     [/font]آن دسته از دانشجوانی که شاغل به تحصیل می باشند در صورتی که انصراف خود را ارائه ننمایند امکان ثبت نام آزمون دکتری مجدد را نخواهند داشت.
6.[font=Times New Roman]     [/font]داوطلبانی که در دانشجوی ترم آخر و سال آخر می باشند، در صورتی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیلان شوند، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این مورد برای داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری عمومی ضروری می باشد.
7.[font=Times New Roman]     [/font]از نظر معدلی نیز داوطلبان در صورتی می توانند اقدام نمایند که معدل آنان کمتر از 14 نباشد . لازم به ذکر است که ارائه کارنامه در زمان مقرر و ثبت نام حضوری لازم است کارنامه خود را ارئه نمایند.
شرایط نظام وظیفه ثبت نام دکتری
داوطلبان و متقاضیان ورود به مقطع دکتری آقا که از نظر نظام وظیفه تکلیف آنان مشخص نشده است، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
·[font=Times New Roman]        [/font]متقاضیان باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند. در صورت عدم تعویض کارت خود لازم است حتما در اولین فرصت کارت هوشمند خود را دریافت نمایند.
·[font=Times New Roman]        [/font]در صورتی که خدمت وظیفه را به انجام نرسانده اید، کارت معافیت خدمت سربازی خود را ارائه نمایید.
·[font=Times New Roman]        [/font]آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی می باشند و برگه اعزام به خدمت را دریافت نموده اند اما قبل از تاریخ اعزام به خدمت در دانشگاه پذیرفته شده اند، می توانند برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند.
·[font=Times New Roman]        [/font]داوطلبانی که فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی شده اند و مطابق با سنوات تعیین شده می توانند در آزمون دکتری ثبت نام نمایند، و بیش از یکسال از فراغت تحصیل آنان نگذشته است و همچنین وارد دوره غیبت نشده باشند.
·[font=Times New Roman]        [/font]کارکنان پایور شاغل که در نیروهای مسلح در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه نمایند و همچنین سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل موافقت خود را اعلام نموده باشد می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
سهمیه های ثبت نام آزمون دکتری
·[font=Times New Roman]        [/font]آن دسته از داوطلبانی که حداقل شش ماه در جبهه و یا بسیج شرکت نموده اند و همچنین عضو فعال بسیج می باشند، با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفین و یا وزارت جهاد کشاورزی می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.
·[font=Times New Roman]        [/font]داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و یا سازمان بسیج می باشند، لازم است با مراجعه به سازمان های ذیربط جهت دریافت کد 12 رقمی اقدام نمایند. وارد نمودن این کد به هنگام تکمیل فرم ثبت نام ضروری می باشد.
·[font=Times New Roman]        [/font]با توجه به اینکه کد 12 رقمی مربوط به واجدین شرایط و همچنین افراد دارای سهمیه متفاوت می باشند، به همین منظور لازم است کد رهگیری جدید را وارد نمایند.
·[font=Times New Roman]        [/font]آن دسته از داوطلبانی که عضو نیروهای بسیج عادی و یا فعال می باشند مشمول طرح استفاده از سهمیه های مربوط به رزمندگان نمی باشند.
·[font=Times New Roman]        [/font]متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان آجا می باشند برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی لازم است به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. دریافت این کد تنها از طریق سامانه مربوطه امکان پذیر است.
کلیه داوطلبان و همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت هر یک از کدهای مربوطه و یا دریافت راهنمایی های لازم برای اخذ این کدها با شماره های 9099072952 (سراسر کشور )  9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .  تماس حاصل نمایند.
نحوه پذیرش آزمون دکتری 99
پس از ثبت نام آزمون دکتری ، هر یک از داوطلبان لازم است در آزمون دکتری شرکت نمایند. در زمان اعلام نتایج کنکور پس از انتشار کارنامه مورد نظر می توانند از نمرات خام ، تراز ، نمره کل و… آگاه شوند و همچنین از وضعیت انتخاب رشته خود اطمنیان یابند.
لازم به ذکر است که رتبه تعیین شده داوطلبان با توجه به احتساب معدل ، سهمیه و … می باشد. بنابراین این رتبه، رتبه نهایی شما خواهد بود که بر اساس آن در مرحله بعدی می توانید اقدام به انتخاب رشته نمایید.
قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون داوطلبان در صورتی که رتبه و شرایط لازم را برای دانشگاه مربوطه و مورد نظر خود داشته باشند لازم است در مصاحبه دکتری شرکت نمایند. در صورتی که بتوانند در مصاحبه نمره لازم و کافی را دریافت نمایند می توانند پذیرش خود را نهایی نمایند.
پس از شرکت در مصاحبه و تطبیق رتبه و همچنین تراز داوطلبان در شهریور ماه کارنامه مورد نظر ارائه خواهد گردید و در صورت پذیرش نهایی می توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نمایید. بدیهی است در صورت عدم شرکت در مصاحبه ، پذیرش شما ملغی خواهد شد.
نحوه پذیرش دکتری استعداد درخشان
برخلاف مقطع کارشناسی ارشد که شما برای ثبت نام در استعداد درخشان نیازمند کسب معدل در بین ورودی های خود می باشید، در مقطع دکتری در صورتی که دارای معدل بالای 17 کارشناسی ارشد باشید و همچنین معدل شما در دوره کارشناسی بالای 16 باشد، امکان ثبت نام در فراخوان دانشگاه ها را خواهید داشت.
یکی از شروط تعیین شده برای داوطلبان استعداد درخشان مقطع دکتری این است که حتما دفاع پایان نامه خود را انجام داده باشند و همچنین مقاله مربوط به پایان نامه را به چاپ رسانده باشند. (شرایط مذکور مربوط به دانشگاه های سراسری می باشد).
با توجه به اینکه فراخوان هر یک از دانشگاه ها نیازمند ثبت نام و همچنین ارسال رزومه دارد، لذا پس از ارسال مدارک خود و همچنین شرکت در مصاحبه دکتری مورد نظر ، در صورتی که رزومه شما کافی باشد، می توانید در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.
یکی از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با نحوه قبولی در مصاحبه و همچنین چگونگی پاسخ به سوالات آن می باشد. توصیه می نماییم قبل از شرکت در مصاحبه مذکور ابتدا با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید.
نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری
چنانچه جهت انجام ثبت نام آزمون دکتری به مراکز کافی نت ها مراجعه می نمایید، توصیه می کنیم که تمامی مراحل ثبت نام را شخصا خود به صورت جداگانه چک کنید زیرا ممکن است در است اشتباهاتی صورت گیرد.
با توجه به توضیحات کامل و کافی که در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ذکر شده است، در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد نمودن اطلاعات هر یک از داوطلبان و تخلف در آن مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب می باشد و همچنین برابر قوانین و مقررات با داوطلب خاصی برخورد خواهد شد.
ثبت نام شما زمانی به اتمام رسیده است و در سامانه سنجش و آموزش کشور به ثبت رسیده است که شما پرونده 6 رقمی و همچنین کد پیگیری 16 رقمی را دریافت نموده باشید. حتما پس از پایان ثبت نام فرم مورد نظر را تکمیل نمایید.
ویرایش ثبت نام آزمون دکتری
داوطلبانی که در این سامانه ثبت نام نموده اند و در حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند، لازم است در زمان قرار داده شده جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به ویرایش اطلاعات موجود اقدام نمایند.
با توجه به تاثیر معدل بر رتبه و تراز داوطلبان قبل از شرکت در آزمون مهلت خواهید داشت تا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. بنابراین تصحیح اطلاعات شما باید قبل از دریافت کارت ورود به جلسه صورت پذیرد.
لازم به ذکر است که فرم مربوط به ثبت نام آزمون دکتری را داوطلبان باید در یک نسخه نزد خود نگاه دارند و در نسخه دوم نیز به حوزه معاونت آموزشی محل فارغ التحصیلی خود ارائه نمایند. پرونده داوطلب باید در دانشگاه محل تحصیل او موجود باشد.
من فارغ التحصیل رشته روانشناسی هستم و مایل به ثبت نام آزمون دکتری زبان و ادبیات انگلیسی می باشم آیا می توانم شرکت نمایم؟
همانطور که ذکر گردید تنها رشته های مرتبط مجاز به ثبت نام می باشند که در این مورد رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان شناسی همگانی ثبت نام را خواهند داشت.
آیا برای پذیرفته شدن در تمامی دانشگاه ها نیازمند مدرک تافل و آیلتس می باشیم؟
جهت پذیرفته شدن در دانشگاه های آزاد می توانید مدرک ept داشته باشید . همچنین دو طول دوران دانشجویی نیز می توانید این مدرک را اخذ نمایید.
طول دوره تحصیلی برای مقطع دکتری چند سال است؟
حداکثر زمان مورد نظر برای تحصیل در مقطع دکتری 6 سال می باشد که این زمان برای دکتری تخصصی می باشد.
آیا اتباع خارجی مجاز به ثبت نام آزمون دکتری می باشند؟
بله مطابق با شرایط تعیین شده برای ثبت نام در صورت دارا بودن تمامی مصوبات امکان ثبت نام را خواهند داشت.
خلاصه مقاله : این مقاله که شامل ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری 99 ، نحوه ثبت نام آزمون دکتری ، مدارک لازم برای ثت نام ، شرایط ثبت نام آزمون دکتری ، سهمیه های ثبت نام آزمون دکتری ، ویرایش های آزمون دکتری و تمامی اطلاعات مربوط به آزمون دکتری 99 است که شما داوطلبین گرامی میتواند با مطالعه این مقاله به سوالات ذهن خود پاسخ دهید.
منبع : آزمون دکتری 99