تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع پلکسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انواع پلکسی
ورق های پلکسی که به پلکسی گلاس نیز معروف هستند نوعی از ورق هستند که دارای جنس پلاستیک می باشند و ظاهری مشابه شیشه دارند اما نسبت به شیشه شفایت بیشتری را دارا می باشند ، در واقع جنس این ورق ها  از نوعی پلی کربنات شفاف است . ضخامت این ورق ها متفاوت می باشد و از یک میلیمتر تا 40 میلیمتر متغیر است و به صورت صفحاتی به ابعاد 183*122 در رنگ های مختلف و به دو صورت مات و شفاف وارد بازار می شوند و مصارف متعددی در صنایع مختلف دارند . این ورق ها را می توان به صورت دستی ، توسط اره دیسکی و یا با استفاده از دستگاه برش لیزری ، مطابق با نوع طرح مدنظر برش داد . پس از برش ورق های پلکسی  ، نوبت به چسباندن آنها می رسد که می توان از سه نوع چسب به شرح زیر استفاده نمود :
1)  کلوروفرم : توسط کلوروفرم می توان قطعه های بریده شده ورق را  به یکدیگر چسباند و برای اینکه عمل چسباندن قطعات به شکلی زیبا و بدون حباب صورت پذیرد می بایست ورق های پلکسی گلاس تا زمان خشک شدن کامل چسب ، تحت فشار باشد و ثابت بماند .  
2) اکریفیکس سیستم های چسب (Acrifix) : از این چسب ها برای چسباندن پلکسی گلاس به هم و چسباندن پلکسی گلاس به سطح بدون درز استفاده می شود .
3) چسب های پایه سیانواکلیت : عیب این چسب ها این است که پس از خشک شدن یک حالت تیره در قسمت چسب کاری شده را برجای می گذارد و کار به تمیزی کلوروفرم صورت نمی پذیرد .
به طور کلی چسب های کلوروفرم و اکریفیکس مناسبتر هستند اما چسب کلوروفرم ، دارای مواد شیمیایی مضر هستند و در برخی موارد حساسیت پوستی ایجاد می نمایند و می بایست هنگام کار با  آن از ماسک استفاده نمود و احتیاط را رعایت کرد .
هر یک از این ورق های پلکسی گلس ، با در نظر گرفتن نوع ، ضخامت و شفافیتی که دارند برای صنایع مختلف کاربرد دارند مثلا ورقی که مناسب مصارف خوروسازی می باشد برای تابلوسازی مناسب نیست . با توجه به نوع کاربری ، ورق های پلکسی به دسته های متفاوت تقسیم می شوند .
انواع پلکسی گلاس ، انواع ورق پلکسی ، انواع مولتی استایل و انواع طلق


ورق پلکسی گلاس شفاف :
این ورق ها سبک هستند و نیمی از وزن شیشه را دربردارند و انتخاب خارق العاده ای برای دکوراسیون داخلی ، ساخت عینک آفتابی ، ساخت شیشه های اتومبیل و نورپردازی می باشند و در رنگ های متعدد نظیر خاکستری ، قرمز ، سبز ، زرد ، کهربایی و آبی در بازار موجود می باشند . این نوع ورق در ساخت استند تبلیغاتی ، استند مجری ، تابلو راهنما ، تابلو لایت باکس و ساخت تندیس ها و وسایل تزیینی کاربرد دارد.



ورق مولتی استایل :
ورق های مولتی استایل به صورت آینه ای و فلزی در بازار موجود هستند . این ورق ها بسیار سبک و انعطاف پذیرند . این ورق ها در دو نوع ساده و خش دار و در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود هستند و برای راحتی کار می توان نوع چسب دار آن را تهیه نمود . از ورق های مولتی استایل برای کاربردهای تزیینی بهره برده می شود .

پلکسی طلایی و نقره ای:
ورق های آینه ای هستند که پشت آنها با یک لایه جیوه پوشانده می شود و نمی تواند نور را از خود عبور دهد و به پلکسی گلاس آینه ای موسوم هستند .
طلق شیشه ای :
نام دیگر طلق شیشه ای ، طلق ایرانی است و در دو نوع شفاف و دوغی در بازار موجود می باشد .
پلکسی دوغی : این نوع از ورق پلکسی قادر به عبور نور می باشد و مناسب ساخت حروف برجسته نیست و نمی تواند نور یکنواختی را متصاعد کند .
پلکسی شیری : این ورق نور یکنواختی را از خود عبور می دهد .
پلکسی استخوانی : نسبت به پلکسی دوغی و پلکسی شیری شفاف تر و براق تر  است اما نمی تواند نور را منعکس کند و در دو نوع مات و براق عرضه می شود .
پلکسی گلس میرور :
این پلکسی توسط جیوه و پلکسی گلاس شفاف تولید و عرضه می شود و حاوی دو نوع نوع پلکسی گلاس میرور آینه ای طلایی و پلکسی گلاس میرور آینه ای نقره ای است و بیشترین کاربرد را در تزیینات داخلی ساختمان و سایر وسایل تزیینی دارد .


ستی نایس Satinice  : این نوع از ورق های پلکسی گلاس دارای سطح مخملی می باشند که نسبت به دیگر پلکسی ها ظاهری متفاوت دارند و در صنایع متعدد بکار می روند . 

ورق های چند جداره Multi Skin  : از مقاومت بالایی برخوردارند و برای مکان هایی استفاده می شوند که داشتن استحکام را می طلبند نظیر پوشش استخرها ، گل خانه ها ، نورگیرها و غیره

ورق های طرح دار Textured : این نوع از ورق ها حاوی ترکیب های متفاوت از سبک های مدرن و کلاسیک می باشند که در رنگ های متعدد و ضخامت های متفاوت تولید می شوند .





[تصویر:  plexi11.jpg]




پلکسی نشکن Resist  : اکریلیک های مورد استفاده در این نوع پلکسی از نوع تقویت شده و نشکن هستند و برای مصارفی کاربرد دارند که مقاومت شرط اول آن است ، این ورق ها در برابر ضربات و مواد شیمیایی مستحکم می باشند .



[تصویر:  plexi12.jpg]




بلوک Block : از این مدل پلکسی بیشتر در ساخت آکواریوم بهره می برند . ضخامت این ورق ها 200 میلی متر است و دارای ابعادی مابین 2200 تا 6000 می باشد .

سطح نوری End Lighten : به عنوان یک منبع روشنایی مناسب کاربرد دارد ، در حقیقت این نوع از ورق ها در پانل های نورانی ، بدون نیاز به فضای پشتی به عنوان منبع نور به کار می روند و می توانند نور LED را از لبه ها بگیرد و با کمترین میرایی در سطح منتشر نماید .





[تصویر:  plexi16.jpg]





لب نوری Fluorecsent : اگر می خواهید ورقی داشته باشید که بتواند نور را از سطح دریافت نمود و با شدت بالایی به لبه های ورق انتقال دهد می توانید این نوع از ورق را انتخاب نمایید که دارای سطحی بسیار شفاف است و یک رنگ بسیار ملایم هم در زمینه آن به چشم می خورد .


ورق پلکسی چند رنگ Multicolor  : این ورق ها دارای سطحی با سه رنگ متفاوت نسبت به عرض می باشند 

ورق پلکسی موج دار Corrugated : این ورق ها نیز در مکان هایی که مقاومت مبنای اصلی کار است نظیر گلخانه ها ، گاراژها ، و حفاظ بکار می رود .





[تصویر:  plexi19.jpg]




ورق پلکسی استرلینگ Sterling  : این ورق ها برای داخل و خارج ساختمان برای مصارف تزیینی نظیر نورپردازی ، سقف کاذب و ساخت تابلو تبلیغاتی کاربرد دارد و به دور رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود است .


ورق ساند استاپ Soundstop  : این ورق ها عایق صوتی بسیار خوبی محسوب می شوند و در جاهایی که پرترافیک است و سر و صدای زیادی به داخل منتقل می شود کاربرد دارد و می تواند تا 32 دسی بل از شدت صورت را کاهش دهد .






[تصویر:  palexi22.jpg]






ورق پلکسی نمایش از پشت Rear Projector  : از این ورق ها برای پروجکشن از پشت صفحه استفاده می شود تا بتوان تصاویر با رزولوشن و کنتراست بالا همراه با زاویه دید 179 درجه بوجود آورد . خاصیتی که این ورق ها را با سایر ورقها متمایز می کند استفاده از بی نهایت لنز میکروسکوپی در کنار یکدیگر می باشد و بیشتر در ساخت وسایل تصویری کاربرد دارد .
ورق پلکسی ستی نایس Satinnice DF : این ورق های پلکسی به دو شکل لوله ای و ورق با سطح مات که حاوی بافت ساتنی است می باشد و قابلیت انتشار نور بدون اینکه منبع نور مشاهده شود و همچنین قابلیت نورپردازی از پشت با استفاده از تکنیک حک لیزرر و یا CNC  را داراست .





[تصویر:  palexi23.jpg]






لوله و میله Tubes& Rods : در دو نوع مات و شفاف و در قطرهای مختلف عرضه می شود و برای نورپردازی و همچنین ساخت آکواریوم های استوانه ای کاربرد دارد .

[تصویر:  palexi24.jpg]
گالری Gallery : بیشتر به صورت قاب برای نگهداری عکس ، نقاشی و سایر موارد به کار می رود و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد و خط و خش بر نمی دارد .





[تصویر:  palexi26.jpg]






پاراپان Parapan  : دارای اکریلیک می باشد و در صنایع ساختمان سازی و مبلمان خصوصا در حوزه کابینت سازی کاربرد دارد ، از مزایای این نوع ورق می توان به ایجاد سطوح در وسعت بالا بدون وجود درز اشاره نمود .






[تصویر:  palexi27.jpg]





پلکسی کورPlexicore  : این نوع پلکسی بسیار انعطاف پذیر است و به دلیل خاصیت فرم پذیری که دارد در صنایع ساخت ابزارهای آشپزخانه و تزیینات دکوری به کار می رود .





[تصویر:  palexi28.jpg]




ترولد Truled :  این نوع از ورق پلکسی براحتی می تواند نور را با پراکندگی مناسب انتشار دهد و از ثبات رنگی مناسبی برخوردار می باشد .


منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru