تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Final-Ph.D.-2.jpg]کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

نتایج مصاحبه دکتری برای داوطلبانی که در آزمون سراسری آن شرکت کرده و پس از انتخاب رشته این آزمون مهم ، در برخی از کد رشته / محل ها ، دعوت به مصاحبه شده اند ، معمولا در هفته اول شهریور ماه اعلام می گردد. پس از گذشت چند روز ، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری” منتشر می شود.
این کارنامه وضعیت نمرات داوطلبان را در سایر کد رشته / محل هایی که در مصاحبه آن ها شرکت کرده اند ، نشان می دهد. متقاضیان می توانند به منظور مشاهده و دریافت این اطلاعات ، به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.
کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری ، از طریق سایت سنجش قابل مشاهده و دریافت می باشد.
زمان انتشار کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری 99
داوطلبانی که به ثبت نام دکتری پرداخته و در آزمون آن شرکت می نمایند ، طی چند مرحله نتایج دکتری خود را دریافت می کنند. ابتدا نتیجه آزمون کتبی منتشر شده و به موجب آن داوطلبان مجاز ، می توانند به انتخاب رشته بپردازند. اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری که به عنوان نتایج نهایی دکتری 99 نیز از آن یاد می شود ، مرحله بعدی است که در آن وضعیت دعوت به مصاحبه افراد ، مشخص می شود. مرحله آخر برای گروهی است که در مصاحبه این آزمون شرکت نموده اند. نتایج نهایی آزمون دکتری ، در هفته های ابتدایی شهریور اعلام شده و به فاصله چند روز پس از آن ، کارنامه ای با عنوان “کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری” منتشر می گردد.

کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری

در کارنامه نهایی یک سری اطلاعات فردی به همراه سایر انتخاب های داوطلب وجود دارد که وضعیت نمرات وی را در هر کدام نشان می دهد. ممکن است بین آن ها ، کد رشته هایی نیز وجود داشته باشند که داوطلب ، شرایط پذیرفته شدن در آن ها را نیز داشته اما فی الحال کاری از او ساخته نیست. به عبارت دیگر ، این کارنامه تنها جهت مشاهده صادر می شود و امکان تغییر اولویت را برای داوطلبی فراهم نمی نماید.
نحوه دسترسی به کارنامه نهایی دکتری سراسری
کارنامه نهایی سراسری برای مقطع دکتری ، به صورت اینترنتی و از “سایت رسمی سازمان سنجش” قابل مشاهده است. مراحل لازم جهت مشاهده این کارنامه به صورت گام به گام ، در ادامه بیان شده است.
مرحله اول: در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.
مرحله دوم: مطابق تصویر ، از منوی سمت راست گزینه “دکترای تخصصی” را انتخاب نمایید.
[تصویر:  The-second-step-of-the-final-report.jpg]
مرحله سوم: اگر در زمان مناسبی به سایت مراجعه کرده باشید ، گزینه “کارنامه نهایی آزمون دکتری” را در ابتدای صفحه مشاهده خواهید کرد.
[تصویر:  The-third-step-of-the-final-report.jpg]
مرحله چهارم: صفحه ای برای شما نمایان می شود که می بایست اطلاعات خواسته شده را با یکی از دو روش وارد نمایید.
[تصویر:  Step-Four-Final-Report.jpg]
مرحله پنجم: در نهایت با فشردن دکمه “جستجو” وارد صفحه ای می شود که کارنامه مشروح شما در آن قرار دارد.
توضیح مندرجات کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری
کارنامه ای که پس از اعلام نتایج مصاحبه دکتری 99 منتشر می شود ، حاوی مواردی است که می تواند مورد پرسش عده ای قرار گیرد. از این رو قصد داریم شما را با بخش های متفاوت آن ، آشنا سازیم.
نمونه کارنامه ای ، در ادامه قابل مشاهده می باشد.
[تصویر:  Final-Ph.D.-1-e1568544756411.jpg]
به طور کلی ، ظاهر کارنامه نهایی دکتری سراسری با آن چه که برای داوطلبان دانشگاه آزاد منتشر می شود کمی متفاوت است. چند جدول در این کارنامه مشاهده می کنید که قسمتی از آن به مشخصات فردی داوطلب مربوط بوده که خود شامل چند بخش می باشد. قسمت های دیگر ، اطلاعات تحصیلی و وضعیت داوطلب را در سایر انتخاب هایش نشان می دهند. توضیحاتی که در ادامه بیان می شوند ، به طور جزئی تر به شرح این کارنامه می پردازند.
در بالای کارنامه ، جدولی با یک سطر و چند ستون مشاهده می کنید که ستون های آن به شرح زیر می باشد.
[list]
[*]شماره پرونده
[*]نام و نام خانوادگی
[*]جنس (مرد/زن)
[*]شماره شناسنامه
[*]سال تولد
[*]سهمیه ثبت نامی
[*]سهمیه نهایی
[*]دارای مدرک دکتری حرفه ای یا کارشناسی ارشد پیوسته
[*]مربی رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی
[/list]اطلاعات فوق ، کاملا واضح و مربوط به مشخصات فردی داوطلب می باشد. در ادامه آن ها ، جدولی دیگر وجود دارد که حاوی اطلاعاتی از قبیل شماره داوطلبی ، کد رشته امتحانی ، نام رشته امتحانی و عکس پرسنلی فرد می باشد.
اما قسمت بعدی این کارنامه ، همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ، حاوی اطلاعات تحصیلی است. جدول اول این قسمت ، مربوط به سابقه تحصیلی داوطلب می باشد.
[list]
[*]ماه و سال فراغت از تحصیل
[*]نام رشته فارغ التحصیلی
[*]نام موسسه فارغ التحصیلی
[*]معدل فارغ التحصیلی
[/list]تمامی اطلاعات فوق ، برای مقاطع تحصیلی پیشین بیان می شود. پس از این موارد ، می توانید وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده کنید که طی دو جدول بیان می شود. جدول اول ، نتیجه نهایی آزمون را تنها با عنوان قبول یا مردود نشان می دهد و جدول بعدی ، بیانگر مشخصات مربوط به رشته قبولی است که عبارتند از:
[list]
[*]کد محل قبولی
[*]نام رشته و گرایش قبولی
[*]موسسه قبولی
[*]سهمیه قبولی
[/list]در نهایت به آخرین قسمت این کارنامه و شاید مهم ترین و جذاب ترین بخش آن برای داوطلبان می رسیم ؛ جدولی که نشان دهنده نمره و وضعیت داوطلب در انتخاب های دیگرش می باشد.
[list]
[*]ردیف: تنها یک شمارنده می باشد.
[*]کد رشته محل انتخابی: همان طور که از نامش پیداست ، کد رشته محل هایی می باشد که داوطلب در لیست انتخاب رشته خود وارد نموده است. (چه آن هایی که در مصاحبه اش شرکت کرده و چه آن هایی که شرکت نکرده است.)
[*]نمره کل مرحله اول آزمون: این ستون ، نمره داوطلب را در آزمون کتبی وی ، نشان می دهد.
[*]حد نصاب موسسه: این قسمت بیانگر حد نصاب نمره ای است که از سوی موسسه پذیرنده و به منظور پذیرش داوطلبان ، تعیین شده و ممکن است با هم متفاوت باشند.
[/list]کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری
[list]
[*]نمره موسسه: در این قسمت ، امتیازی که داوطلب به موجب شرکت در جلسه مصاحبه موفق به کسب آن می شود ، درج می گردد. (ردیف هایی که عنوان غایب در آن ها درج شده است ، به این معنا می باشد که داوطلب در مصاحبه آن کد رشته محل شرکت به عمل نیاورده است.)
[*]نمره کل نهایی: پس از محاسباتی که بر روی نمره مرحله اول آزمون و نمره مصاحبه اعمال می گردد ، عددی حاصل می شود که تحت عنوان نمره کل نهایی در این قسمت درج می شود.
[*]رتبه: این ستون ، رتبه مکتسبه داوطلب را در هر انتخاب نشان می دهد. چنان چه داوطلب ، موفق به کسب حد نصاب نمره نشده باشد ، رتبه ای برای او درج نخواهد شد و با خط تیره نمایش داده می شود.
[*]آخرین رتبه قبولی: این قسمت برای کد رشته محل هایی که داوطلب موفق به اخذ حد نصاب نمره شده باشد ، دارای مقدار بوده و همان طور که از عنوانش پیداست ، رتبه آخرین نفری که مورد پذیرش در این کد رشته محل شده را نشان می دهد.
[*]نتیجه: ستون آخر که با عنوان نتیجه ، بیان می شود حاوی دو مقدار خواهد بود ، علامت * و عدد 5! علامت * تنها یک بار در این ستون وجود دارد اما چرا؟ به این علت که بیانگر کد رشته محل قبولی داوطلب می باشد. اما عدد 5 برای کد رشته محل هایی درج می شود که داوطلب موردقبول در آن ها واقع نشده است. از همین رو ممکن است شاهد تکرار چند مرتبه ای عدد 5 در این ستون باشیم.
[/list]در نهایت لازم است تاکید کنیم که امکان تغییر اولویت برای داوطلبان وجود نخواهد داشت و تنها جهت آگاهی آن ها صادر می شود. با توجه به این موضوع ، تصمیم بگیرید که آیا تمایلی به نگه داشتن کارنامه مشروح خود در مقطع دکتری دارید یا خیر و سپس با فشردن دکمه “چاپ کارنامه” که در انتهای صفحه موجود است ، نسخه پرینت شده این کارنامه را نزد خود حفظ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک هایی که در مطلب استفاده شده نیز ، بهره ببرید.
[تصویر:  doktora1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : کارنامه نهایی آزمون دکتری سراسری