تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کنکور نظام جدید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  New-System-Examination.jpg]کنکور نظام جدید


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنکور نظام جدید با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

پس از اجرایی شدن نظام آموزشی جدید ، سال 98 ، اولین سالی بود که دانش آموزان این نظام وارد وادی کنکور شدند. نظام جدید به نظام 3 – 3 – 6 نیز معروف است که دانش آموزان آن 6 سال در مقطع ابتدایی ، 3 سال در دوره اول متوسطه و 3 سال در دوره دوم متوسطه به تحصیل می پردازند. زمان و یا نحوه ثبت نام کنکور برای نظام جدیدی ها ، مانند داوطلبان نظام قدیم است اما وجه تمایز بین این دو گروه ، مباحث آزمون و منابعی هستند که باید برای آن مطالعه کنند.
در سال اول برگزاری کنکور نظام جدید ، داوطلبان نظام قدیم هم مشارکت داشته و دو نوع سوال بین این دو گروه توزیع شد که نظام قدیمی ها از قبل ، می دانستند برخی مباحث به صورت مشترک با نظام جدید می باشد. چنین آزمون مشترکی یک بار در سال 98 برگزار شد و قرار نبود که بار دیگر تکرار شود ، اما طی اطلاعیه ای که از سایت سازمان سنجش منتشر شد ، مشخص گردید که کنکور سال 99 نیز به همین شکل خواهد بود که در واقع یک فرصت طلایی برای داوطلبان نظام قدیم محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به جزئیات لازم کنکور نظام جدید بپردازیم.
سال 98 اولین دوره حضور دانش آموزان در کنکور سراسری نظام جدید می باشد.
زمان و نحوه ثبت نام کنکور نظام جدید
معمولا زمان ثبت نام و برگزاری کنکور دستخوش تغییرات چشمگیری نمی شود. ممکن است زمان آن به اندازه چند روز جا به جا گردد اما به این شکل نیست که به 1 ماه بعد یا بیشتر موکول شود ، مگر این که شرایط خاصی به وجود آید. معمولا از اواخر بهمن تا اوایل اسفند ماه داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور به نشانی sanjesh.org نسبت به این فرآیند مهم ، اقدام نمایند. در واقع تمام مراحل ثبت نام کنکور به صورت اینترنتی صورت می گیرد.
نحوه ثبت نام به این صورت است که داوطلب وارد سامانه مربوطه شده و پس از پرداخت وجهی با عنوان “خرید سریال ثبت نام” که برای هر زیرگروه جداگانه می باشد ، مجوز شروع فرآیند ثبت نام را اخذ می نمایند. سپس به ترتیب اطلاعات خواسته شده را می بایست وارد کنند.

کنکور نظام جدید

از آن جا که زمان دقیق ثبت نام کنکور نظام جدید برای سال جاری مشخص نیست ، می توانید در کانال تلگرام کنکور عضو شده و به محض فعال شدن سامانه مربوطه ، مدارک ثبت نام کنکور 99 را آماده نموده و اقدامات لازم را انجام دهید.
زمان برگزاری آزمون سراسری نظام جدید
به طور کلی کنکور هر سال در تابستان و معمولا تیر ماه برگزار می شود. اما این که تاریخ دقیق آن چه زمانی است ، با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور 99 مشخص می گردد. به عنوان مثال آخرین دوره کنکور ، در روزهای 13 و 14 تیر ماه برپا شد. پیش بینی می شود برای دوره جاری نیز در اواسط تیر ماه برگزار گردد.
پیش از حضور در جلسه آزمون لازم است که داوطلبان مجددا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از طریق سامانه اخذ کارت به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور خود بپردازند. این کارت حاوی اطلاعات جامع هویتی است مانند شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، نام پدر و … . در کنار این ها اما ، یک شماره داوطلبی نیز درج می شود که می توان گفت مهم ترین بخش کارت است و باید آن را تا آخرین روز اعلام نتایج نهایی نزد خود حفظ نمود.
تفاوت کنکور نظام جدید و نظام قدیم
مطمئنا با تغییرات نظام آموزشی ، کنکور نظام جدید با قدیم کمی تفاوت خواهد داشت. فاحش ترین تغییری که کاملا محسوس است ، نوع سوالاتی است که در آزمون مطرح می شوند. مباحث درسی که دانش آموزان نظام جدید به آن ها می پردازند مشابه با نظام قدیم است اما مبحثی را که دانش آموزان در نظام آموزشی قدیم ، طی یک سال تحصیلی فرا می گرفتند ، در نظام جدید با اندکی تغییر ، به صورت تدریجی و ممکن است طی چند سال آموزش داده شود.
یکی دیگر از تفاوت های کنکور این دو نظام ، حجم دروسی است که باید مورد مطالعه قرار گیرند. به گفته بسیاری از دانش آموزان و معلمان ، حجم کتاب ها کاهش یافته و به اعتقاد برخی حتی سطح دشواری کنکور نظام جدید کمتر از نظام قدیم می باشد. این خود می تواند دلیلی بر تفاوت بودجه بندی کنکور برای دو نظام آموزشی مذکور باشد.

کنکور نظام جدید

دیگر این که منابع کمک آموزشی این دو گروه از داوطلبان با هم متفاوت است و هر کدام مبنی بر کتاب های درسی همان نظام ، در نظر گرفته می شود. منابع مورد نیاز برای داوطلبان نظام قدیم ، چاپ جدیدی ندارد و شاید یک امتیاز مثبت برای این داوطلبان باشد. اما برای دانش آموزان نظام آموزشی 3 – 3 – 6 روزانه منابع جدیدتری به بازار عرضه می شوند و مسلما هر چه تنوع بیشتر باشد ، قدرت تصمیم گیری سخت تر است.
منابع کنکور نظام جدید
از آن جا که مباحث درسی نظام جدید دچار تغییر و تحول شده است علامت سوال بزرگی در ذهن داوطلبان به لحاظ انتخاب بهترین منابع کنکور وجود دارد. منابعی که برای سال کنکور مناسب بوده و از سوی داوطلبان سال های قبل نیز مورد استفاده قرار گرفته است معمولا متعلق به انتشارات معروف مانند خیلی سبز ، گاج ، قلم چی ، مهر و ماه ، نشر الگو ، مبتکران و … می باشد. لازم به ذکر است که بهترین منابع برای داوطلبین کنکور ، همان کتب درسی هستند و استفاده از کتاب های کمک آموزشی تنها به تفهیم و اثبات مطالب درسی کمک می کند.
در ادامه برخی از کتاب های کمک آموزشی که برای دروس عمومی مطرح می باشد ، معرفی شده است.
بهترین منابع دروس عمومی کنکور 99
ادبیات فارسی
ادبیات موضوعی کامل – میکروطلایی گاج

[تصویر:  Complete-microwave-thematic-literature.jpg]
پنج گنج ادبیات جامع – مهر و ماه

[تصویر:  Five-Treasures-of-Comprehensive-Literature.jpg]
عربی
مرجع کامل پرسش های چهار گزینه ای عربی کنکور – نشر الگو

[تصویر:  Complete-reference-to-the-four-choice-Ar...stions.jpg]
عربی جامع – مهر و ماه

[تصویر:  Comprehensive-Arabic-Book.jpg]
پرسش های چهار گزینه ای عربی جامع – خیلی سبز

[تصویر:  Comprehensive-Arabic-Four-Choice-Questions.jpg]
دین و زندگی
کتاب جامع دین و زندگی – نشر الگو

[تصویر:  Comprehensive-Book-of-Religion-and-Life.jpg]
زبان انگلیسی
زبان انگلیسی جامع کنکور – مبتکران

[تصویر:  Comprehensive-English-Language-Examination.jpg]
هم چنین با کلیک بر روی هر یک از لینک های زیر می توانید با منابع اختصاصی مناسب و کتاب های درسی هر گروه آزمایشی آشنا شوید.
بهترین منابع کنکور سراسری 99
منابع کنکور ریاضی
منابع کنکور تجربی
منابع کنکور انسانی
منابع کنکور منحصرا زبان
منابع کنکور هنر
یکی دیگر از ابزار کمک آموزشی که می تواند موجب موفقیت شما در کنکور شود ،استفاده از بهترین دی وی دی های کنکور می باشد. اما باز هم نیاز به تاکید است که تمام ابزار کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی معنی و مفهوم خود را پیدا می کنند.
در نهایت لازم به ذکر است که تغییر نظام آموزشی می تواند تغییرات زیادی را به همراه خود داشته باشد. از این رو داوطلبانی که تمایل دارند در کنکور نظام جدید ثبت نام کنند بهتر است ابتدا تمام شرایط ثبت نام کنکور 99 را به دقت مطالعه کرده تا زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با مشکل خاصی مواجه نشوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های مرتبط که در مطلب وجود دارند ، کلیک نمایید.[تصویر:  konkur1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنکور نظام جدید با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : کنکور نظام جدید