تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Free-University-Enrollment-Registration.png]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

در سال های اخیر ، ثبت نام بدون کنکور توسط واحدهای دانشگاهی بسیاری صورت می گیرد. این رشته ها برای افرادی که پس از اعلام نتایج کنکور ، به هر دلیلی ، موفق به انتخاب رشته های با آزمون نشده اند ، مناسب است. در این راستا دانشگاه ها و موسسات بسیاری مشغول به فعالیت هستند که یکی از آن ها ، “دانشگاه آزاد” می باشد. با توجه به این که ثبت نام کنکور آزاد و سراسری از یکدیگر جدا نیستند ، در کارنامه اولیه ای که منتشر می شود نیز وضعیت مجاز یا غیر مجاز شدن داوطلب برای ورود به رشته های با آزمون یا بدون آزمون این دانشگاه ها مشخص می گردد.
دانشگاه های آزاد در دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع کاردانی و کارشناسی به جذب دانشجو می پردازند. حال این که کدام رشته در کدام واحد دانشگاهی ارائه می شود ، نیازمند مطالعه دقیق دفترچه می باشد. در این مطلب قصد داریم شما داوطلبین گرامی را از زمان و نحوه ثبت نام و رشته های ارائه شده در واحد سما خوی ، مطلع سازیم.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.
زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی 98 – 99
رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ، به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شوند. علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می بایست در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد مراجعه کرده و کد رشته محل های خود را در این سامانه به ثبت برسانند.
جدول زیر بیان گر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن می باشد. داوطلبان لازم است ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را پرداخت کرده تا بتوانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته شوند.
جدول زمان بندی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
نیمسال اول تحصیلی (مهر)
نیمسال دوم تحصیلی (بهمن)
27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98
اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه
داوطلبانی که شرایط ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی را ندارند ، می توانند تا انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ترم بهمن ، صبر نموده و درصورتی که رشته مورد نظر آن ها بین رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه باشد ، می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. جهت اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه و ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در بهمن ماه می توانید در کانال تلگرام انتخاب رشته عضو شوید.
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی 98 – 99
شرایطی که برای ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه ها ، در نظر گرفته می شود ، به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد قابل مشاهده است. مهم ترین شرایطی که برای عموم داوطلبان دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، مطرح است در ادامه بیان شده اند.
[list]
[*]افرادی که تا تاریخ 31 شهریور سال جاری ، فارغ التحصیل نشوند ، مجاز به ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه ها در نیمسال اول تحصیلی نمی باشند.
[*]داوطلبانی که قصد نام نویسی در دوره کاردانی پیوسته دارند ، توجه داشته باشند که رشته انتخابی آن ها باید با مدرک فارغ التحصیلی دوره مدرسه شان ، مطابقت داشته باشد.
[*]افرادی که یکی از دیپلم های شاخه های کاردانش ، فنی حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم را داشته باشند می توانند در رشته های کاردانی پیوسته ، ثبت نام کنند.
[/list]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی
[list]
[*]افرادی که قصد ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته را دارند ، باید یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم ، جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی را داشته باشند.
[*]دارندگان دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند ، مجاز به ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته نمی باشند.
[*]جهت شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته تنها داشتن یک مدرک کاردانی ، کفایت می کند و از لحاظ تطابق رشته انتخابی با مدرک کاردانی ، محدودیتی وجود ندارد.
[*]تعداد انتخاب هایی که یک داوطلب می تواند در لیست انتخاب رشته دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته خود ، به ثبت برساند حداکثر 20 کد رشته محل می باشد.
[*]افرادی که در دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته قصد ثبت نام دارند ، می توانند تنها یک رشته را در 20 کد محل انتخاب کنند.
[*]داوطلبان آقا ، نباید از لحاظ نظام وظیفه ، مشکلی داشته باشند.
[*]آن دسته از داوطلبان که تجربه تحصیل در دوره کارشناسی را داشته اما به هر دلیلی موفق به اتمام آن نشده و دارای مدرک کاردانی از این دوره می باشند ، مشروط بر عدم وجود مشکل سربازی ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند. هم چنین اگر این افراد دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت باشند ، می توانند در دوره کارشناسی پیوسته نیز به ثبت نام بپردازند.
[/list]مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما خوی 98 – 99
داوطلبان باید مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را به صورت اینترنتی در سایت مربوطه وارد نمایند. اما به طور کلی این مدارک شامل موارد خاصی نیست. در واقع به جز یک قطعه عکس پرسنلی 3*4 ، نیاز به بارگذاری مدرک دیگری نمی باشد ولی اطلاعاتی همچون کد ملی ، تاریخ تولد ، نام پدر و … مطمئنا نیاز است. از همین رو توصیه می شود تمام مدارکی که به نظر لازم است ، به هنگام ثبت نام در کنار خود داشته باشید تا از بروز هرگونه خطا جلوگیری شود.
گفتیم که به جز یک عکس 3*4 فایل دیگری نیاز به بارگذاری نخواهد داشت. اما این عکس هم شرایط خاص خود را دارد.
[list]
[*]فایل عکس پرسنلی داوطلب باید به صورت اسکن شده ، به هنگام ثبت نام و در قسمت خواسته شده بارگذاری گردد.
[*]این عکس باید به صورت 3*4 یا 4*6 باشد.
[*]عکس داوطلب باید ترجیحا دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد.
[*]با فرمت JPG باشد.
[*]حداقل حجم عکس باید 70 کیلوبایت باشد.
[*]ابعاد عکس حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل باشد.
[*]بدون حاشیه زائد بوده و فاقد هر عاملی که باعث مخدوش شدن آن است ، باشد.
[/list]نکته قابل توجه برای متقاضیان ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، این است که در صورت قبولی باید گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ، ارائه دهند. به علاوه پس از گذشت حداکثر دو ماه ، باید ریزنمرات مقطع کاردانی داوطلب ، توسط وی به واحد دانشگاهی عرضه گردد.
شهریه دانشگاه آزاد واحد سما خوی 98 – 99
شهریه آزاد به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می شود. شهریه ثابت ، همان طور که از نامش پیداست ، در طول دوره تحصیل ثابت بوده اما برای ورودی های مختلف ، متفاوت است. شهریه متغیر ، با توجه به رشته ، نوع و تعداد واحدهایی که دانشجو در هر ترم اخذ می نماید در نظر گرفته می شود. بنابراین نمی توان مبلغ دقیق شهریه یک ترم را حدس زد اما می توان یک حدودی برای آن تعیین نمود.
به طور کلی ، شهریه دانشگاه های آزاد ، هر سال 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. تفکر اشتباهی که ممکن است بین برخی رایج باشد ، تفاوت شهریه مقطع کاردانی و کارشناسی است. برخی بر این باورند که چون دوره کاردانی 2 ساله بوده و کمتر از مقطع کارشناسی است ، بنابراین شهریه پرداختی برای آن نیز کمتر خواهد بود. اما می توان گفت این طرز فکر ، اشتباه است. چرا که تفاوت مبلغ شهریه پرداختی این دو مقطع به قدری نیست که قابل توجه بوده و داوطلبان را وادار به تحصیل در مقطع کاردانی نماید.
میزان شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 98
همان طور که گفتیم ، نوع رشته نیز در تعیین شهریه دانشگاهی دانشجویان ، موثر است. بنابراین:
[list]
[*]افرادی که در رشته های علوم پایه و انسانی مشغول هستند ، هر ترم مبلغی ما بین 1 میلیون و 300 هزار تا 2 میلیون تومان را باید به عنوان شهریه ، پرداخت کنند.
[*]افرادی که در رشته های فنی مهندسی مشغول هستند ، هر ترم مبلغی ما بین 1 میلیون و 600 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار تومان را باید به عنوان شهریه ، پرداخت کنند.
[/list]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی 98 – 99
تمامی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته آن موجود است. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد ، دفترچه دوره های مختلف ، اعم از کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) واحد مورد نظر را مشاهده نمایند.
لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما خوی در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
مدیریت خانواده – مدیریت خانواده
نقشه کشی معماری – معماری
کودکیاری – مربی کودک
تاسیسات – تبرید
حسابداری
مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
امور اداری
تاسیسات – تهویه مطبوع
تربیت بدنی
ساخت و تولید – قالبسازی
الکترونیک – الکترونیک عمومی
ساخت و تولید – ماشین افزار
الکتروتکنیک – برق صنعتی
صنایع فلزی – صنایع فلزی
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
صنایع فلزی – جوشکاری
صنایع شیمیایی – صنایع شیمیایی
نرم افزار کامپیوتر
ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
امور دامی – تکنولوژی پرورش طیور
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
گرافیک – گرافیک
رشته های کاردانی ناپیوسته
کاردانی فنی شهرسازی
[تصویر:  baner-biazmoon.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خوی
سلام . من میخوام برای ارشد سال دیگه تو آزمون شرکت کنم ولی چون هم تدریس میکنم هم متاهل هستم دنبال ی برنامه خوب هستم که به درس خوندنم برسم . امروز مقاله برنامه ریزی کنکور هیوا رو خوندم تا یه جایی متوجه این شدم چه جوری برنامه ریزی کنم تا وقت کم نیارم بازم اگه کسی راهکاری داره کمکم کنه .